Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-08-11, 00:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Varför inte starta ett forum om pyroteknik? Jag har länge varit intresserad av pyro och har tillverkat en hel del själv. Tror att det finns många med mig som vill kunna diskutera ämnet.

Om ni inte har någon moderator ställer jag gärna upp.
Citera
2003-08-11, 01:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Pyroteknik behöver ju inte ha med vapen och militär att göra om det handlar om fyrverkerier. Däremot skulle man ju kunna ändra till "Vapen, militär och pyroteknik" eftersom många säkert, som Kezoo antagligen menade, gör bomber som skulle kunna räknas som vapen.

Tidigare fick ju Flashback en massa skit från media, så fort några ungar tillverkat egna bomber och skadat sig. Fick stå i massa debattprogram och försvara sig eftersom ungarna påstods hittat recepten på Flashback. Det kanske är en anledning till att det inte finns något sånt forum här?
Citera
2003-08-11, 14:03
Medlem
extatics avatar
Finns några diskussioner kring pyro i underground. Handlar väl dock inte så ofta om vanliga fyrverkerier.. . :roll:
Citera
2003-08-15, 22:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag tänkte mig ett forum där man diskuterar fyrverkerier, bomber, rökbomber, bengaliska eldar, recept på brinnande saker (napalm etc.), pyromani och andra saker som brinner!
Citera
2003-08-15, 23:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Jävligt trött på att lägga ut detta men -håll till godo, Johan! http://swi.1av10.nu
Citera
2003-08-16, 19:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
Jävligt trött på att lägga ut detta men -håll till godo, Johan! http://swi.1av10.nu

Jag är också Jävligt trött på att du lägger ut den där länken. Sen när fanns det ett forum där? va? Det är ju det han frågar om!
Citera
2003-08-16, 19:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
Behövs inget forum, då den i princip innehåller allt man behöver veta om hemmagjorda bomber. Du kunde ju vara tacksam för att jag trots detta skrev en lång beskrivning om hur du gör HMTD utan att blåsa fingrarna av dig. :evil:

ja ja vet. menade inte att vara otrevlig, men den där länken leder ju inte till ett forum, det är ju roligare att "prata" med folk än att läsa allt i en bok.
Citera
2003-08-16, 19:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Stanley, vars mailadress finns på sidan och som också är medlem här under samma "nick" tar gärna emot frågor. :idea:
Citera
2003-08-19, 23:07
äldre konto (old)
Ej medlem
det skulle vara kul med ett pyroteknik forum. i underground forumet finns ju diskusioner om bomber. och det är ju mycket mycket farligare än pyroteknik :S men men tills dess får man väl stanna på dom engelska
Citera
2003-08-20, 00:10
äldre konto (old)
Ej medlem
Men herregud, varför starta ett nytt fora för varje grej man kan komma på.

Visst, kan man döpa om vissa forum så de kan inlkudera mer saker men det är ju hopplöst om FB ska öppna ett nytt forum varannan vecka.
Konsekvensen av detta blir ju ett forum som har alldeles för många olika kategoriuer och bara blir jobbigt.

Jag röstar i så fall på att pyro diskuteras på antingen Vapen & Militär eller på Underground
Citera
2003-08-20, 17:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Tidigare fick ju Flashback en massa skit från media, så fort några ungar tillverkat egna bomber och skadat sig. Fick stå i massa debattprogram och försvara sig eftersom ungarna påstods hittat recepten på Flashback. Det kanske är en anledning till att det inte finns något sånt forum här?

När jag gjorde min första bomb 1984 så fanns det inget internet eller flashback forum.
Jag gick helt sonika ner till biblioteket och slog i diverse uppslagsböcker,
finns en hel del intressant däri, olika blandningar och exakta procentmängder m.m.

Jag är så j*vla trött på den här "internet bombs" debatten som aldrig verkar dö ut.
Ska vi inte ta och förbjuda Kemi som ämne i skolan också?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in