2008-11-24, 23:15
Medlem
mevishs avatar
-- ålder: 19
-- kön: man
-- längd: 175 cm
-- vikt: 58 kg

Övriga Drogupplevelser vid tidpunkten: Alkohol, Massa Ganja, Space Cakes.

Detta hända då jag var i Amsterdam för första gången med mina 3 vänner(J,H och D) sommaren för 2 år sen(2006).

Jag och H brajjade på friskt hemma i svea men var trötta på att det alltid blev torrt på grönt, och vi
var hemskt sugna på att åka nånstans på sommarn så vi bestämde oss för Amsterdam.
eftersom det just då var en smärre torrperiod så ville vi åka snabbast möjligt.
helst samma dag som vi bestämde oss
först va det bara vi två, men J och D hörde tala som iden och var också sugna. D hade aldrig ens rökt på
och J hade lite av ett uppehåll. Ljög för morsan att jag skulle till polarens landställe och sen bar det helt sonika av till flygplatsen.

När vi kommit fram till Ams sökte vi upp ett vandrarhem(vilket blev Bob's) som vi hade hört skulle va billigt och
drog sen ut på jakt efter en bra coffeshop. Vädret var grymt. 30+ och strålande sol.

dag 2 bestämde vi oss för att testa på den svamp vi sett överallt i magic shopsen. Vi snackade med killen i en
som låg nära vårt hus. han sa att vi skulle ta det lungt, sätta oss i en park och inta svampen med yoghurt eller nått
då smaken kunde va risig. Vi hittade dock ingen yoghurt trots idogt letande (man gav ju dock upp fort för man va bäng)
så vi slog oss ner på gräset under ett träd i wondelpark(eller nått sånt), och öppnade våra svamp kartonger.

Svamparna var ganska stora men
långa och smala med litet huvud, inuti var dom nästan som lite lysande ljusblå. Jag tror det var hawaiina vi åt denna
första gång men ingen av oss är 100%. det var runt 40g var tror jag men jag minns inte riktigt, det var en riklig jävla mängd i varje fall.

vi hade köpt lite cola och vatten att ha till men tipset om yoghurt var rätt bra
för svamparna smakade gammal möglig jord och va inte kul att snaska i sej. 4 var åt vi i varje fall och sen
satte sej alla spänt och väntade.
Tidsuppfattningen här är rätt usel, då alla var svampade hade ingen nån större koll så tiderna är ungefärliga.

ungf 15:00.
Efter ungefär 30-35 mins, börjar jag tappa lite verklighets känsla(var väldigt bäng innan också så den var
ju redan lite fucked) och börjar känna mej upprymd. Det kändes ungf som när man sitter i en karusell och
den börjar snurra och sen går fortare och fortare, känner som en kraft som snurrar runt i mej och
synen blir suddig samt färgerna på allt i parken smälter samman till ett virr-varr,
(lite som när E kickar men utan värmen kan jag säga nu i efterhand!)
detta slår på ganska snabbt och jag blir helt borta verkligen. sen får jag en OEV/CEV
(vet ej vilket för vet inte om jag blundade eller inte här)
ser en stor mygga, lite tecknat utseende som flyger mot mej där jag ligger på marken och
tok garvar för att sen fälla ut en snabel från munnen och spruta vatten över mej(detta kändes inte obehagligt)
sen vaknar jag till som om jag blinkar ungf och märker att jag ligger och häller vatten i över mej själv och skrattar hysteriskt.

då märker jag att alla har fått skratt nojja och ligger o vrider sej.
jag märker att folks ansikten börjar se skumma ut, ögonen känns intryckta i skallen och folk är mer grå och mysko.
H ser ut som hans ansikte ska sprängas för det är helt illrött.
Ett par på en parkbänk sitter och bråkar och börjar t.o.m slås handbegrlipligen och detta är helt otroligt kul.
är inte säker på om detta var en illusion fast alla såg det så det lär ju varit på riktigt.
det känns som jag inte kan andas av allt skratt,som känns helt tvångsmässigt och jag får verkligen
ont i magen och börjar nästan nojja över att jag inte ska kunna sluta.

J har vandrat iväg en bit i parken och står och vinglar
vid ett träd. detta tydligen för att han vill gå och köpa cigg. jag ska tydligen med och jag försöker få
oss ut ur parken. detta går dock inge vidare, då J bara står och stirrar och slår ut med armarna mot ett
stort träd framför honom. han försöker förklara nått jag ej förstår
och jag har själv enorma problem att hitta ut ur parken och står bara vid ett gallerstängsel som är runt parken vilket kändes oändligt. utgången var egentligen mitt i gallret men jag kunde inte se den
för det såg som sagt ut som det var galler precis överallt.
det går verkligen inte att hitta ut och jag börjar känna mej orolig för att vi aldrig
kommer komma härifrån och börjar få upp tankar om att jag nog är fast i 1800-talet för
allt på andra sidan gallret ser jättegammalt ut, bilar och människor och allt.
minnet börjar bli helt skevt och jag minns inte ens var jag är eller att vi ätit svamp.
då kommer J o klappar om mej och upprepar "vi har bara käkat svamp, glöm aldrig det,
vi har bara käkat lite svamp" då känns det genast bätter och jag minns att vi faktiskt stoppade i oss dom där sunkiga svamparna

-- 18:00~
nu försöker vi ta oss bort från parken men vi vet inte riktigt vart vi ska. D har börjat känna sej väldigt hängig.
och fått ont i magen och jag tycker han ser helt grå ut i nyllet med massa svarta prickar överallt, ser helt sjukt
ut. H garvar mest av allt hela tiden och J verkar inte fatta ett dyft, inte jag själv heller. men D är lite
mer med i matchen och lyckas ropa till sej en taxi då han vill tebax mot huvudgatan(damrak). han får
med sej oss in i taxin, taxigubben är riktigt läskig och hans ansikte ser ut som en picasso tavla
helt fyrkantigt men ändå helt rinnigt och löst på nått sätt. han ser direkt att vi är helt
tok stenade och börjar ha värsta utläggningen om att droger inte är bra och att vi ska gå på museum och
massa tjafs när vi är här. jag förstår ingenting av det han snackar om. vi hoppar av vid damrak
och går omkring där ett tag. jag får för mej att jag inga människor får röra mej för det känns
som alla människor på gatan sitter ihop i en stor klump och jag själv kommer fastna om jag stöter in i nån
så det känns som att gå i en hinderbana. jag vet inte riktigt vad som egentligen händer här
känns som jag går i totalt mörker med mej själv i mitten och går runt o snurrar med armarna ut och väntar på att stöta in i nån.
helt plötsligt ser vi ett coffe shop som heter La Cana som vi suttit på
typ hela första dan och dom har en 3:e våning med coolt ljus och psymusik och soffor där man kan sitta och ta det lungt så vi beger oss dit.

-- 20:00~~
vi sitter och chillar. jag och J har velat ha vatten hur länge som helst känns det som
men vi vet inte hur vi ska få tag på det. H är mest klar i skallen nu, det känns som han är våran pappa
som har alla svar. så vi ger honom pengar och ber till honom "vatten! vatten!", han drar iväg och kommer
tebax. till vår förvåning säger han "det räckte till 3.. jollar!" och tar fram 3 prerolled joints.
man blir lite lessen över vattnet men tar o smokar lite ändå. sen går H och köper space cakes
som han tänker trycka i sej och köper en till mej och J. J vill inte ha sin så jag äter 1,5.
J börjar bli lite mystisk då han går fram och tebax till toan och frågar "måste jag pissa grabbar?
kan ni inte tala om ifall jag måste pissa?" han går till toan och kommer tebax 1 gång i minuten i en timme typ
och jag fattar inte vad han snackar om, varje gång han fråga försöker jag greppa vad i helvete det är
han vill säga med det där. jag försöker lista ut hur jag ska kunna veta om han ville pissa
och det känns som en ny gång varje gång han frågar, vi säger saker som "hur? va?" men han bara fortsätter.
Citera
2008-11-24, 23:16
Medlem
mevishs avatar
-- tid okänd.
jag börjar stirra in i en grön lampa som är precis brevid mej.
sen är det lite som en dröm att jag hamnar i ett grönt rum med en dörr framför mej
som jag öppnar och stänger där inne är det bara svart och det är som jag talar med nån där inne i mörkret.
jag sugs nästan som lite mellan dröm o verklighet här. känns väldigt skumt, känner mej mest trött.
när vi äntligen får vatten dricker jag en flaska på några sekunder känns det som, och H
försöker skämta och säger till mej att även vattnet innheåller thc. jag förstår inte att
han skämtar och blir helt förskräckt och börjar tänka att ALLT nog innehåller thc.
även mat vatten allt. och börjar oroa mej över att jag kanske dör nu när jag
slängde i mej så mkt vatten. men efter ett tag har jag glömt det o snöar in på nått nytt.

