2008-12-13, 15:16
Medlem
Pomeas avatar
För typ två-tre veckor sen hade jag och min kille oskyddat sex. Korkat! Ca. 8 h senare tar jag ett akut p-piller. Smart! Precis gjort graviditetstest. Visar positivt. Helvete! Kan detta vara falskt? Pillret borde ju funka, ska funka 72 h efter sexet! Kan man få någon slags hormongrej av akutpillerna som lurar testet att tro att man är gravid? Kommer inte ihåg om jag hade ägglossning när vi hade sexet men min mens brukar infinna sig för typ 2-4 dagar sen.

Tacksam för svar med lite substans
Citera
2008-12-13, 16:05
Medlem
angelgirls avatar
Akutpiller fungerar inte alltid, så du kan mycket väl vara gravid. Bara att traska iväg till gynekologen och fastställa om du är det eller ej.

Om du skulle haft mens i dagarna och det var två veckor sen ni hade sex så var det precis runt ägglossningen i så fall.
Citera
2008-12-13, 16:32
Medlem
Akutpiller verkar främst genom att försena ägglossning och påverka livmoderslemhinnans utmognad - har du sex precis efter att du redan lossat ägget hjälper inget akutpiller i världen, eftersom ägget är iväg och slemhinnan färdigväxt.

Dålig tajming, och som redan nämt - det stämmer kusligt bra tidsmässigt med din ägglossning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in