Malmö har dålig trafikkultur. Sthlm har bättre för folk har där, i större utbredning, lärt sig att det är bättre att samarbeta. Malmö är nog inte tillräckligt stort eller igenproppat ännu om man jämför med sthlm men det finns kanske en annan förklaring till att även jag tycker Malmö är bedrövligt att köra i.. Värst är dock små samhällen där folk inte verkar fatta någonting av att samarbeta i trafiken. Är det ngt ställe som folk sällan använder tex blinkers är det i hålor runtom i Sverige.
Om vi tar storstäder som Rom och Paris tex så trivs jag som fisken i vattnet i den trafiken. Folk viftar och tutar visserligen mera, men sällan pga av att de är förbannade, för att de helt enkelt är bättre på att kommunicera. Bodde och jobbade i Indien ett tag och blev avrådd från att ge mig ut i trafiken där. Men efter att ha åkt tillräckligt mycket Tuck tuck och buss så lärde jag mig deras tänk och det är helt rationellt eftersom deras trafik på många håll förmodligen är minst 10 ggr tätare än när det är som mest i Sverige. Man känner sig härligt levande när man kryssar fram i blåröksoset med en liten mc mellan lösspringande hundar, kor och överlastade/överpyntade lastbilar på en smal väg med potthål i Indien
Det borde tutas och viftas mer i svensk trafik. Många sitter bara och jäser framtill som hjärndöda klumpar och orkar inte ens föra valfritt finger till blinkerspaken eller använda tutan INNAN det skiter sig.