Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-12, 20:34
  #13
Medlem
prominentens avatar
Det nedan skribent nämner är också min erfarenhet. OBS! Ha jävligt mycket is i magen när du köar för detta "permit" för processen med papper och personal som irrar omkring är sjukt påfrestande. Kina har gått framåt senaste decennierna men logistiken på flygplatserna där är undermålig.

Nu var det visserligen ett år sedan jag utnyttjade detta permit men då gällde cash som betalning för att åka pendeltåget in till centrum.

Citat:
Ursprungligen postat av LeSeau
Vid uppvisande av giltig biljett för vidare resa till tredje land kan du ansöka om "24-hour visa-free entry permit" när du landat. Då kan du lämna terminalen och hinna med lite annat.

Kolla vad som gäller på just din flygplats. Enda stället jag gjort det på var Shanghai, då var den disken parallellt med den vanliga raden av immigration-diskar.
Citera
2018-12-12, 21:09
  #14
Medlem
Om du byter flyg i Kina kan du få stanna 24-144 visa-fritt timmar beroende på vilken flygplats du åker genom. Av vad jag har läst ska det dock vara en lite kafkaliknande process där man får leta upp ett rum som knappt är skyltat till, köa en oklar stund, och skickas mellan olika byråkrater.

Är det bokat på en biljett så att ni inte behöver visa för att komma på planet till kina ser jag inte varför ni inte skulle kunna chansa på det. Klart ni kan fixa riktiga visa men det är ganska dyrt och är lite overkill för några timmar.
Citera
2018-12-12, 22:00
  #15
Medlem
prominentens avatar
Bra att veta vilken stad ni avser landa i.
Citera
2018-12-13, 05:46
  #16
Medlem
Kollade just med Travelchinaguide, Wuhan skall vara ok med 72h men du får inte lämna staden. Sedan kostar väl 72h hundra dollar eller så. En artikel i Forbes från 1 mars 2018 säger att Wuhan inte har 24h.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f796682

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback