2008-12-11, 18:43
Medlem
Daevass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frangster
Gjorde en sen anmälan på ett program som jag gärna vill komma in på. BG vid första antagningen låg på 16.8, jag har 16,6. Mellan tummen och pekfingret, hur ser mina chanser ut?
Beror po hur monga platser det finns, men jag skulle saega att det ser vaeldigt bra ut.
Citera
2008-12-11, 21:11
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acke123
Nu känner jag mig helt dum i huvudet och kmr säkert framstå så, men söker man till VT 2009 också? Haha! Missade detta då, men ja förstår inte hur man ska få all information om sånt?, missade förra högskoleprovet också .

Måste hålla uppsikt nu men det är ingen som vet ungefär när det öppnas för hösterminen då eller? Trodde det va den ända "söktiden" lr vad man säger men uppenbarligen inte.
...va?
Citera
2008-12-11, 21:37
Medlem
Mortal Sins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasal
Sökte och kom (överraskande nog) in på Litteraturvetenskap i en stad långt hemifrån.

Go Litteraturvetenskap du kommer ha otroligt kul! Från en tidigare litteraturstudent Jag ska uppfostra slynglar i språk när jag är färdig jag.
Citera
2008-12-11, 21:46
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av champton
Det kan nog gå. Lund utökar from VT 09 antalet studieplatser på läkarprogrammet med 20%.

Stämmer detta? Läste att det var fr.o.m ht09 (och inte endast i Lund).
Citera
2008-12-11, 21:56
Medlem
Outsides avatar
Reserv 25 på ena , 35 på andra. Sen anmälan känns hett...
Citera
2008-12-14, 19:47
Medlem
Efter första urvalet står 13:e i reserv till civilekonomprogrammet på SU. Någon? Hur stora chanser har jag att bli antagen??
Citera
2008-12-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanjabugi
Efter första urvalet står 13:e i reserv till civilekonomprogrammet på SU. Någon? Hur stora chanser har jag att bli antagen??
Betyg eller HP?
Citera
2008-12-14, 20:06
Medlem
Det är betyg
Citera
2008-12-14, 20:40
Medlem
13e reserv på 172 antagna på betyg är du alltså. Tittar man på förra vårens antagning så var det 166 som togs in på betyg i urval 1, antal antagna reserver i urval 2 var 73. Sedan var det ytterligare fler som antogs på plats.

Jag är i ungefär samma läge som dig (på samma utbildning för övrigt, vi kanske kan bli bästisar ) bara att jag har tittat runt och läst lite. Jag är därmed ingen expert såklart och kanske inte känner till vissa faktorer som bör vägas in, men spontant skulle jag säga att dina chanser är minst sagt mycket goda.
Senast redigerad av FBK1932 2008-12-14 kl. 20:44.
Citera
2008-12-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBK1932
13e reserv på 172 antagna på betyg är du alltså. Tittar man på förra vårens antagning så var det 166 som togs in på betyg i urval 1, antal antagna reserver i urval 2 var 73. Sedan var det ytterligare fler som antogs på plats.

Vad betyder det?
Citera
2008-12-14, 22:16
Medlem
Folk kan tacka Ja och ändå inte dyka upp på uppropet tydligen, därför kan det vara idé att knalla till uppropet även om man är reserv efter andra urvalet.

Kolla här tex, SU från förra våren:
http://www.su.se/content/1/c4/20/58/Antagningsstatistk_SU__VT2008.pdf
Du ser gränser för första urvalet, andra urvalet och reservantagning på institutionen. Reservnummer för sist antagen reserv kan också vara en intressant siffra då det inkluderar reserverna som antas i sista stund.
Citera
2008-12-14, 22:26
Medlem
polagoms avatar
Jag har en fråga ang antagningsbeskedet, är verkligen inte påläst på informationen kring själva antagningen och så vidare. Samt inget vidare just nu på att tolka mig fram, så söker hjälp.

Fick besked nu ang en kurs som jag sökt genom sen anmälan, det enda som står i pdf-filen är "urvalsresultat" = behörig kring min kurs jag har som andra prio, den första står det inte behandlad.

Men under där står det: "information kring uppropstider och scheman publiceras i januari på www.xxx.se, glöm inte att du måste svara på detta antagningsbesked för att behålla din plats".

Vet inte om det är en generell text som alltid kommer med ut, men den kommer iaf från den kursen jag har som behörig i svar.
Hjälp mig gärna att tyda detta!

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in