2018-01-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacketloose
N*kl*sD*hl verkar ha kommit lindrigt undan.
Känner han personligen inte själv, men det han gjorde mot sin brorsdotter är jävligt fucked up.
Ingen som har domen?
Jag tror att många i hans vänskapskrets inte har en aning, lite otäckt eftersom flera av dom säkerligen har yngre barn.

Vem är den där N Da*l ?
Bild ? Finns ha på FB?
Citera
2018-01-16, 10:44
Medlem
A-torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Vem är den där N Da*l ?
Bild ? Finns ha på FB?

Han finns på facebook. Intrycket man får av honom är att han är lite efterbliven och väldigt inställsam. Att sedan människor fortsätter att umgås med honom är ju väldigt märkligt.
Citera
2018-01-16, 12:43
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obama77
http://norran.se/nyheter/blaljus-nyheter/biljakt-i-natt-foraren-stannade-inte-trots-att-spikmattan-punkterat-dacken-940166

http://norran.se/tv?poliserna-om-vansinnesfarden-genom-skelleftea-vi-forsokte-preja-och-la-ut-spikmatta&video=07e9b2f9-413c-4f3b-bff5-9e9e6c2bfe8d

Rally som varit i farten igen, att han aldrig lär sig. Med passageraren O***r J*******n...nästa tomhylsa!
Har en helt egen tråd här (FB) Bilolycka med dödlig utgång i Skelleftehamn 17/7
Men då fick jag här svaret på vem medpassageraren var också
Citera
2018-01-16, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-torp
Han finns på facebook. Intrycket man får av honom är att han är lite efterbliven och väldigt inställsam. Att sedan människor fortsätter att umgås med honom är ju väldigt märkligt.

Han är lite speciell men till synes glad och trevlig. Väldigt glad i barn, har ett helt gäng syskonbarn. Men i det stora hela lite skum typ. Tog helt plötsligt jobb utanför stan för några år sen, kanske var i samband med det här. Jobbar nu i city. Skumt att det inte är som det har hänt, med tanke på hans förhållande med släktingar idag...
Citera
2018-01-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krister75
Han är lite speciell men till synes glad och trevlig. Väldigt glad i barn, har ett helt gäng syskonbarn. Men i det stora hela lite skum typ. Tog helt plötsligt jobb utanför stan för några år sen, kanske var i samband med det här. Jobbar nu i city. Skumt att det inte är som det har hänt, med tanke på hans förhållande med släktingar idag...
Vad är det som går hänt? Eller vad är det han har gjort ? MR Da*l
Citera
2018-01-16, 19:10
Medlem
A-torps avatar
Citat:
Vad är det som går hänt? Eller vad är det han har gjort ? MR Da*l

Han har satt handbojor på ett barn ett flertal gånger, pillat henne under fötterna med mera. Har läst delar av domen men blev äcklad och slutade läsa. Att sedan hans släktingar väljer att fortsätta ha honom som barnvakt säger väl en del om hur de är funtade.
Citera
2018-01-16, 19:14
Medlem
Citat:
Han har satt handbojor på ett barn ett flertal gånger, pillat henne under fötterna med mera. Har läst delar av domen men blev äcklad och slutade läsa. Att sedan hans släktingar väljer att fortsätta ha honom som barnvakt säger väl en del om hur de är funtade.

Svart kort klippt skäggig?
Det kan man ju inte tro..Men man ska väl inte heller bli förvånad nu förtiden heller

Vars läste du den?
Citera
2018-01-16, 19:19
Medlem
A-torps avatar
Citat:
Svart kort klippt skäggig?
Det kan man ju inte tro..Men man ska väl inte heller bli förvånad nu förtiden heller

Vars läste du den?

Mm det är han.

En kompis som hade domen.
Citera
2018-01-17, 12:24
Medlem
Citat:
Mm det är han.

En kompis som hade domen.

kan du fixa in en länk på domen?
Citera
2018-01-23, 20:15
Medlem
A-torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzy45
kan du fixa in en länk på domen?

Tyvärr så hade han inte kvar domen.
Citera
2018-02-04, 19:48
Medlem
Pratar vi om samma Dahl, han som ofta återfinns i matvarubutik?

Vari bestod domen och domskälen? Här i tråden har det framkommit att han lekt med handbojor och kittlat under fötterna, småperverst men det räcker väl inte till mer än ofredande eller på sin höjd olaga tvång?

Lite peddovarning, men finns det förmildrande omständigheter eller annat som talar för en annan tolkning ?
Citera
2018-02-04, 20:02
Medlem
...den Dahl jag känner till, är kanske inte mitt förstaval som barnvakt - men inte heller mitt sista.

Det är så lätt att krossa en människa på nätet, eller förminska han eller hon till ett vidrigt ingenting, det är också så många härinne, som njuter av det.

Så länge jag inte ser en dom som specifikt gör att han "spretar ut" kommer jag att förhålla mig till honom som alla andra, med respekt. Är han skyldig så finns det ju ingen anledning att vi härinne pissar i öppna sår, då är han ju brännmärkt för evigt. Jag önskar inte någon det ödet.

Fler borde göra likadant. Tänka och samla på sig fakta, före de fattar beslut. Vissa trådar kan driva en människa till att bli suicid, jag tror det här är en sådan tråd.

Vet redan att jag kommer att få som svar att "vem bryr sig" och "bra".."äntligen" - men vi pratar om riktiga människor, som betyder, för de sina. Oavsett brott och/eller grisigt beteende. Oavsett skuld. Ni kan önska ihjäl dem hur mycket ni vill, de flesta av dem har föräldrar som gråter när de dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in