Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-07, 21:11
Medlem
Jag skulle behöva lite hjälp med att föra över filer från min döda laptops hårddisk till en annan dator i ett räddningsförsök av mina filer.

Så långt som jag har fattat det så behöver jag en SATA-kabel, men det är väl ungefär där det tar stopp. Min laptop var en HP-dator och jag ska försöka föra över filerna till en delldator (jag kan komma med mer specifik beskrivning om det behövs).

All hjälp är jätteuppskattad.
x
Citera
2008-12-08, 12:55
Medlem
LasseKongoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mynameistristan
Jag skulle behöva lite hjälp med att föra över filer från min döda laptops hårddisk till en annan dator i ett räddningsförsök av mina filer.

Så långt som jag har fattat det så behöver jag en SATA-kabel, men det är väl ungefär där det tar stopp. Min laptop var en HP-dator och jag ska försöka föra över filerna till en delldator (jag kan komma med mer specifik beskrivning om det behövs).

All hjälp är jätteuppskattad.
x

.
Senast redigerad av LasseKongoo 2008-12-08 kl. 13:13.
Citera
2008-12-08, 13:06
Medlem
Zkalmans avatar
JAg ber om ursäkt för föregående talare, som uppenbarligen inte läste frågan.

Det du behöer är en övergång från 2,5 tums SATA till USB eller vad du nu vill ha. Sådan dockningsstationer säljs av till exempel KJell & Company för några hundralappar, och gör livet många gånger enklare om man pysslar med datorer.

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=68685&path=97000000,11 9000000,129500000,130500000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in