2008-11-26, 18:26
Medlem
My name is Earls avatar
Jag har bytt ut min gamla burk som strulade, och brände en back-up skiva med alla inställningar och dokument från den gamla; men hur får jag över dom på den nya burken?
Jag är totalt kass på datorer, och uppskatter pedagogisk lätta instruktioner.
Den kör med XP.
Senast redigerad av My name is Earl 2008-11-26 kl. 18:57.
Citera
2008-11-26, 19:45
Medlem
cannaBes avatar
Om du nu har bränt ut det du ville spara på en skiva så är det ju bara att sätta in skivan och lägga in det på den nya? :P
Citera
2008-11-26, 19:53
Medlem
Kaustis avatar
Vad exakt sparade du?

Bilder?
Film?
Dokument?
Sen skrev du nåt om inställningar?
Citera
2008-11-26, 19:53
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Om du nu har bränt ut det du ville spara på en skiva så är det ju bara att sätta in skivan och lägga in det på den nya? :P
Det är ju det jag inte lyckas med, jag klickar på skivan och får upp innehållet; men så vill den ha ett program att öppna den med.
Citera
2008-11-26, 19:54
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Vad exakt sparade du?

Bilder?
Film?
Dokument?
Sen skrev du nåt om inställningar?
Både bilder, dokument, e-post inställningar och bookmarks.
Citera
2008-11-26, 20:00
Medlem
talip_ks avatar
Under C:\Documents and Settings så bör ditt användarnamn finnas. Ersätt favoriterna med de du har på skivan. Dokumenten kan du förslagsvis lägga i mappen mina dokument.
Om du saknar officepaketet så är det därför du inte kan öppna dina dokument så det bör du installera.
Citera
2008-11-26, 20:14
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talip_k
Under C:\Documents and Settings så bör ditt användarnamn finnas. Ersätt favoriterna med de du har på skivan. Dokumenten kan du förslagsvis lägga i mappen mina dokument.
Om du saknar officepaketet så är det därför du inte kan öppna dina dokument så det bör du installera.
Problemet är att jag inte kommer åt det som är på skivan, den frågar efter program att öppna med.
Citera
2008-11-26, 20:16
Medlem
cannaBes avatar
Då har du alltså en stor fil eller? Hur gjorde du den filen från början? Vad använde du för program, samma program behöver du använda igen :P
Citera
2008-11-26, 20:18
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Då har du alltså en stor fil eller? Hur gjorde du den filen från början? Vad använde du för program, samma program behöver du använda igen :P
Ahaa, jag måste öppna den i Nero då.
Citera
2008-11-26, 20:26
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Ahaa, jag måste öppna den i Nero då.

Gjorde du en backup i nero eller brände du bara massa eller en fil liksom?

Berätta EXAKT hur du gjorde för att bränna, och berätta vad filen\filerna på skivan heter
Citera
2008-11-26, 20:33
Medlem
My name is Earls avatar
Jag tryckte på skapa backup i Nero (på engelska) så skulle jag kryssa för vad jag ville kopiera och det gjorde jag; men vad det var kommer jag inte ihåg exakt, det var ju en del, jag kopierade det på en DVDRW.
Nu håller jag på att tanka hem Nero.
Citera
2008-11-26, 21:35
Medlem
My name is Earls avatar
Fixat!
Tack för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto