Citat:
Ursprungligen postat av xismxist
Nej det gör det inte, jag har själv fått en tråd stängd och anledningar var att den inte hörde hemma i konsp. teorier. Det är en självklarhet att tråden ska flyttas och inte låsas.
Du har enligt egen utsago fått
en tråd stängd, det är inte ett särskilt stort underlag, det handlar om
en moderator som
eventuellt har gjort fel vid ett tillfälle.
En felplacerad tråd är ett regelbrott, jag tycker i och för sig att man som moderator kan vara schysst och flytta felplacerade trådar, men det finns ingen självklarhet i det.
Du får väl tro vad du vill, min erfarenhet är att trådar väldigt ofta flyttas.
Citat:
En moderators åsikt ska inte vara underlag för att stänga en tråd ALLS. om denne påstår att diskussionsunderlag saknas är det ju dennes åsikt, tråden ska inte stängas för det.
Om inte moderatorerna har befogenhet att stänga trådar får vi ett oreglerat forum. Som moderator ser man ofta hur trådar spårar ur och ska man då sitta och försöka radera allt som är OT eller trams får man en oöverstiglig uppgift, i det läget är det bättre att låsa tråden.
Det är klart att det kommer baseras på moderatorns åsikt, men det är därför vissa har fått förtroendet att vara moderatorer, för att fatta sådana beslut. Moderatorerna har dessutom möjlighet att rådfråga sina kollegor.
Citat:
Nej beslutet ska inte överlåtas till en moderator utan det är helt och hållet upp till trådskaparen, för oftast hinner det bli så mkt trams på en gång att moderatorn istället stänger hela tråden istället för att ta itu med problemen. Hela tråden ska väl för i helvete inte stängas bara för att man är förföljd av några troll? LATHET från moderatorerna är vad det handlar om - ENBART.
Om du visste hur mycket tid de flesta moderatorer lägger ned så är det tveksamt om du skulle kalla det lathet.
Citat:
Det kan du inte veta förräns det har blivit testat, jag tror tvärtom att det kommer funka väldigt bra. för som sagt i daxläget så straffas hela trådar enbart pga några förstörande troll. Grejen med det hela är ju även den att en moderator som griper in inte har minsta känsla eller överblick om vad som sagts i tråden eller vad det egentligen ens handlar om, speciellt om den hunnit bli stor. SOM SAGT, lathet är vad det handlar om. fler moderatorer är ändå lika med flera lata moderatorer.. därför borde var och en få bestämma över sin egen tråd
Nej, jag kan inte veta innan det blivit testat, men du kan heller inte veta om det blir katastrof. Det enda vi kan göra är att säga vad vi tror och så får den som bestämmer fatta beslutet. Jag tror att det skulle bli kaos och jag tror också att de flesta håller med mig om det.
Jag tror dessutom inte att risken för kaos skulle minska om sådana redskap skulle komma i händerna på folk som dig, som svamlar om att du är förföljd av troll som tramsar och går OT målmedvetet för att få dina trådar låsta.