Citat:
Ursprungligen postat av RoscoTanner
Men låt då dessa människor själva bestämma vad de anser sig vara. Varför måste pappa staten offentligt dekorera en fålla där de ska hålla sig. Någon är inte osynliggjord bara för att den inte är omhändertagen, vilket du kanske har svårt att acceptera.
Det är inte så enkelt som man kanske tror. Nu vet jag inte någonting om Australiens pappersarbete, men jämför med Sverige då. Så fort du kommer i kontakt med myndigheter och verk av olika slag vill de veta en massa saker om dig. Tänk dig att fylla i en jobbansökan och ställas inför frågan om du var man eller kvinna, när du inte känner dig som endera. Tänk dig som en jämförelse att du själv skulle fylla i etnicitet på ett officiellt, viktigt papper och de enda två alternativen var Mongol och Kurd. Menar du på allvar att det inte skulle få alla andra att känna sig osynliggjorda?
Sedan är det faktiskt så, att "staten" (eller låt oss säga kulturen) dekorerar fållor åt oss vare sig vi vill det eller inte. Jag pratar inte om att "ta hand om" någon, och jag tror att du missuppfattar mig från första början. Eller är det så att du bara inte vill förstå min ståndpunkt, eftersom du ogillar tanken på ett polygent samhälle?