2026-08-11, 16:01
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummerpung
Vänta nu?! Är inte det detta peddo? 🤔

https://www.norran.se/nyheter/skelleftea/artikel/han-utsatte-offret-for-otaliga-barnvaldtakter-aklagaren-annu-storre-skador-storre-utsatthet-advokate n-om-straffet-erkannandena-och-nasta-steg/jp3kz56l
Stämmer.
Citera
2026-08-11, 18:42
Medlem
Jag trodde jag sett fel härom veckan. Inte skulle han väl vara så pantad att han flyttar tillbaks? Men tydligen så räckte inte fängelsestraffet, han ska gotta sig i skelleftehamnarnas(?) hat och avsky ett tag. Hittade honom på Facebook, med en del på hans vänlista som hålls i hamn. Begick han inte brotten i skelleftehamn tom? Kan ju hoppas att offer och övrig familj slipper stöta på honom. Har han kvar raggarbilen, eller sålde fogden den? Tänker att han blir nog varmt välkomnad i dom kretsarna också. Är väl tillställning med sprit, raggarbilar och folkparkskänsla varenda helg i skelleftebygden?
Citat:
Ursprungligen postat av Ultras11
Hej hörde ett rykte här om dagen att André Hedlund setts på en buss i Ursviken nån som vet nått
Citera
2026-08-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Jag trodde jag sett fel härom veckan. Inte skulle han väl vara så pantad att han flyttar tillbaks? Men tydligen så räckte inte fängelsestraffet, han ska gotta sig i skelleftehamnarnas(?) hat och avsky ett tag. Hittade honom på Facebook, med en del på hans vänlista som hålls i hamn. Begick han inte brotten i skelleftehamn tom? Kan ju hoppas att offer och övrig familj slipper stöta på honom. Har han kvar raggarbilen, eller sålde fogden den? Tänker att han blir nog varmt välkomnad i dom kretsarna också. Är väl tillställning med sprit, raggarbilar och folkparkskänsla varenda helg i skelleftebygden?

Arbetade han inte som städare ute på Rönnskär?
Citera
2026-08-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser

Hmm, konstigt att jag inte har en aning vem detta är, höll på mycket i raggarkretsar förut och du säger han haft nån bil och varit i dom kretsarna? Men han kanske var i volvo-raggar kretsarna, då har jag ingen aning.

Hoppas inte han blir långvarig här oavsett.
Citera
2026-08-11, 20:55
Medlem
Man misstänks för våldtäkt.

https://www.norran.se/nyheter/skelleftea/artikel/man-anhallen-misstankt-for-valdtakt-i-skelleftea/lyxwmd9r

Vad kan detta vara för exemplar då?
Citera
2026-08-12, 19:39
Medlem
Vad händer på Bangårdsgatan i ske-hamn?
3 stora polisbussar och en civilbil utanför.
Citera
2026-08-12, 19:44
Medlem
Npgon som har FUP på detta eller vet namnen?

https://www.norran.se/nyheter/skelleftea/artikel/vannerna-ska-utvisas-da-tar-han-pa-sig-skulden-for-grova-brottet/rmwng62l

"De tre männen greps, häktades och efter en flera månader lång förundersökning väcktes åtal, vilket Norran berättat om den 8 juli.
Efterföljande rättegång i Skellefteå slutade med att männen för en tid sedan dömdes för grovt narkotikabrott (två av dem även för narkotikabrott av normalgraden).
De två yngsta männen dömdes till fängelse i två år och nio månader.
20-åringen ska också avtjäna ytterligare 180 dagar bakom lås och bom sedan han i oktober i fjol blev villkorligt frigiven efter en fällande dom för grov misshandel.
26-åringen ska avtjäna två och ett halvt år i fängelse för det grova narkotikabrottet i början av april.
Tingsrätten beslutade också att 19-åringen och 26-åringen, efter att de avtjänat fängelsestraffet, ska utvisas ut landet. Återreseförbudet ska inte heller tidsbegränsas, påpekas i domen.
"
Citera
2026-08-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkoppar
Hmm, konstigt att jag inte har en aning vem detta är, höll på mycket i raggarkretsar förut och du säger han haft nån bil och varit i dom kretsarna? Men han kanske var i volvo-raggar kretsarna, då har jag ingen aning.

Hoppas inte han blir långvarig här oavsett.
Ford torino, blåaktig. Jag såg på KF auktion att den inte nått upp till reservationspris ungefär samtidigt som han åkte in. Kan ju hoppas den drog in en slant till offret. Jag har aldrig sett honom på nå biljippo, utan bara mött bilen på väg till jobbet, annars hade jag inte vetat vem det är.
Citera
2026-08-15, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallbert
Ruggigt skum karaktär. Han försökte sälja nån superstark chili på gymmet som han hävdade var ”världens bästa PWO” 🤦🏻‍♂️
Stod ofta och rakade flinten med hyvel i omklädningsrummet. Fick intrycket av att han tyckte han var nån typ av Alfa. Den lilla flintskallen som åkte dit av Dumpen tränade på samma gym då, de stod och småsnackade ibland.

M*cke Grus nån sorts Alfa. HAHAHA jag dör!
Han når just så pass upptill nivån Får-skalle.
Träffat många förstånds-handikappade med mycket mer karaktär och som är närmare Alfa än han.
Dessutom skulle jag aldrig prata illa om en godhjärtad person med NP!

Pratar man ens med någon som är dömd för sexbrott mot barn, är man enligt min bedömning långt ifrån nån typ av Alfa.
Citera
2026-08-15, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Arbetade han inte som städare ute på Rönnskär?

Ja det stämmer.
Citera
2026-08-17, 14:57
Medlem
Vapendrama i samhälle utanför Skellefteå: 50-åring greps i morse
Norran: https://www.norran.se/nyheter/skelleftea/artikel/vapendrama-i-samhalle-utanfor-skelleftea/jo5z1k7l

Någon som vet något om detta?
Citera
2026-08-17, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solstol28
"Inte ha alla hästar i stallet"
"Inte ha alla indianer i kanoten"
"Det lyser men ingen är hemma"
"Inte vara den vassaste kniven i lådan"
"Inte vara den ljusaste kritan i asken"
"Bakom flötet"
"Hjulet snurrar men hamstern är död"
"Inte den krispigaste flingan i cornflakespaketet"
"Det är inte riktigt rätt möblerat på övervåningen"
"Hen har inga större studieskulder"

(Svar till morsanmorsan och "hur menar du?")

... fortsätter nedan:
• mentalt kalhygge
• hum i duve (obs, ej felskrivet)
• inte den snabbaste valpen i kullen
• inte den ljusaste glödlampan i kartongen
• inte det ljusaste ljuset på tårtan

Finns många sätt att berätta att någon, kanske, kunde ha försökt vara lite klokare, you know. Vad då "hur menar du" liksom?
Senast redigerad av tikOO 2026-08-17 kl. 18:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in