Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2003-08-11, 21:10
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
är det inte en av villkoren att få bli moderator att inte missbruka sin position till ens fördel?

Skulle tro det. Dessutom är det så att moderator-posten knappast tillsätts genom personliga arbetsintervjuer med CV (!) utan mestadels på förtroende genom den kompetens som visats (?)

-Laura
Citera
2003-08-11, 21:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag vet inte, men jag antar att denna tråden grundar sig i att en del på forumet verkar tro att en del moderatorer är maktgalningar som får orgasm varje gång de tar bort ett inlägg eller låser en tråd.

Moderatorerna på FB's forum är enligt min uppfattning ett gäng sköna snubbar/flickor som vill att Flashback ska överleva, och hjälper därför gärna till med ett mer ansvarskrävande jobb. Vi är inga små kräk som är ute efter att få förstöra för forumet, hur mycket en del tror det. Vi gör så gott vi kan, och de mest hatade moderatorerna brukar oftast också vara de rättvisaste.

Anledningen till varför en del har det i signaturen är såklart av rent hjälpsamt syfte.
Citera
2003-08-11, 22:54
äldre konto (old)
Ej medlem
keepzir skrev

Citat:
Moderatorerna på FB's forum är enligt min uppfattning ett gäng sköna snubbar/flickor som vill att Flashback ska överleva, och hjälper därför gärna till med ett mer ansvarskrävande jobb.

Securion skrev ett PM till mig

Citat:
Följande är ett personligt påhopp och belönas med en varning.

Aron skrev:
Securion måste spela tuff för att kompensera att han har en liten "batong".
Nu kommer Tim Hedlund, laura och scepter att tolka det som om jag syftade på hans pitt men det är deras problem

Om du redan har en varning så innebär detta "tack och adjö", om admin så beslutar.

MoH,

Securion

MODERATOR
Citera
2003-08-11, 23:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron

Citat:

Aron skrev:
Nu kommer Tim Hedlund, laura och scepter att tolka det som om jag syftade på hans pitt men det är deras problem

Om du redan har en varning så innebär detta "tack och adjö", om admin så beslutar.

MoH,

Securion

MODERATOR

Okej Aron, du kanske skämtade lite (point taken ), men kanske man bör närma sig vissa saker med lite respekt och eftertanke? Att posta PM du får öppet är knappast ett uttryck för det - snarare provokation. Tycker att du bör vidarebefordra PM'et + lite sakliga argument till admin snarare än att posta det öppet här.

-Laura
Citera
2003-08-11, 23:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Hot om varningar från Moderatorer ligger i allas intresse att det offentliggörs.
Citera
2003-08-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
keepzir skrev

Citat:
Moderatorerna på FB's forum är enligt min uppfattning ett gäng sköna snubbar/flickor som vill att Flashback ska överleva, och hjälper därför gärna till med ett mer ansvarskrävande jobb.

Citat:

Aron skrev:

MoH,

Securion

MODERATOR

Tycker nog att borde tänka dig för när du publicerar PM på det slentriana viset... :roll:
Citera
2003-08-11, 23:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Hot om varningar från Moderatorer ligger i allas intresse att det offentliggörs.

Jasså? Men de som är gränsfall för varning då? Det lär ju finnas massor av dem? Då är PM en bra funktion för att markera - bättre än en publik varning. Allting som en moderator gör måste inte nötas sönder i små delar publikt och diskuteras?

-Laura
Citera
2003-08-12, 00:16
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laura
Citat:
Ursprungligen postat av De Large

Jasså? Men de som är gränsfall för varning då? Det lär ju finnas massor av dem? Då är PM en bra funktion för att markera - bättre än en publik varning. Allting som en moderator gör måste inte nötas sönder i små delar publikt och diskuteras?

-Laura

Det är upp till var och en.
Citera
2003-08-12, 00:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag bad aldrig om att få ett PM där han skriver att han skall meddela admin och att jag riskerar att avstängas.
Citera
2003-08-12, 00:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Dessutom så är det "freedom of spech" och jag får publicera det ifall jag vill
Citera
2003-08-12, 00:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Nej, här på FB ska inte makten granskas offentligt.
Citera
2003-08-12, 00:49
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
Nej, här på FB ska inte makten granskas offentligt.

Bäst idag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in