Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-02, 15:28
  #1933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Testa Imovane isådant fall innan du ger dig in på tyngre bensodiazepiner. Vet att du vill testa Flunitrazepam och jag tror inte du blir besviken, däremot kan jag inte riktigt förstå de som säger att det är den bästa benson som existerar osv.

Faktiskt aldrig prövat imovane trots att den dyker upp så frekvent, som jag förstår så kan läkare byta ut stilnoct mot den relativt enkelt men jag har för mig jag föreslog det pga den höga dosen stilnoct jag var tvungen att ta. Men bra tips! Dock måste jag ju erkänna att jag gillar att ta mina mediciner typ 2 timmar innan läggdags för att få någon form av lugn och slippa ångest för ett par timmar av min vakna tid, hur funkar imovane då? Har som sagt inte jättemycket ångest dagligen så blir oftast bara nån gång per vecka. Kan tillägga att jag dricker (gör thé) av små doser kratom 2-3ggr/dag, kanske skrev det tidigare? De ger en lite extra push i vardagen och får livet att bli lite lättare. Tar dock pauser så och då för att inte bli allt för van. Aldrig haft problem med fysisk abstinens eller så, rekommenderas varmt stt pröva som "medicin" - som "knark" funkar de inte särskilt bra då man mest börjar må illa om man överdriver doserna, vilket jag gillar, då spårar man inte på det billigt också.

Med det sagt, ska klicka hem ett par Nitra, Flu och Imvoane direkt jag får tillfälle och testa mig fram lite. Tackar ödmjukast för alla tips och råd av er kära flashbackare!
Citera
2018-02-02, 23:06
  #1934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Faktiskt aldrig prövat imovane trots att den dyker upp så frekvent, som jag förstår så kan läkare byta ut stilnoct mot den relativt enkelt men jag har för mig jag föreslog det pga den höga dosen stilnoct jag var tvungen att ta. Men bra tips! Dock måste jag ju erkänna att jag gillar att ta mina mediciner typ 2 timmar innan läggdags för att få någon form av lugn och slippa ångest för ett par timmar av min vakna tid, hur funkar imovane då? Har som sagt inte jättemycket ångest dagligen så blir oftast bara nån gång per vecka. Kan tillägga att jag dricker (gör thé) av små doser kratom 2-3ggr/dag, kanske skrev det tidigare? De ger en lite extra push i vardagen och får livet att bli lite lättare. Tar dock pauser så och då för att inte bli allt för van. Aldrig haft problem med fysisk abstinens eller så, rekommenderas varmt stt pröva som "medicin" - som "knark" funkar de inte särskilt bra då man mest börjar må illa om man överdriver doserna, vilket jag gillar, då spårar man inte på det billigt också.

Med det sagt, ska klicka hem ett par Nitra, Flu och Imvoane direkt jag får tillfälle och testa mig fram lite. Tackar ödmjukast för alla tips och råd av er kära flashbackare!

Har du testat att blanda ditt kratom med nån benso/z-prep nångång? Kan tänka mig att roppar och nån red vein kan vara jävlgt soft! Sen är ju kratom inte så billigt men aa..
Citera
2018-02-03, 00:46
  #1935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Har du testat att blanda ditt kratom med nån benso/z-prep nångång? Kan tänka mig att roppar och nån red vein kan vara jävlgt soft! Sen är ju kratom inte så billigt men aa..

Nu ska ju inte det här bli en diskussion om kratom, men faktum är att jo, det är faktiskt rätt billigt, eller vart handlar du? Inrikes? Kvalitén och priset inrikes är ju sämst, men hitta en ordentlig shop i NL till exempel och köp hem ett kilo eller två åt gången så kommer du ner jävligt små summor per dos.

Men för att svara på frågan, har prövat Kratom i kombination med Alprazolam, Iktorivil samt Nitrazolam. Dock blir det oftast att jag tar en liten dos benso mot kvällen när kratom börjar gå ur. Red vein är ju kanske de som är mest likt "opiater" och jag kör det om kvällarna ibland, man blir lugn och sansad och sover gott bara man inte tar för mycket. Dock kör jag mest green vein, och varvar med white/red för att inte toleransen ska öka så kraftigt.

Men ja, har blivit ett par uppesittarkvällar med en kopp the gjort på red vein och 1-2mg alpra, det är riktigt mysigt. Toppar man det med lite ganja så är man ganska så flummig och go. Jag kör dock sällan "uppesittarkvällar" längre, händer ibland i samband med något sportevenemang där huvudmatchen går tidigt på morgonen etc. Jag använder det främst som medicin och vill jag flumma så röker jag gås.

Alkohol är inte på tal då det sabbar så mycket fysiskt och jag tränar väldigt mycket. Sen är baksmällan outhärdlig, jävla skitdrog. Ruset är ju rätt värdelöst också.
Citera
2018-02-11, 04:09
  #1936
Medlem
bananajoe33s avatar
Mitt internet strular så kan ej googla eller söka i denna tråd.Hur lång är halveringstiden?
Citera
2018-02-19, 22:00
  #1937
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Mitt internet strular så kan ej googla eller söka i denna tråd.Hur lång är halveringstiden?

18–26 timmar
Citera
2018-03-06, 15:26
  #1938
Medlem
Tagit 11mg fluni och 4mg xanor inom loppet av ganska exakt ett dygn. Inte hänt ett skit och tror knappast att det hjälper (eller är särskilt smart) att proppa i mig fler. Kunde inte ens sova på dem i natt trots tillägg av 15mg imovane/zopiklon 🙈 Har viss tolerans mot benso innan, främst xanor men inte fluni mer än ett par enstaka gånger att försöka sova på. Hyfsad opiattolerans men inte intagit det på ca en vecka, dvs är abstinent fortfarande trots att helvetesdygnen är över. Tog oxy i doser om ca 100mg/dag. Försöker således dämpa pissmåendet med annat (inga uppläxningar om att byta ett beroende mot ett annat tack)

Fluni är enligt mig sjukt överskattat och jag fattar inte hur folk kan typ flumma på dem. Eller balla ur som vissa i tråden beskriver (kanske i samband med alkohol dock). Jag är aningen slö och lite ont i huvudet men inte så trött att jag kan sova (överjävlig ångestproblematik och grava sömnstörningar, därav fått utskrivet FM1r och xanor) kanske är det för att jag är van vid oxyruset som jag inte märker nåt..?

Kan man spetsa till det med nåt lämpligt så man iaf känner nån sorts rus? Just nu är jag bara uttråkad och besviken 🤨
__________________
Senast redigerad av fantasnus 2018-03-06 kl. 16:01.
Citera
2018-03-26, 18:02
  #1939
Medlem
Extremeflys avatar
Om inte imovane eller stilnoct biter på mig längre tror ni flunitra skulle funka isåfall? Eller de är bortslösade pengar?
Citera
2018-04-03, 16:35
  #1940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Om inte imovane eller stilnoct biter på mig längre tror ni flunitra skulle funka isåfall? Eller de är bortslösade pengar?
Det kan funka. Prova och se
Citera
2018-05-17, 03:54
  #1941
Medlem
Angående Flunitrazepam. Vilka läkare får skriva ut det? Antar att en vanlig husläkare inte får göra det men hur ligger det till med en psykiatriker eller en neurolog (överläkare) tex?

Någon med koll?
Citera
2018-05-18, 03:39
  #1942
Medlem
zrtxs avatar
Hade varit vaken i 5-6 dygn och tänkte att det var dags att varva ner så tog 4mg ikto och 40mg diazepam + ett par öl. Hände inget särskilt så efter ett par timmar så slängde i mig 5 st FM 1.

Kände mig rätt sederad men inte så trött så tog en till öl och fick så kraftiga hallucinationer att nu när jag tänker tillbaka på det kan jag knappt tro att det var sant.

Orkar inte skriva allt som hände men hade massa konversationer med människor i lägenheten och trodde helt allvarligt att ficklampan på mobilen kunde användas som trollstav, så hade många strider mot olika magikers i min hjärna...
Citera
2018-06-02, 09:35
  #1943
Medlem
Jag ska flyga i 15 timmar med en mellanlandning i Finland.
Vad är risken att ha med sig 1 flunitrazepam i handbagaget och ta den innan man lämnar Finland för att sova gott hela långa resan? Jag vet att jag aldrig blivit kollad i mitt bagage efter olika piller i alla fall.
Citera
2018-06-12, 22:35
  #1944
Medlem
Liknande stadier brukar uppnås när man trycker i sig alldeles för många Stilnoct eller liknande. Framförallt om du lägger ett par bira på det!

Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Hade varit vaken i 5-6 dygn och tänkte att det var dags att varva ner så tog 4mg ikto och 40mg diazepam + ett par öl. Hände inget särskilt så efter ett par timmar så slängde i mig 5 st FM 1.

Kände mig rätt sederad men inte så trött så tog en till öl och fick så kraftiga hallucinationer att nu när jag tänker tillbaka på det kan jag knappt tro att det var sant.

Orkar inte skriva allt som hände men hade massa konversationer med människor i lägenheten och trodde helt allvarligt att ficklampan på mobilen kunde användas som trollstav, så hade många strider mot olika magikers i min hjärna...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback