2008-12-10, 12:11
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watchmen
Hål för kablage behövs för alla tre platserna om du nu har tänkt att ha utrustning i alla tre utrymmerna.

Skulle även föredra sidor, inte så kul att se sidan på tex en DVD med sladdarna bakom.

Själv föredrar jag generellt att gömma utrustning bakom dörrar då det ger ett renare intryck.

Det känns dock som du har koll på form generellt . Cred för det!

Funderade på det, gällande dörrar alltså.
Gned ihop denna nu:
http://forumbilder.se/Image.aspx?iid=081020081207360204

Tänkte en skjutdörr i ett stycke som går i en fräst skåra.....
Körde med dom "vanligaste" måtten nu men den känns ändå för fet.
Citera
2008-12-10, 17:49
Medlem
aivs avatar
Tjena

Har du byggt nåt liknande förrut? och vad har du tänkt för material?
oavsätt så kommer du bli tvungen att ha minst ett stödben i mitten..
som tidigare nämnts så kolla måtten på förstärkare och dylikt innan, tänk även på värmen detta kommer generera mot materialet om du ska bygga den så tajt som de ser ut som på bilden..
varför så låg? om du ska ha en tv på den så blir det jobbigt att kolla ner(?) och om du ska ha tvn på väggen så ser den löjligt låg ut(?)

oj, det läte lite negativt å de va inte meningen.. lite tankar bara
Citera
2008-12-10, 19:03
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiv
Tjena

Har du byggt nåt liknande förrut? och vad har du tänkt för material?
oavsätt så kommer du bli tvungen att ha minst ett stödben i mitten..
som tidigare nämnts så kolla måtten på förstärkare och dylikt innan, tänk även på värmen detta kommer generera mot materialet om du ska bygga den så tajt som de ser ut som på bilden..
varför så låg? om du ska ha en tv på den så blir det jobbigt att kolla ner(?) och om du ska ha tvn på väggen så ser den löjligt låg ut(?)

oj, det läte lite negativt å de va inte meningen.. lite tankar bara

Tjaba,

Den första jag la ut håller jag med om att den ser lite låg ut.
Den andra därimot har jag inte satt ut måtten (så hur kan du då säga att den ser låg ut )på men den mycket högre än den första, även om det inte framgår av bilden.

För att svara på första frågan(or) så har jag byggt lite möbler och shit förr och jag hade tänk mig att köra " bild 2 (ev1) i ek och eventuellt ett laminat.
Citera
2008-12-10, 20:33
Medlem
aivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas.W
Tjaba,

Den första jag la ut håller jag med om att den ser lite låg ut.
Den andra därimot har jag inte satt ut måtten (så hur kan du då säga att den ser låg ut )på men den mycket högre än den första, även om det inte framgår av bilden.

För att svara på första frågan(or) så har jag byggt lite möbler och shit förr och jag hade tänk mig att köra " bild 2 (ev1) i ek och eventuellt ett laminat.
kan erkänna att jag kanske inte läste igenom denna "stora" tråd så noga så jag missade både materialet och den nya bilden
om man ska utgå från den andra bilden och du ska bygga den i ek så lär du sluta på ett femsiffrigt belopp, och nåt laminat med spån eller nåt blir nog lite klent.. håller själv på att bygge ett matbord i ek och det skulle vara betydligt billigare att köpa ett nytt men de e ju lite skoj när folk frågar var men köpt grejerna
du verkar ju ha lite koll så mitt ända råd är att måttpassa alla grejer du ska ha där och att du anpassar tvbänken till resten av rummet.. allt som är måttanpassat ser mycke bättre ut (och mycke exlusivare ) och detta gäller allt i hemmet (enligt min åsikt i alla fall)
lägg gärna upp lite bilder från början till slut! lycka till
Citera
2008-12-11, 08:53
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Citat:
kan erkänna att jag kanske inte läste igenom denna "stora" tråd så noga så jag missade både materialet och den nya bilden
om man ska utgå från den andra bilden och du ska bygga den i ek så lär du sluta på ett femsiffrigt belopp, och nåt laminat med spån eller nåt blir nog lite klent.. håller själv på att bygge ett matbord i ek och det skulle vara betydligt billigare att köpa ett nytt men de e ju lite skoj när folk frågar var men köpt grejerna
du verkar ju ha lite koll så mitt ända råd är att måttpassa alla grejer du ska ha där och att du anpassar tvbänken till resten av rummet.. allt som är måttanpassat ser mycke bättre ut (och mycke exlusivare ) och detta gäller allt i hemmet (enligt min åsikt i alla fall)
lägg gärna upp lite bilder från början till slut! lycka till

Då vi har den " ekonomiska krisen " så får jag skylla på den och vänta till det drippar ner lite dolares i fickan.

Ett femsiffrigt belopp kommer jag vara en bra bit ifrån då jag har börjat att kolla runt på lite mtrl.

Och ett matbord i ek är jäfligt dyrt
Lite grövre grejjer om man säger så.
Citera
2008-12-11, 09:55
Medlem
aivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas.W
Då vi har den " ekonomiska krisen " så får jag skylla på den och vänta till det drippar ner lite dolares i fickan.

Ett femsiffrigt belopp kommer jag vara en bra bit ifrån då jag har börjat att kolla runt på lite mtrl.

Och ett matbord i ek är jäfligt dyrt
Lite grövre grejjer om man säger så.

tänkte mest om du ska ha massiv ek och utgick från din ritning då lär de ju springa iväg.. de billigaste du kan köpa är nog nån ekskiva på hornbach eller liknande, har själv gjort de till lite detaljer på mitt bord..
mm billigt e de fan inte men bra blir de! bordskivan är 39mm och benen 95¤95, fett ska de va
Citera
2008-12-11, 10:50
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Citat:
tänkte mest om du ska ha massiv ek och utgick från din ritning då lär de ju springa iväg.. de billigaste du kan köpa är nog nån ekskiva på hornbach eller liknande, har själv gjort de till lite detaljer på mitt bord..
mm billigt e de fan inte men bra blir de! bordskivan är 39mm och benen 95¤95, fett ska de va

http://www.fprado.com/armorsite/Leo2_Pics/Stridsvagn122-02.jpg
Har faktiskt inte kollat på hornbach, ska ta en titt där också.
Tackar för det tipset.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in