2008-11-30, 20:23
Medlem
Twitters avatar
Har ett problem som har börjat dykt upp på senare tiden.
Min skärm crashar, detta är jobbigt och uppkommer under spelande.
Detta har hänt två ggr och plötsligt så laggar bara allt och skärmen blir svart och det står check signal cable. Vet ej vad jag ska göra och vad det är som är fel. När detta uppkommer så trycker jag på alla och knappar och försöker att få bort det men det enda som går att göra är att starta om datorn. Verkar bara som att det är skärmen eller grafikkortet eftersom ljudet fortsätter i bakgrunden.
Vore tacksam för svar
Citera
2008-11-30, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Twitter
Har ett problem som har börjat dykt upp på senare tiden.
Min skärm crashar, detta är jobbigt och uppkommer under spelande.
Detta har hänt två ggr och plötsligt så laggar bara allt och skärmen blir svart och det står check signal cable. Vet ej vad jag ska göra och vad det är som är fel. När detta uppkommer så trycker jag på alla och knappar och försöker att få bort det men det enda som går att göra är att starta om datorn. Verkar bara som att det är skärmen eller grafikkortet eftersom ljudet fortsätter i bakgrunden.
Vore tacksam för svar

Börja med det enklaste först: att kolla vad du kör på för Hz-inställningar, och vilka som är rekommenderade för din skärm.

Om dina skärminställningär är korrekta, så bör du testa att byta kabeln till skärmen.

Om problemet fortfarande kvarstår, så kan det vara grafikkortet som strular.

Ett tips är också att kolla i Event Viewer efter felmeddelanden som kan härledas till problemen du upplever.
Citera
2008-11-30, 20:46
Medlem
Twitters avatar
Var kollar man Hertz inställningarna???
Citera
2008-11-30, 21:00
Medlem
Twitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitter
Var kollar man Hertz inställningarna???
EDIT: Jag har kollat hertz inställningarna och ställt dom till 60 eftersom det var rekomenderat har ochså bytt skärmkabel. Kan dock inte testa om detta har hjälpt efterom det bara har hänt 2 ggr under spelande den senaste månaden.
Citera
2008-11-30, 21:05
Medlem
låter inte som ett stort problem.. Men ta en titt på tipse du fått!
Citera
2008-11-30, 21:09
Medlem
För mig låter det som grafikkortet. Kolla vilken temp gfk får om du maxar på med lite grafik.
Citera
2008-11-30, 21:16
Medlem
Twitters avatar
Kollade kortet förut när det idlade bara xp igång asså då låg det på 45-50 och när jag kör crysis på medium 1680x1050 så ligger det på 75 max
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in