Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-12-16, 15:01
Bannlyst
Hejsan.

Jag undrar hur jag ska göra för att dölja de ikonerna som är "markerade" på denna bilden:
http://www.afehrm.se/uploader/files/b2p3m0.png

Och nej, det håller inte att gå in i egenskaper, välja "dölj inaktiva ikoner" och välja att de ikonerna ska döljas alltid. För tex. min musikspelare (den gröna kvadraten som är sne) ändrar titel hela tiden så den kommer att få statusen "Dölj vid inaktivitet" så om jag inte för musen över den på ett litet tag så kommer den också att försvinna vilket jag inte vill.

Hur ska jag göra mig åt?

EDIT: Såhär vill jag alltså att resultatet ska se ut:
http://www.afehrm.se/uploader/files/m0a6s1.png
Senast redigerad av Enigmium 2008-12-16 kl. 15:06.
Citera
2008-12-16, 15:08
Medlem
simplast är att stänga av de autostartande programmen som du ändå inte andvänder. Tar marginellt mindre tid att öppna programmet sen.
Citera
2008-12-16, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
simplast är att stänga av de autostartande programmen som du ändå inte andvänder. Tar marginellt mindre tid att öppna programmet sen.

Jag kan ju inte ta bort ljudet, vilket är två ljudikoner.

Skrivaren skulle jag kunna ta bort.
Du ser ikonen med en skärm och en kamera framför? Det är mitt printscreen-program, så det behöver jag ha uppe hela tiden och hur ska jag då göra för att dölja den?
Citera
2008-12-16, 18:26
Medlem
Andreasvbs avatar
Finns lite olika program som döljer ikonerna, använder själv ett som heter PS Tray Factory.
Citera
2008-12-16, 20:04
Medlem
Vamoss avatar
Jag kanske missförstod ditt inlägg men har du testat egenskaper(aktivitetsfältet) > tryck på "anpassa" och konfigurera ikonerna på det viset? Det funkar iaf för mig.
Ursäkta om jag inte fattade ditt inlägg och du redan har testat det
Citera
2008-12-16, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vamos
Jag kanske missförstod ditt inlägg men har du testat egenskaper(aktivitetsfältet) > tryck på "anpassa" och konfigurera ikonerna på det viset? Det funkar iaf för mig.
Ursäkta om jag inte fattade ditt inlägg och du redan har testat det

Jag har testat det. Dock så fungerar det inte helt för om jag sätter "Alltid synlig" på musikspelaren så gäller det inte längre när man spelar en ny låt för då har musikspelaren en annan "titel". Så då döljs musikspelaren vilket inte är så jävla bra.
Citera
2008-12-16, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Finns lite olika program som döljer ikonerna, använder själv ett som heter PS Tray Factory.

Jag har tankat det programmet nu och det verkar fungera superbra.
Faaaaaast det kostar och man får bara ha trialen i ett visst antal dagar?
Citera
2008-12-16, 21:46
Medlem
Andreasvbs avatar
Finns säkert andra program om man inte vill/kan hitta en reggad version.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in