2008-12-06, 10:12
Bannlyst
På datorn har jag fyra olika program av formen Java(TM) 6 Update och sedan olika nummer efter ordet Update. Kan jag ta bort de tre program som har lägst nummer och bara behålla det med högst nummer? Eller blir det något krångel då?

Vad är det för vits med Java överhuvudtaget, vad används programmet till?
Citera
2008-12-06, 13:19
Medlem
927s avatar
uppdatera till den senaste vers och sen avinstallerar du dom andra
Citera
2013-02-04, 17:06
Medlem
Economicums avatar
Ursäkta bump,

Men jag tycker det känns som att jag uppdaterar Java ca varannan eller var tredje dag. Kör IE, WIN7, och väldigt ofta får jag upp rutan som frågar om jag vill installera Java. Jag kör alltid genom installationen och så är det klart på ca 3-4 min.

Men exakt vad är detta egentligen? Det kommer så otroligt ofta också.

Dum frågeställning kanske, men jag börjar tröttna lite på detta.
Citera
2013-02-04, 18:01
Medlem
Andreasvbs avatar
Har varit mycket om olika exploits just nu.

Jag rekommenderar dig att avinstallera det helt om du inte använder något Java-program du måste ha.
JavaScript har inget med Java att göra och kommer fortfarande fungera.
Citera
2013-02-04, 18:32
Medlem
Economicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Har varit mycket om olika exploits just nu.

Jag rekommenderar dig att avinstallera det helt om du inte använder något Java-program du måste ha.
JavaScript har inget med Java att göra och kommer fortfarande fungera.

Jag vet knappt vad Java gör (utöver själva programmeringsspråket), mer än att det är en erkänt bra mjukvara.

Adobes Flash har inget med detta att göra antar jag? Som exempel finns en sådan konstant igång i min processer, enligt beskrivningen AdobeFlashplayerUninstall/install(en .exe).

Som sagt, börjar bara tröttna på all Java, Flash, Adobe, Oracle och allt vad det är som poppar upp var dag.
Citera
2013-02-04, 21:55
Medlem
Protons avatar
Det är väldigt få webplatser idag som är beroende av att du har java installerat i och med att flash (och eventuellt silverlight) tog över det mesta som javaapplets ägnade sig åt. Vet du inte med dig att du använder det aktivt någonstans kan du förmodligen ta bort det utan att det ställer till problem för dig.

Att du har java på ditt system utan att du verkar förstå varför är ju aningen underligare. Är det så att du spelar minecraft? Det är ju skrivet i java och är beroende av att du har en JVM installerad på ditt system för att det ska funka.
Citera
2013-02-05, 07:09
Medlem
Economicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Det är väldigt få webplatser idag som är beroende av att du har java installerat i och med att flash (och eventuellt silverlight) tog över det mesta som javaapplets ägnade sig åt. Vet du inte med dig att du använder det aktivt någonstans kan du förmodligen ta bort det utan att det ställer till problem för dig.

Att du har java på ditt system utan att du verkar förstå varför är ju aningen underligare. Är det så att du spelar minecraft? Det är ju skrivet i java och är beroende av att du har en JVM installerad på ditt system för att det ska funka.

Silverlight, du syftar på det från Microsoft?

Nej, jag spelar inte Minecraft. Dock en del andra spel, men dessa är varken online och så långt ifrån Minecraft man kan komma.

Man kanske ska nöja sig med Adobes grejer och skita i Java helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in