Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-25, 23:22
  #61
Medlem
Buttra Molnets avatar
Har hört precis samma sak!
Citera
2012-05-22, 13:51
  #62
Medlem
Jag var själv med under Filmpoliskurserna några gånger och tyckte vi alla fick otroligt roliga minnen och upplevelser, levererade av Rikard och senare även Johan. Visst kändes det tråkigt när han ville lämna allt, men jag tror att det helt enkelt blev för mycket för honom. Har haft kontakt med honom några gånger, och han har det bra. Sen blev jag lite nyfiken och uppdaterade mig lite. Inte ska en människa behöva lida för över 20 år gamla synder, det är många som har lik i garderoben. Rikard hemlighåller inte något från hans förflutna, vad jag vet. Han måste gjort dig mycket besviken, så som du späder på med lögner. Han lurade ingen vad jag vet, och det finns 3 utslag angående tvist från Norrtälje Tingsrätt (offentliga handlingar), där det blev överenskommet mellan parterna att återbetala några tusen kronor, då Rikard inte han leverera det som utlovats. Det var många som fick en spark framåt i karriären med hans hjälp, och jag vet många andra som han också har hjälpt utanför filmbranschen. Visst är han ingen duvunge och har väl kanske aldrig varit, men mer rakryggad kämpe tror jag inte jag känner. Han ställer upp på alla som är värda mödan. Vad skulle han ha hittat på gällande sitt CV egentligen?

Sen vet jag att han arbetar väldigt mycket för att beta av sina skulder. Klanderfri är han nog som sagt inte, men han försöker åtminstone, vilket han ska ha all heder för. En stilig man i sina bästa år.


Citat:
Ursprungligen postat av Teodor83
VARNING: Rickard Castefjord är en "sol och vårare" som riktar sig på folk som vill lyckas i filmbranchen.
Jag var med i ett projekt för några år sedan där han lyckades blåsa ett gäng av de inblandade på ca 100000:-. Han är dömd i domstol och har en hel drös ärenden hos Kronofogden.
Ge honom under inga omständigheter pengar eller liknande ens mot kvitto eller avtal.

Det mesta kring hans CV är påhittat och överdrivet.

Skicka ett PM till mig om ni behöver mer info. Låt detta vara en uppriktig varning för er som har kommit i kontakt med honom.
Citera
2013-01-27, 02:31
  #63
Medlem
obongos avatar
Jag bor nära Castefjord och en jag känner är vän med dottern som är fruns barn från det tidigare förhållandet. Det jag har fått höra är att hon tydligen får göra allt i hemmet, hon får städa, diska, tvätta och ta hand om deras häst helt själv. Det ska tydligen vara så mycket jobb i hemmet så att hon har problem med att hinna klart med läxor bl.a.

Han har gått till verbal attack mot flera av hennes klasskamrater eftersom de skämtar om hans usla band Blue Zest, det sker antingen via telefon eller facebook. Castefjord lider utan tvekan av någon grov personlighetsstörning och jag tycker synd om fruns dotter som måste agera vuxen i hemmet.

http://www.bluezest.se/1/13/rocc/

Här kan ni läsa om den store legenden Rocc och hans stordåd, notera hur lite det står om de övriga medlemmarna i förhållande till Castefjords sida.

http://www.facebook.com/pages/Blue-Z...312121?fref=ts

"One of the biggest record companies investigating us now. I feel sick"

Undra om det det verkligen behövs skrivas på engelska med tanke på att de har 124 likes och alla är vänner och bekanta? Den här tråden för inte dö helt och hållet för det finns så mycket intressant att säga om denna Rocc the legend.
Citera
2013-04-09, 20:37
  #64
Medlem
Hahaha, galet roligt att starta ett konto för att ge denna enda kommentar Zhira! Älskar att hitta sånna här sköna toktrådar på flashback...

Håller med obongo! Håll denna tråd vid liv!
Citera
2013-11-21, 18:40
  #65
Medlem
-
__________________
Senast redigerad av Maksi 2013-11-21 kl. 18:46.
Citera
2014-07-02, 15:14
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macbritney
Hahaha, galet roligt att starta ett konto för att ge denna enda kommentar Zhira! Älskar att hitta sånna här sköna toktrådar på flashback...

Håller med obongo! Håll denna tråd vid liv!


Sätter 100kr på att det är Rickard själv som skrivit det inlägget eftersom en utav deras hundar heter Zhira
Citera
2014-07-06, 07:47
  #67
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenjaO
Sätter 100kr på att det är Rickard själv som skrivit det inlägget eftersom en utav deras hundar heter Zhira

Så du är vän av denne Castefjord?
Citera
2014-07-07, 02:37
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Så du är vän av denne Castefjord?

Nä, absolut inte. Har aldrig pratat med han, dock så bor jag i närheten så jag ser han lite nu och då på sin moppe. Jag kollade på hans frus facebook och där var det en valp som hette Zhira.
__________________
Senast redigerad av SixtenjaO 2014-07-07 kl. 02:57.
Citera
2015-08-01, 20:42
  #69
Medlem
Att du ha en egen tråd på flashback är ju helt shuuukt.
Ja bo int så långt ifrån han här uppe. Han ä ju en kändis kan mna ju nästa postå.
Man brukar se han å hanses fru fara med moppen häruppe fram å tillbak från ica.
Nu har de skaffat bil fan, å de har ju tre styckna på gårn. Men ni scka ba se hur han står å polerar bilarna på kvälln. Han ä ju int helt hundra i huve den karer!

Träfft på han vi järnbutiken i nyland häromdan, då ståd han utanför bilen å gapade så hela käften såg ut att gå ur led, sen hejade han på mej å ba log.. Schuukt asså viken gubbe.. mä den magen så skulle ja le mä!
Å kärringen hanses stod där me deras dotter å ba glodde, de såg ju glada ut. eller nej de såg ut som om de skull hitt på nå jävulskap mest.
Ja menar är han så känd å allt liksom borde de väl ha finare klder tyck jag...

är de nån som vet vad han jobb mä ida? har alldrig sett han jöra nåt arbete häruppe iallafall. mest hanses kvinna som jobb å slit tror jag.

vad har han för stuntjobb på senare?
Citera
2015-08-01, 20:44
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Så du är vän av denne Castefjord?

Stämmer! han har en hundjävel. ful som faan.
och hästar har de mä tyckte ja såg en kofan på gården senast jag for förbi
Citera
2015-08-01, 20:45
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenjaO
Nä, absolut inte. Har aldrig pratat med han, dock så bor jag i närheten så jag ser han lite nu och då på sin moppe. Jag kollade på hans frus facebook och där var det en valp som hette Zhira.

länka fb sida? talanglös..
Citera
2015-08-01, 23:44
  #72
Medlem
Å ingen av er kan vara klar i knoppen här inne, vilken sjukdom lider ni av tro? svårt med stavning kan jag se iaf.!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback