2008-11-26, 22:05
Medlem
Hej bror min ville att jag skulle bränna några musikkonserter åt han och eftersom jag är den i familjen som har lite datakoll tog på mig uppdraget.

Det är 2 st olika musikkonserter den ena, Pink Floyd är en skiva som det står innehåller 6,82 gigabyte, då min första fråga är vilka skivor måste jag använde för att bränna det här? Ska jag köra på blue-ray skivor eller räcker det med DVD+R DL skivor?

Sen andra frågan är hur bränner jag? jag brukar använde IMGburn till all bränning men hur gör jag nu?

När jag utforskar skivan så får jag 2 mappar en med audio_ts och en med video_ts men hur skall jag sen bära mig åt? Jag är ju bara van med att bränna img filer.

Hoppas nån har tid och ork att hjälpa mig med att förgylla min brors dag m

MVH
Citera
2008-11-26, 22:07
Medlem
edge22s avatar
Rippa den med dvd-decrypter och bränna med Nero var ju ett sätt att göra det på.

Och att använda vanliga dual layer skivor ska nog gå bra.
Citera
2008-11-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Rippa den med dvd-decrypter och bränna med Nero var ju ett sätt att göra det på.

Och att använda vanliga dual layer skivor ska nog gå bra.

Gillar inte Nero, funkar det med IMGburn eller dvd decrypter (som iofs är samma program)
Citera
2008-11-26, 22:13
Medlem
slprojects avatar
dvd-shrink (tror jag det heter) funkar också bra. Då räcker det med en vanlig dvd-r. Det dekrypterar skivan, krynper ner den och bränner till ny skiva.
Citera
2008-11-26, 22:14
Medlem
edge22s avatar
Jag förstår dig, gillar inte Nero heller, men använder det ibland fast då som portable-edition.

Om du kan bränna video filer med img burn vet jag faktisk inte

Edit: med den img burn jag har installerat (2.4.2.0) finns det ju en möjlighet att "create image file from disc", så där har du kanske lösningen?
Senast redigerad av edge22 2008-11-26 kl. 22:19.
Citera
2008-11-26, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Jag förstår dig, gillar inte Nero heller, men använder det ibland fast då som portable-edition.

Om du kan bränna video filer med img burn vet jag faktisk inte

Edit: med den img burn jag har installerat (2.4.2.0) finns det ju en möjlighet att "create image file from disc", så där har du kanske lösningen?

Ja vet, hittade också det samt en guide från tankafett.

postar den om någon annan också skulle behöva och tackar för era snabba svar.

http://www.tankafett.se/forum/phpBB2...ic.php?t=30460
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in