2003-08-05, 18:01
äldre konto (old)
Ej medlem
Hej,

Behöver lite hjälp... :roll:

Kort Historia:

Är ingen storpundare och har max tagit sk partydroger tio ggr
i mitt liv. Var ute för tio månader på en klubb och blev erbjuden att
köpa två st e av en bekant. Dum som jag va så gjorde jag det...skulle
ha 1 själv och 1 var till en kompis. När jag skulle ge min kompis hans
piller på toaletten sparkade en vakt in dörren och jag slängde båda pillerna på golvet. Han tog fast mej och polisen kom. Jag erkände och trodde att jag kanske skulle få 2000kr i böter.

Nu har jag fått ett brev hem där det står att jag ska betala 18.200kr i
böter, kan det verkligen stämma? Jag jobbar deltid som brevbärare och
har aldrig åkt fast tididgare...kan detta verkligen stämma?

*CHOCKAD* 8O
Citera
2003-08-05, 18:50
äldre konto (old)
Ej medlem
..

Det är väl alldeles förträffligt att du fick så mycket i böter. Du är ju kriminell och skall straffas ordentligt så att du lär dig att LYDA.
Egentligen borde du få sitta en månad i fängelse för varje piller också.

För visst funkar det. Du lär ju tänka dig för jääävligt noga innan du langar droger nästa gång. Eller hur?
Citera
2003-08-05, 19:49
äldre konto (old)
Ej medlem
Ja eller hur...

Nu kommer jag få begå riktiga brott för att kunna betala dessa
böter...

Tänkte bara om det gick att få ett seriöst svar om detta kunde stämma?

men icke

Tack ändå
Citera
2003-08-05, 20:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Men herregud - det måste ju ha föregåtts av någon form av förhandling. Mer info, tack.
Citera
2003-08-05, 20:28
Medlem
Säkre Sammys avatar
Det låter inte troligt att du får dessa böter för det brottet lixom...
Citera
2003-08-06, 01:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Ok, uttryckte mej fel...

Jag fått ett brev från åklagarmyndigheten
där står det att jag ska betala hundra dagsböter i 180 dagar....om jag inte skriver under så går ärendet till rättegång, så ingen dom är dömd än.

Jag vet att jag är korkad som inte har kollat upp det här bättre förräns nu, men jag har pratat med en massa kompisar och alla har sagt att det blir max ett par tusen i böter så jag har inte orkat lägga någon energi på det här och försökt glömma det. Det var liksom nästan ett år sedan det här hända och jag hade nästan glömt det.

Jag vet att jag gjort något dumt och olagligt men har någon hört talats om ett sådant högt bötesbelopp? Ska jag gå vidare till rättegång och försöka få ned bötesbeloppet???
Citera
2003-08-06, 01:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: 2 e = 18.000 i böter

Citat:
Ursprungligen postat av Casual Scouser
Hej,

Behöver lite hjälp... :roll:

Kort Historia:

Är ingen storpundare och har max tagit sk partydroger tio ggr
i mitt liv. Var ute för tio månader på en klubb och blev erbjuden att
köpa två st e av en bekant. Dum som jag va så gjorde jag det...skulle
ha 1 själv och 1 var till en kompis. När jag skulle ge min kompis hans
piller på toaletten sparkade en vakt in dörren och jag slängde båda pillerna på golvet. Han tog fast mej och polisen kom. Jag erkände och trodde att jag kanske skulle få 2000kr i böter.

Nu har jag fått ett brev hem där det står att jag ska betala 18.200kr i
böter, kan det verkligen stämma? Jag jobbar deltid som brevbärare och
har aldrig åkt fast tididgare...kan detta verkligen stämma?

*CHOCKAD* 8O

varför ska man erkänna om pillrena ligger på golvet det kan ju vara någon annan som har tappat dom eller hur

men men nu är det försent
Citera
2003-08-06, 01:51
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual Scouser
Ok, uttryckte mej fel...

Jag fått ett brev från åklagarmyndigheten
där står det att jag ska betala hundra dagsböter i 180 dagar....om jag inte skriver under så går ärendet till rättegång, så ingen dom är dömd än.

Jag vet att jag är korkad som inte har kollat upp det här bättre förräns nu, men jag har pratat med en massa kompisar och alla har sagt att det blir max ett par tusen i böter så jag har inte orkat lägga någon energi på det här och försökt glömma det. Det var liksom nästan ett år sedan det här hända och jag hade nästan glömt det.

Jag vet att jag gjort något dumt och olagligt men har någon hört talats om ett sådant högt bötesbelopp? Ska jag gå vidare till rättegång och försöka få ned bötesbeloppet???
Några frågor : Är det 100kr o 180 dagsböter? Vad har du, enligt pappret blivit dömd för om du betalar? Innehav, försäljning eller vad? Vad har du för årsinkomst? eftersom dagsböterna är kopplat till den. Vad skrev du under för papper o vad stod det där? mvh finkel
Citera
2003-08-06, 03:06
äldre konto (old)
Ej medlem
en polare till mig fick 12000 i böter för 4st... ostraffad och i övrigt ganska likt ditt fall.
Citera
2003-08-06, 04:08
äldre konto (old)
Ej medlem
Lättast är ju om du tar kontakt med en advokat, läs upp vad som står i brevet du fått och hör vad han säger.. Men du får ju räkna med att du "åker" dit på ett eller annat sätt.

Men till framtida referenser .. BLÅNEKA för i helvette. :mrgreen: Oskylldig tills
motsattsen är bevisad.
Citera
2003-08-06, 04:46
äldre konto (old)
Ej medlem
hej

böterna baseras på din inkomst !

Personligen tycker jag att du ska betala. för straffen emot droger har blivit allt hårdare o hårdare.
Du riskerar tom fängelse i flera månader för bara de 2 pillrena!

Tag dock kontakt med en advokat och be honom om råd!

Lycka till iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in