2008-12-11, 20:06
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Kandidaten
Och kanske en liten svenskkurs för dig också.

Helvete!

Men jag var först med att upptäcka Firewire-felet!
Citera
2008-12-11, 20:06
Medlem
Jag, en stekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Svenskakurs för dig med, kanske

Jag reagerade mest på priset.

EDIT: Jaha, priset berodde på att man fick med något kasst mobilt bredband.

Så vi har: liten bokstav efter punkt, "me" och att den har firewire fast modellen egentligen saknar firewire?

hmm, jag tolkar det som att vi diskuterar elgigantens felstavningar och då går jag inte alltför offtopic när jag ber er lugnt och snälla att skriva svenskkurs istället, när ni tycker att någon annan ska gå en sådan.

EDIT: jaha två minuter sen.
Citera
2008-12-11, 20:10
Medlem
Pallemans avatar
Jag blir bara förbannad när jag ser sån där skit. Skulle aldrig någonsin i hela mitt liv gå på Elgiganten för att köpa en Mac, eller någon Applepryl överhuvudtaget för den delen.

applestore.se och seriösa macbutiker är det enda rätta.
Citera
2008-12-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Jag blir bara förbannad när jag ser sån där skit. Skulle aldrig någonsin i hela mitt liv gå på Elgiganten för att köpa en Mac, eller någon Applepryl överhuvudtaget för den delen.

applestore.se och seriösa macbutiker är det enda rätta.

Vad spelar det för roll om du köper din mac på elgiganten? Behöver du använda dig av support eller garantin så kommer apple eller macoteket sköta det ändå. Jag går efter de som är billigast.
Citera
2008-12-11, 20:19
Medlem
Durkslags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppp
Vad spelar det för roll om du köper din mac på elgiganten? Behöver du använda dig av support eller garantin så kommer apple eller macoteket sköta det ändå. Jag går efter de som är billigast.
För mig är det en principsak, när jag köpte mina högtalare köpte jag de på MacHuset här i stan för att jag tycker de är seriösa och schysta. Även då de var fem kronor billigare på Elgiganten

I detta fallet när man skriver att datorn har Firewire men att den i själva verket inte har det så har jag tappat förtroendet för dem (iaf när det gäller Mac) och går nån annan stans.
Citera
2008-12-11, 20:25
Medlem
-jOE!s avatar
Flyttar denna till språk-forumet. /mod
Citera
2008-12-11, 20:26
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Flyttar denna till språk-forumet. /mod

Haha, skön flytt!
Citera
2008-12-11, 20:52
Medlem
_Egon_s avatar
Gah! Alltid när man får chansen att anmärka stressar man och det blir fel! Det kan hända att jag behöver en liten kurs i svenska, haha eller i alla fall en kurs i särskrivningar och meningsbyggnad.
Citera
2008-12-12, 18:28
Bannlyst
Tjo

Elgiganten är typ SKIT under skon som kommer förfölja mänskligheten och lura på oskyldiga människor.
Fan va bra dom är på att lura på folk skitsaker Jag blev lurad på att köpa en bärbar Pavillon 1035eo den var bra på pappret men det var nog allt .
Man kommer hem med ytterligare en leksak.
Dom sa att allt var fixat och det var bara att starta och sen skulle allt vara bra.
Men .... Inte då .... Allt var svart ingen bild...
Testade om instalera och fick igång den
Kör med vista för de följde med.
Jag lägger till CPU mätare ..... 100% CPU på skrivbordet
Va fan tänkte jag.
Försökte 1 månad utan framsteg även kompisarna testade.
Jag skickar till HP support men jag får självklart ingen bra hjälp.
under en månads tid mailar jag med HP's support.
Sen går jag till ELGIGANTEN och vill ha hjälp.
Dom sa att jag skulle betala 199:- för att dom skulle kolla på den.
Tur att jäveln inte hade en telefon i handen för då skulle det ha varit poliser där Jag blev lite små arg
Så dom sa att om jag inte fick till den skulle jag komma tillbaka och dom skulle ta hand om den utan dom där 199:-
Nu har den varit borta i 1 månad Dom sa att den var klar förra torsdagen. men jag kunde inte få den för att den inte var i butiken..
"Du får den nästa vecka på torsdag"
Nästa torsdag är jag där då men får den inte
"Du får den på tisdag. den har inte kommit till butiken än"
Så nu på tisdag om den inte är i mina händer ska butiken se på FAN..!..
Citera
2008-12-12, 18:48
Medlem
S-hund temporärs avatar
Man har lyckats skriva "GHZ" istället för GHz också.

De skall emellertid ha en eloge för att de går emot avloppsströmmen, och skriver webkameran med ett B. Helt rätt! Antingen engelska eller svenska. Web eller väv (eller WWW). Inte webb.
Citera
2008-12-12, 18:58
Medlem
Ari.Golds avatar
"även utrustad me W-lan..."

Me? Typ ba grymt fan.

Med heter det.
Citera
2008-12-12, 22:20
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
De skall emellertid ha en eloge för att de går emot avloppsströmmen, och skriver webkameran med ett B. Helt rätt! Antingen engelska eller svenska. Web eller väv (eller WWW). Inte webb.
I så fall borde de väl ha skrivit webcam? Själv ser jag inga problem med att man lånar in ordet web och försvenskar stavningen något till webb. Väv har jag aldrig hört användas om webben.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in