Hej, Jag har grava problem med att få internet att fungera. Jag har vista och förut har jag bara kunnat plugga in modem och router så har det i princip fungerat av sig själv.
Men nu har jag ett nytt modem, första gången jag kopplade in det så fick jag igång det relativt snabbt. Jag har inte så mycket koll på vad jag ska göra för att få det att fungera. Jag körde mest diagnosticera och reparera för nätverksanslutning, stängde av brandvägg som satt igång av sig själv och körde setup wizard i modem och router. Till slut på nåt magiskt vis gick internet igång. Jag har fortfarande inget aning vad exakt det var som fixade det.
igårkväll när jag skulle sätta igång dator och internet så gick det inte alls. hur jag än gjorde. adsl lampan lyste på modemet och routern visade att jag var ansluten till den och wanlampan lyste men ändå fick jag inte tillgång till internet på datorn.
jag prövade massa olika saker i över en timme innan jag fick ge upp. Jag körde diagnosticera och reparera men det hjälpte inte. jag körde telias supportprogram men den sa att den inte kunde hjälpa mig.
imorse väntade jag mej såklart att det inte skulle fungera, skulle in i routerinställningarna och köra wizard o se om det hjälpte men jag kunde inte komma åt routern öht så jag resettade routern och vips gick internet igång.
det känns som om jag bara prövar saker på måfå och efter ett tag går det magiskt igång.
är det någon som har nåt tips eller kan ge mej nån insikt i vafan det är som händer?
jag blir galen på den här skiten !