2008-12-05, 15:30
Medlem
Funderar på att testa openSUSE 11.1, har kört Ubuntu nu sedan 2006 och jag har varit nöjd med det. Det som har fångat min uppmärksamhet nu är nog KDE 4.1 vilket återfinns i både Kubuntu och openSUSE.

Har någon en personlig referens till vilket som är "bättre"? Jag menar, båda har antagligen starka och svaga sidor.
2008-12-06, 08:20
Medlem
fliermans avatar
Båda är stora, stabila, populära distros men jag tror framförallt Kubuntu har ett större svenska forum att få hjälp i så därför skulle jag förespråka Kubuntu.
2008-12-07, 02:05
Medlem
divinings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinOchSprit
Funderar på att testa openSUSE 11.1, har kört Ubuntu nu sedan 2006 och jag har varit nöjd med det. Det som har fångat min uppmärksamhet nu är nog KDE 4.1 vilket återfinns i både Kubuntu och openSUSE.

Har någon en personlig referens till vilket som är "bättre"? Jag menar, båda har antagligen starka och svaga sidor.

Du svarar själv på det du vill ha reda på, Testa!

Ubuntu är allt Lull-Lull sammanslaget och rangligt-ihop-tejpat.
OpenSUSE är lite mindre Lull-Lull som står på en stabilare användar-rättighets-baserad bas. (D.v.s. OpenSUSE har ett välutvecklat system för hantering av användare och rättigheter.)

Personligen hade jag föredragit OpenSUSE, men sen beror det mest på att jag direkt ogillar ubuntu.
2008-12-08, 21:46
Medlem
Tack för svaren! Ska nog prova openSUSE...
2009-01-31, 17:49
Medlem
Efter mer än ett år på Ubuntu är det dags för mig att överge brunt och istället testa grönt. (opensuse)

Jag ser fram emot apparmor och annat smått och gott.
2009-02-01, 01:42
Medlem
tillbax till bajs brunt igen. opensuse är grymt komplicerad tycker jag.
2009-02-01, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wander
tillbax till bajs brunt igen. opensuse är grymt komplicerad tycker jag.

Jaså, vad strulade då?

Jag är i valet och kvalet mellan OpenSuSE och Slackware.
Nu slängde jag in slackware mest för att se hur oracle express databas fungerade i slacken, då det inte finns någon installer till den.
Efter lite mekk så fick jag databasen att rulla fint och slacken var också en nostalgitripp som var trevligare än väntat, så nu får opensuse ligga och vila på hyllan ett tag till.

Men är intresserad av att veta vad som fick dig att ändra dig från suse?
2009-02-01, 17:48
Medlem
SLOBs avatar
Finns redan en tråd:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=822443

Tråd låst.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem