2008-12-05, 23:43
Medlem
Chixs avatar
Jag har totalt glömt lösenordet till min dator. Den bara dog ut efter ett nu två veckors LAN-party. Problemet är det att jag inte kunnat logga in på administratörkontot då, och jag har provat OPH Crack, men det hittade inte hårddiskarna. Alls.

Så vad skall jag göra? Jag kanske kan se till att hitta hårddiskarna, men hur går jag då tillväga? Om det går.

Annars har jag i plan att försöka få ned en Emergency Boot CD (EBCD) och testa det. Min XP-version är ju från 2003, ett x64 XP, och releasen på EBCDn är från 2004.

Är jag på rätt väg? Eller fel? Snälla, hjälp mig. Jag har bråttom så in i helvete!

Best regards,
Chix

EDIT: Eller finns det något bättre program? Allt jag behöver är, för de som vet och inte vet, radera lösenordet för administratörkontot, komma in och, om jag vill, sätta ett nytt - och denna gången med en kom ihåg-lapp i plånboken.
Haha.
Senast redigerad av Chix 2008-12-06 kl. 00:03.
Citera
2008-12-06, 01:45
Medlem
installera ubuntu live CD

ändra namn på sethc.exe till cmd.exe när du ska logga in spammar du shift och då kommer CMD.exe upp med systemrättigheter.

Annars, läs sticky-trådarna.
Citera
2008-12-06, 03:17
Medlem
Chixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eNaz
installera ubuntu live CD

ändra namn på sethc.exe till cmd.exe när du ska logga in spammar du shift och då kommer CMD.exe upp med systemrättigheter.

Annars, läs sticky-trådarna.

Jag hade till slut så brottom att jag väckte en polare ur sömnen för att denne skulle ta sig till mig och hacka upp kontot.

Mod kan låsa tråden.
Citera
2008-12-06, 07:25
Medlem
RollerBoySEs avatar
IT-säk -> Windows

/Mod
Citera
2008-12-09, 10:24
Medlem
Ironmads avatar
Gå in på http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ där finns allt du behöver :P