2022-10-05, 16:15
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Det är ju de som hängdes ut i flera videor av Rask.

Tobias påstår även att han är schizofren, bipolär och har adhd.

Rask ja. Den stora nyhetskanalen som sänder dygnet runt.

Alla hänger inte på Youtube.
Citera
2022-10-05, 16:27
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemandJustice
Adhd kan jag köpa men inte de andra.
Nej, inte jag heller.
Citat:
Ursprungligen postat av Homo-fil
Rask ja. Den stora nyhetskanalen som sänder dygnet runt.

Alla hänger inte på Youtube.
Det finns en ganska gedigen tråd här på Flashback, och här hänger du väl?
Citera
2022-10-05, 16:28
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Vad är det för människor som går på dessa bedrägerier?

Samma människor som lipar i tidningen och "vill varna andra"
Citera
2022-10-05, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Samma människor som lipar i tidningen och "vill varna andra"

Ja jag kan inte fatta hur någon kan gå på bedrägerier liknande dessa. Sen alltid med en privat bild på sig själv så patetiskt.
Citera
2022-10-05, 16:52
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Hur lyckas dom hålla på så länge då?

Jag blåste 3 olika personer på samanlagt 13k och banken spärrade mitt konto efter 1.5 vecka när anmälningarna kommit in.
Citera
2022-10-05, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hur lyckas dom hålla på så länge då?

Jag blåste 3 olika personer på samanlagt 13k och banken spärrade mitt konto efter 1.5 vecka när anmälningarna kommit in.

Väldigt bra fråga. De har massor med domar på sig. Hon har så vitt jag vet suttit i fängelse 2 ggr typ 3 månader vardera gång, han har fått samhällstjänst. Då ska nämnas att de har säkert 30-40 säkert fler anmälningar på sig. Polisen lägger ner flera anmälningar mot dem sjukt bog, för att de inte är tillräckligt stora summor. Varenda krona borde adderas till deras domar. Hoppas att straff blir hårdare nu och bort med alla jävla rabatter.
Citera
2022-10-05, 18:08
Moderator
Chantres avatar
Personerna diskuteras redan i den här tråden i BoB.

(FB) Kriminaliteten i Skellefteå

Detta inlägg och framåt.

Trådar sammanslagna.

/Mod
Citera
2022-10-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Personerna diskuteras redan i den här tråden i BoB.

Detta inlägg och framåt.

Trådar sammanslagna.

/Mod

Är det inte i allmänt intresse att dessa har en egen tråd då de systematiskt blåser folk och har så gjort i åratal?
Citera
2022-10-05, 21:27
Medlem
Nolltoleransens avatar
Hon blåste väninnan – pengarna kom från arv efter maken

Nån som har koll på vem den 45-årige kvinnan som förskingrat pengar från sin väninna är?
Citera
2022-10-05, 23:24
Medlem
Skulle också veta vem kärringen är ?
Citera
2022-10-06, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemandJustice
C*roline K*rlsson (f.d Lindgr*n) och hennes make Tobi*s K*rlsson har i flera års tid blåst folk på pengar via olika säljsidor, främst barnprylar och hästsaker. De har även haft en insamling på Instagram för sin sjuke son där de påstod sig ha gjort 850 sjukhusbesök på 2 år och i behov av pengar till mediciner och hjälpmedel (som man får gratis av sjukvården).

Att använda sin sjuke son som ett verktyg i deras bedrägerier är så sinnessjukt, känslokallt, beräknande och manipulativt att enbart det gör att hon måste varnas för.
C har två barn sedan innan som hon förlorat vårdnaden om och nu verkar C och T även förlorat vårdnaden om deras gemensamma, den sjuke pojken.

C*roline har en vana att göra sig ovän med folk i allmänhet. Hon är dessutom mytoman på en helt egen nivå. Påstår sig vara läkare, advokat m.m. I själva verket är båda arbetslösa. Det har problem med alkohol, droger och försöker få ut receptbelagda mediciner titt som tätt. Ljuger i var och varannan mening, man kan inte lita på ett ord de säger.

I somras stal de en husvagn och givetvis drog de helt olika historier om hur de skaffat den. Efter ca 2 månader i deras "ägo" bogserades husvagnen bort precis när hon och Tobi*s skulle åka iväg med den. Ingen av dem har givetvis stått som ägare (enligt registret är det en medelålders kvinna söderut som äger den). Husvagnen fick massa böter då C och T parkerat den på en gästparkering och de brydde sig ändå inte om att flytta den. De verkar vara igång med bedrägerier igen och har enligt uppgifter inte vistats hemma på flera veckor utan hyrt en stuga på en camping i närheten.

Har letat och hittat ingen tråd om dessa, endast några inlägg vilket verkligen förvånar mig med tanke på hur många människor de lurat under så lång tid.

Vet du varför de inte vistats hemma något? Blivit vräkta?

Har för mig att soc kan ordna nödboende på t.ex en camping vid kris. (som för t*zz och hennes gubbe, fast nu lyckades ju T t.o.m bli vräkt därifrån....) Kanske inte så konstigt om så är fallet, med tanke på bristen av lägenheter i S-eå sedan Northvolt öppnade. Finns väl inte ens lägenheter lediga i byarna runt omkring.
Citera
2022-10-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagareboshi-gin
Vet du varför de inte vistats hemma något? Blivit vräkta?

Har för mig att soc kan ordna nödboende på t.ex en camping vid kris. (som för t*zz och hennes gubbe, fast nu lyckades ju T t.o.m bli vräkt därifrån....) Kanske inte så konstigt om så är fallet, med tanke på bristen av lägenheter i S-eå sedan Northvolt öppnade. Finns väl inte ens lägenheter lediga i byarna runt omkring.

Det ryktas om att de blivit vräkta men namnen står tydligen kvar på dörren och deras lägenhet ligger inte ute på hyresbolagets hemsida. I och med att de är mer och mer eftersökta för varje dag som går på MrKoll samt att en person i södra Sverige skrivit i byagruppen på Facebook och undrat hur man får tag i dem pga att de blåst henne på pengar, så spekulerar jag att de kanske lurat fel person/personer och inte vågar vara hemma. De är enligt uppgifter hemma någon dag ibland och inte mer än 10 minuter innan de far iväg igen. Bilen är fullproppad med packning, madrasser och kuddar, täcken med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in