2008-12-18, 18:57
Medlem
Jag tycker det är helt sjukt. Finns tyvärr inte så mycket att göra åt saken, bara att betala. Men gå inte omkring med 15 g på dig i fortsättningen. Eller dom kanske tog det hemma hos dig?
Citera
2008-12-18, 18:58
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin756
ja vid alla brott som begås så måste man betala en viss del till offer eller har jag helt fel?

tavi: frågan riktad till mig eller TS ?

Bara när man döms till ett brott där fängelse finns med på straffskalan. Lite konstigt att det döms ut i det här fallet, då det inte finns något offer förutom TS själv. Eller de kanske menar de hundratals villaägare TS gjort inbrott hos för att finansiera sitt dödshaschmissbruk?
Citera
2008-12-18, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robin756
ja vid alla brott som begås så måste man betala en viss del till offer eller har jag helt fel?

tavi: frågan riktad till mig eller TS ?
Till TS
Citera
2008-12-18, 19:39
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe
Bara när man döms till ett brott där fängelse finns med på straffskalan. Lite konstigt att det döms ut i det här fallet, då det inte finns något offer förutom TS själv. Eller de kanske menar de hundratals villaägare TS gjort inbrott hos för att finansiera sitt dödshaschmissbruk?

Jag var tvungen att betala 500 spänn till brottsofferfonden en gång för att jag kilade runt med en machete i mitt bostadskvarter, trots att jag varken hade skadat eller hotat någon eller hade uppsåt att göra det (visst, svårt att bevisa att jag inte hade uppsåt, men de behövde fan inte bevisa att jag HADE uppsåt för att döma mig
Citera
2008-12-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag var tvungen att betala 500 spänn till brottsofferfonden en gång för att jag kilade runt med en machete i mitt bostadskvarter, trots att jag varken hade skadat eller hotat någon eller hade uppsåt att göra det (visst, svårt att bevisa att jag inte hade uppsåt, men de behövde fan inte bevisa att jag HADE uppsåt för att döma mig

Hahah får man fråga varför du gick runt med en machete?
Citera
2008-12-18, 20:36
Medlem
Giorgis avatar
Citat:

du var ute och gick med din machete?
Citera
2008-12-18, 21:28
Medlem
Citat:

Vild jävel!
Citera
2008-12-19, 02:40
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Vilket jävla land vi lever i alltså, jag var tvungen att betala 1000 spänn till brottsofferfonden när jag var ute och promenerade med min minigun.
Citera
2008-12-19, 07:19
Medlem
shazbots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Vilket jävla land vi lever i alltså, jag var tvungen att betala 1000 spänn till brottsofferfonden när jag var ute och promenerade med min minigun.

Nej, nu ljög du allt! Tror bestämt att det alltid är 500kronor till brottsofferfonden. Jag kom på dig!
Citera
2008-12-19, 11:58
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baengbulan
Hahah får man fråga varför du gick runt med en machete?

Varsågod, fråga på.

Jag var på väg till en fest och skulle öppna kokosnötter och ananas till mina patenterade tropiska drinkar med macheten, såklart. Jag antar att det såg skummare ut än det var eftersom jag dessutom var rätt dragen, så jag kan egentligen inte lasta dem för att de trodde att jag hade mordiska avsikter.

Hur som helst, min poäng är att man ofta får betala en avgift till Brottsofferfonden, även då det bevisligen inte finns något brottsoffer.

Citat:
Ursprungligen postat av Brottsoffermyndigheten
Brottsofferfonden administreras av Brottsoffermyndigheten. Det är en fond som man kan söka medel ur till brottsofferinriktade projekt och verksamheter.
Fonden finansieras huvudsakligen av lagöverträdare. Den byggs upp av en särskild avgift på 500 kr, som varje dömd person ska betala om brottet kan straffas med fängelse.

Vilka kan söka medel ur fonden?
Medel kan beviljas forskare, ideella organisationer, verksamheter i privat regi och verksamheter i offentlig regi.

(http://www.brottsoffermyndigheten.se/default.asp?id=1526)
Citera
2008-12-19, 13:35
Medlem
Softers avatar
Tror vi alla är överens om att TS böter på 4500:- är rätt hög för den inkomsten på 1050:-/månad...

Så då har jag en offtopic fråga här: Jag torskade på pissprov (THC), men hade inget på mig eller liknande. Jag får 1050:- i månaden, + inackorderingsbidraget på 1200:- varje månad. Vad kan jag räkna med för böter?
Citera
2008-12-19, 14:42
Medlem
799s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Tror vi alla är överens om att TS böter på 4500:- är rätt hög för den inkomsten på 1050:-/månad...

Så då har jag en offtopic fråga här: Jag torskade på pissprov (THC), men hade inget på mig eller liknande. Jag får 1050:- i månaden, + inackorderingsbidraget på 1200:- varje månad. Vad kan jag räkna med för böter?

2500:- Jag tror det är det lägsta man kan få. Då är det inklusive 500:- till alla oskyldiga barn och kninnor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in