dom spelar en väldigt skön låt som verkar pågå i evigheter, världens längsta jävla låt
och den upprepar en liten skön snutt hela tiden, men det är bara underbart.
kommer ihåg den ungefär som beatet i Trae - Swang om ni hört den.
kan bara minnas denna låten och den snutten, det känns som den spelades konstant.

D mår inte alls bra och vill tebax till vandrarhemmet så H följer med honom dit.
detta skapar väldig ångest hoss mej för det känns som H var vår pappa och den enda som visste
hur vi skulle komma ifrån detta ställe. det känns som jag blivit bortappad på ett köpcentrum
när man va liten. Jag pratar med J men det är ingen tröst för då börjar han känna likadant och
börjar oroa sej han med. så vi sitter och man känner paniken krypa på när det känns som
vi är bortappade nånstanns och vi vet inte ens var vi är. att vi är i ams har vi glömt..
men som tur var kommer H tillbaka och lättnaden är enorm var så glad o så honom.
vi sitter och chillar på la cana ett tag sen vet jag inte riktigt hur det gick till
men vi kom tebax till vårt vandrarhem nångång på natten. kan säga att vi bodde i flerbädds rum
med ungf 16 andra vi hade två våningssängar i ett stort rum fullt med folk. efter att ha suttit vid fönstret
och stirrat ett tag går vi och deckar. under natten vaknar jag dyblöt av svett av att nån skakar på mej i sängen.
tar ett långt tag att ens fatta vad som händer, är helt borta. ser att det är nån figur som står över mej
och babblar men förstår inte ett ord och är halvt avsvimmad, jag bara slänger upp nävarna och skriker
"byta! exchange! wanna exchange"! efter ett tag släpper han och jag deckar i sammma sekund. visar sej
sen i efterhand att jag och J har tagit fel våningssäng, så vi ligger o sover i nån annas sängar och
att dom har några kläder under kuddarna dom vill ha. så dom hade sagt till ägarna som försökte väcka oss
men eftersom vi var okontaktbara så väckte dom tillslut D som förklarade att vi inte skulle gå att få bort nu
och sa åt dom att dom fick ta våra sängar så länge.

dagen efter var man helt jävla utmattad i kroppen och seg men man sov länge så man kännde sej ändå
rätt utvilad. och eftersom vi var i ams va det första vi gjorde att gå o ta en feting innan frukost. hehe

all and all var det en väldigt rolig svamptripp och för det mesta var man hysteriskt speedad och glad men
samtidigt enormt förvirrad och man fick dödsskräck över minsta grej som man sen glömde direkt.

vi hade även en till svamptripp på samma resa men som var mera obehaglig,
den kan jag skriva om, ifall folk gillade denna.
(ursäkta språket, är inte nån särskilt bra skrivare :/)

Pz // Mevish
Citera
2008-11-24, 23:24
Medlem
Lilabanans avatar
Låter grymt! 4/5 får den här av mig Jag ska dra min första svamptripp om ca 2 veckor om allt går som planerat Hittils bara upplevt 2 syratrippar varav den ena jag tyvärr inte var särskilt imponerad av trots att jag tog två lappar shiva... Får hoppas 4-5g cubbar ger en intensiv resa!
Citera
2008-11-25, 07:46
Medlem
Stesolidladans avatar
Skitbra! Ser fram emot nästa rapport.
Citera
2008-11-25, 10:28
Medlem
rikkevas avatar
rolig tripp. skriv en om den andra trippen vettja!
Citera
2008-11-26, 20:14
Medlem
mevishs avatar
man tackar.

kul att några gillade den. kommer nog slänga upp en rapport om vår andra tripp som på sätt och vis var tyngre fast väldigt mycket mer obehaglig.
Tog mej dock 2 år att palla skriva denna så får se när det blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in