Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-24, 12:05
Medlem
KaoseTs avatar
Visste inte riktigt var denna frågan passade in, men testar här.

Jag har en WD Velociraptor 300GB och en WD 1TB GP som hårddiskar i min burk för tillfället och undrar en grej. Spelar det någon större roll vilken hårddisk jag lägger mina iso- och binfiler i och var jag har tex Daemontools eller PowerISO installerat?
Skulle det göra någon stor skillnad om jag tex hade programmen installerade på den "lilla" disken och alla binfiler och liknande liggandes på den lite större? Prestandamässigt och sådär.
Senast redigerad av KaoseT 2008-11-24 kl. 12:09.
Citera
2008-11-24, 19:14
Medlem
KaoseTs avatar
Bump
Citera
2008-11-24, 19:19
Medlem
Dust0rs avatar
Velociraptorn har ju snabbare sök/läs/skriv-hastighet så nån liten prestandavinst får du nog om du har programmen installerade på den.
Image-filer kan du ha som du sa på den större disken för minskad belastning på den snabbare/mindre. Vinst även här.
Citera
2008-11-24, 19:22
Medlem
KaoseTs avatar
Så det blir inte bättre prestanda om man har programmet och filerna på samma disk?
Citera
2008-11-24, 21:24
Medlem
Abbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaoseT
Så det blir inte bättre prestanda om man har programmet och filerna på samma disk?
Bättre o bättre. När datorn startar upp så bootar den från C, ju fler filer den måste gå igenom ju segare blir din dator. Jag hade lagt all musik/film/spel som tar plats på D:\ och sedan installerat alla program på C:\
Citera
2008-11-25, 00:10
Medlem
Jag skulle säga att vinsten/förlusten är försumbar.
Citera
2008-11-25, 10:57
Medlem
Rabbelitos avatar
Jag har då aldrig märkt någon skillnad iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in