2008-12-21, 13:25
Medlem
Cryss avatar
Jag har haft katt hela mitt liv och tycker att det är trevligt med sällskap nu när jag inte har någon pojkvänn längre. Jag har provat med alla möjliga olika kattsander. katten är fortfarande ganska liten så jag vill inte släppa ut den ännu.
Citera
2008-12-21, 14:01
Medlem
Avva66s avatar
Det finns ju nån slags kattoa som man sätter på wc-stolen.
Med lite träning så ska det visst gå att få katten att använda den.
Citera
2008-12-21, 17:37
Medlem
Kompromissens avatar
Rensa skiten så fort it starts stinking och köp nåt bra kattsand! EverClean är det bästa jag kommit över, väldigt rekommenderat!
Citera
2009-04-17, 21:06
Medlem
Cryss avatar
Nu skiter kattfan ute!
Citera
2009-04-17, 22:26
Medlem
Snurrens avatar
Ja då kanske det löste sig, jag hoppas att den inte går i några barns sandlåda.

Annars är det viktigt att man har klumpbildande sand i tillräckligt tjockt lager, katten vill ju kunna krafsa över både kiss och bajs. Sedan spelar det roll vad förslagsmat katten får. Mina katter får torrfoder av god kvalitet (Royal canin)och jag tycker inte att det luktar så mycket alls. Vi kostade på oss Everclean när vi hade en tillfällig inneboende och den är verkligen bra, men lite löjligt dyr.
Citera
2009-04-17, 23:30
Medlem
Hunniss avatar
Olydig Katt

Lånar tråden eftersom det handlar om katter

Min flickvän har en katt på nästan ett år, och den får alltid för sig att välta krukor och förstöra deras blommor och springa uppé på nätterna när alla sover.
Igår så välte katten nån växt och sen trampade på dom små grejerna som kom ur den, och jag har funderat att i bland känns det som att katten gö allt bara för att jävlas, för när dom här växterna dök upp så ignonerade hon dom, sen helt pöstligt bara välta ner skiten.

Sen att katt jävlen verkar alltid veta när jag och tjejen ska ha sex, kommer fanskapet och jamar så min tjej blir helt "naaaww hon är helt ensam" så hon tappar lusten

I vilket fall hur ska man straffa en katt när dne gör nåt som den inte får om och om igen? Dom brukar spruta vatten på den, men det har ingen effekt alls sen dra den i nacken nån gång men inte hjälper det. Jag kom själv med idén att slänga katten i badkartet i 7 cm högt vatten men det blev ignonerat.
Citera
2009-04-17, 23:35
Bannlyst
Ääää fram med kvasten och jaga iväg fanskapet lås dörren och hoppas på det bästa. Lol

//Kristall
Citera
2009-04-19, 11:57
Medlem
Hunniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristall
Ääää fram med kvasten och jaga iväg fanskapet lås dörren och hoppas på det bästa. Lol

//Kristall

Kommer tjejen jaga iväg mig med stekpannan
Citera
2009-04-19, 12:07
Medlem
apoteks avatar
Rubrik ändrad.
Tänk på att rubriken så tydligt som möjligt ska återspegla trådens ämne.

/Moderator
Citera
2009-04-20, 16:06
Medlem
nittrass avatar
TS: Bra mat och Ever Clean är jättebra. Det kan även vara bra om katten kan vara ute lite på dagarna.

Hunnis: Min katt blir ofta orolig och "olydig" som du säger när hon är uttråkad och känner sig ensam. Alltså oftast på natten. Ett tips kan vara att se till att det finns leksaker, samt att katten har möjlighet att komma in i sovrummet och bli lite kelad med. Det brukar råda bot på tristessen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in