kolla om du har men än en tjänst som heter print spooler och om du inte har den här filen C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
det borde va svårt att ta bort den och tas den bort så borde den återställas direkt så det hela är ju lite märkligt
kolla om du har men än en tjänst som heter print spooler och om du inte har den här filen C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
det borde va svårt att ta bort den och tas den bort så borde den återställas direkt så det hela är ju lite märkligt
jo det stämmer, tog bort den ena dagen. andra dagen var den där igen ska ta bort den nu och kolla om det finns nå mer spooler.
hittade en annan fil spoolss.dll låg i system32 mappen.
konstiga är att det finns redan en annan spoolss.dll i windows\servicepackfiles\1386
Senast redigerad av blackboxen 2008-12-16 kl. 16:07.
kom på en sak till.
jag nämnde tidigare att jag har fått windows update, efter den installationen så dök det upp en slags ruta som stod ungefär "windows har blockat denna process" men det var nog x3 mer text men på ett ungefär. visst tänkte jag(misstänkt samt) tryckte på ok det var den enda man kunde trycka på.
du sa också att jag skulle installera sophos, sophos hade en firewall client som jag kunde installera, tänkte att jag kunde prova skitet kolla om det var något bra/vettigt. jag startade om, varnings rutan som windows hade blockerat var tydligen en internet process som vela använda internet ip;n upp, blockade skitet, kollade vems ip det var, fick upp lite smått o gott.
jag kommer printa nästa gång rutan kommer.
får man ange ip nummer?
OrgName: Internet Assigned Numbers Authority
OrgID: IANA
Address: 4676 Admiralty Way, Suite 330
City: Marina del Rey
StateProv: CA
PostalCode: 90292-6695
Country: US
det kanske var servern jag postade ?
Senast redigerad av blackboxen 2008-12-16 kl. 19:19.