Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-28, 08:47
Medlem
JustInSaneAlldas avatar
God morgon.

Har ett problem jag aldrig stött på tidigare och hoppas någon här kan hjälpa mig. I morse satt jag vid den bärbara datorn och surfade runt när det kom upp ett meddelande om att uppdatering fanns och att jag skulle starta om datorn. Något jag gjort många gånger innan, utan problem. Men icke den gång. När jag startade om datorn så istället för att komma in i windows när uppdateringarna var installerade och klara kommer jag till skärmen där det står " Configuring updates Step 3 of 3 0% complete " sen startar den bara om och kommer till samma skärm.... och så håller det på.

Hjälp.

Mvh Justin
Citera
2008-11-28, 09:59
Medlem
Samma problem här tyvärr.
Vore bra om någon kan förklara vilken uppdatering som strular.

Jag har 4 uppdateringar som ligger och väntar.
Citera
2008-11-28, 10:02
Medlem
talip_ks avatar
Testa och logga in i felsäkert läge med nätverk. Surfa sedan in på microsoft update och ladda ner uppdateringarna manuellt.
Citera
2008-11-28, 10:54
Medlem
LasseKongoos avatar
Tycker det verkar konstigt att du fick meddelande om att uppdateringar fanns tillgängliga idag eftersom Microsoft redan släppt senaste uppdateringarna.
Har du inte haft datorn igång på några dagar eller?

Jag kollade själv precis "Windows/Microsoft update" men där fanns inget och jag har inte haft några problem med mitt windows efter senaste omgången uppdateringar.

Du kan ju försöka komma in i felsäkert läge.
Citera
2008-11-28, 10:59
Medlem
JustInSaneAlldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talip_k
Testa och logga in i felsäkert läge med nätverk. Surfa sedan in på microsoft update och ladda ner uppdateringarna manuellt.

Testat det och fan allt annat jag kan komma på. Kommer bara till samma jäkla skärm...

Mer tips?
Citera
2008-11-28, 13:57
Medlem
macka-pärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustInSaneAllda
Testat det och fan allt annat jag kan komma på. Kommer bara till samma jäkla skärm...

Mer tips?

Provat detta?: http://www.windowsbbs.com/windows-vista/71335-configuring-updates-step-3-3-0-complete-problem.html#post385776
Citera
2008-11-28, 14:05
Medlem
baskas avatar
Jag brukar bli fast efter bios starten ibland å då kan jag vara tvungen att starta om den 2-3ggr innan jag kommer in igen. Jag har alltid haft det problemet och tydligen är det nå kompabilitetsprob med hårdvara.
Citera
2008-11-28, 16:24
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baska
Jag brukar bli fast efter bios starten ibland å då kan jag vara tvungen att starta om den 2-3ggr innan jag kommer in igen. Jag har alltid haft det problemet och tydligen är det nå kompabilitetsprob med hårdvara.

Mest troligt minnena eller nätaggregatet som krånglar. Kör MEMTEST86 från CD-skiva när datorn är kall och se om du får fel och om de upphör med tiden.

Nätagget lär du dock byta mot annat för att felsöka. Det kan iofs även vara moderkort eller grafik där kondensatorer har en viss benägen att svälla på "toppen" och orsaka problem. Inspektera visuellt
Citera
2008-11-30, 01:13
Medlem
baskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Mest troligt minnena eller nätaggregatet som krånglar. Kör MEMTEST86 från CD-skiva när datorn är kall och se om du får fel och om de upphör med tiden.

Nätagget lär du dock byta mot annat för att felsöka. Det kan iofs även vara moderkort eller grafik där kondensatorer har en viss benägen att svälla på "toppen" och orsaka problem. Inspektera visuellt
Jag ska prova minneskollen men eftersom jag har bärbar ids jag inte börja öppna den i onödan.
Jag vet dock att andra Zeptodatorer haft liknande fel så de finns säkert nån fix.
Citera
2008-11-30, 01:29
Medlem
antikvetarens avatar
Det är av den anledningen du själv väljer vilka uppdateringar du vill installera, så slipper du alla problem.
Citera
2008-12-02, 19:33
Medlem
Liknade hände min kompis. Men när man startar datorn händer det ingenting. hårdisken och fläkten går igång men skärmen är helt svart. Det är en bärbar HP om det spelar någon roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in