2010-11-26, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alteregorandom
Jag har köpt alla böckerna och skulle inte vilja låna dom, som du säger man vill titta i dom och fräsha upp. Buffet boken ger en grund om man inte vet så mycket om honom.
Känns ju isf roligare att köpa dem _innan_ man har läst dem. Men men. På det här viset märker jag ju om det är något jag tycker att jag behöver äga eller inte å andra sidan.

Men Edge är alltså inget att ha som lånebok? Hade du _köpt_ Tradingguiden med? Märks väl annars

Är den däringa företagsboken något att ha då? Jag har ju ingen aning om hur man gör sådant men å andra sidan skiter det sig väl att förutspå framtiden ändå

Ger edge några mer generella tips i valfri marknad på längre tidshorisont än några dagar med?

Tycker man att det är drygt att låna Edge bör man nog inte gå till bibblan och kolla igenom en 5-6 år Aktiespararna efter 19 artiklar

(För att sedan låna / läsa där / kopiera ..)

Need på e-bokläsare och kopierade böcker
Senast redigerad av aliquis 2010-11-26 kl. 19:35.
Citera
2010-11-27, 00:18
Medlem
totens avatar
Edge handlar endast om korta affärer, men är helt klart värt pengarna.
Är du inte medlem i aktiespararna? Fin fina erbjudanden som ungaktiesparare och tidningen som de släpper 10 ggr / år är helt klart den bästa jag har läst.
Citera
2010-11-27, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toten
Edge handlar endast om korta affärer, men är helt klart värt pengarna.
Är du inte medlem i aktiespararna? Fin fina erbjudanden som ungaktiesparare och tidningen som de släpper 10 ggr / år är helt klart den bästa jag har läst.
Ajdå, då kanske jag skulle ha varit medlem trots allt =P

Trendsgrejen kan ju vara värd, och aktieinvest med, jag är inte insatt i vad priserna blir, är ju inte världens enklaste prislista och medlemskap de har .. Speciellt inte om man skall gissa vad rabatterna ligger på.

Hade ju velat ha något TA-/grafprogram men jag har ju inte använt min riktiga mac på 1.5 år eftersom jag inte orkade hetsa Apple (fanns ju till att börja med ingen butik att hetsa eftersom det är just Apple ..) så sitter med ett hack med asgammalt OS X och det är ju inte opti för programvaruutbud. Hade behövt fixat någon Fönsterdatamat för det där tror jag. Med fungerande sleep hade den ju inte dragit så mycket el heller.

Hitta kursvinnare känns ju så billigt att man kanske borde köpa det. Men jag vet inte, jag har ju inte provat det. Men det är ju något man kan börja med, testa gratisapplikationerna/demotiderna först. Testar man några olika så får man ju säkert något halvår totalt gratis

Åsikter om andra böcker då? =p, speciellt för noobs

Men jag har ju Tradingguiden lånad och Investera som mästarna beställd.
Citera
2010-11-27, 05:27
Medlem
Citat:
Vad är speciellt med Stockpicker Newsletter?

* Utgivning oftare än någon annan motsvarande tjänst.
* Kursdrivande analyser, intervjuer och köpråd.
* Unik med sin sms-tjänst som ingår på köpet.
* Produkten utges året om, även på sommaren.
* Portfölj där 600 000 fiktiva kronor blivit över 12,5 mkr sedan 1997. Index? Det har endast ökat med +86%.

Vad ingår i Stockpickers julsäckar för 1890 kronor?

1. Stockpicker Newsletter helår.
2. Stockpicker SMS-tjänst helår.
3. Stockpickers nya mössa. Supersnygg!
4. Stockpicker Swing Trader. 2 mån av lyxig tjänst.
5. Succéboken ?Hundraåringen??. Årets bok?
6. Stockpicker Fund Timer. 4 mån. Lärorik produkt
7. Svenska Spel. Skraplottpaket med flera lotter!
8. DVD-thrillern ?Snabba Cash?. Svenskt, hett, spännande.
9. Stockpicker SMS-trading. 2 mån med affärsförslag.
10. Stockpickers exklusiva badrock i 100% bomull. Läcker!

Mycket grejer man fick , kul att de slängde på grejer som inte bara var information. Men om de lyckas så jävla bra undrar man ju varför de inte sköter hela förvaltningen åt folk själva? =P Timingen gör väl kanske sitt med . Tipsen i sig påverkar ju kanske kurserna med.

http://www.stockpicker.se/products/spnl/campaign.aspx

Vad har folk för åsikter om dem mot Börsveckan?
Senast redigerad av aliquis 2010-11-27 kl. 05:29.
Citera
2010-11-27, 08:00
Medlem
http://www.aktieguiden.com/Thread/1050283,11.aspx

Intressant sågning, men det där är ju lite off-topic. Fortfarande TA och FA, men någon annans och färdig. Så nu överger jag det ämnet
Finns någon tråd om Stockpicker vs Redeye vs Börsveckan vs ... (Fast Börsveckan har ju nyss gjort om till en iaf lite ärligare approach så vem vet vad resultatet blir där) så får ni gärna bumpa den. Börsveckan är väl mer "investeringar" på sikt och potential och inte tillfälliga kurssvängningar.
Citera
2010-11-27, 17:00
Medlem
totens avatar
Hittakursvinnare är helt klart värt pengarna kostar väl runt 600 för ett år. Aldrig provat något annat program iofs..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in