2008-11-26, 20:29
Medlem
Starlite86s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=DN5aSp2Iae4

Dragon triangle.
Citera
2008-11-26, 21:24
Medlem
KoettFaerss avatar
Det var ju en man som bevisade att alla skepp som sjönk i ursprungsboken verkligen hade sjunkit, dock hade de sjunkit på olika platser i världen och inte i bermudatriangeln. Däremot ska det tydligen röra sig om extremt höga halter av magnetiska ämnen i havsbottnen kring bermudatriangeln som får navigationssystem att gå berserk.
Citera
2008-11-27, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Yeah right som man säger.

Förresten om ett forskarteam åkte in så borde detta finnas väldokumenterat. Var kan man läsa om detta Fillefisk?

Fel av mig, det var ett vanligt plan. Men ändå.

"År 1974 passerade ett trafikflygplan genom Bermudatriangeln.
Efter landningen berättade piloten att man flugit igenom ett grönskimrande moln och att havet under dem kokade.
Något annat märkte man aldrig ombord.
Flygplanet var försvunnet ut radarskärmen i cirka 10 minuter.
Det gick katastroflarm och när så planet återkom på radarn var en hel styrka klar att möta planet.
Besättningen var mycket förvånad då man sade att planet varit borta i cirka 10 minuter.
Vid en senare koll visade det sig att samtliga klockor ombord gick fel med 10 minuter i jämförelse med de på marken.
Fenomenet fick aldrig sin förklaring. Både Aftonbladet och Expressen hade en notis om händelsen för cirka 20 år sedan." Saxxat från http://www.bermudatriangeln.se/bermudatriangeln.html

En hemsida med FAKTA om Bermudatriangeln.
Citera
2008-11-27, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starlite86
http://www.youtube.com/watch?v=DN5aSp2Iae4

Dragon triangle.

Intressant dokumentär. Men så är jag också helsåld på sådana typer av dokumentärer.
Citera
2008-11-28, 13:18
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillefisk

Efter landningen berättade piloten att man flugit igenom ett grönskimrande moln och att havet under dem kokade.
Det gick katastroflarm och när så planet återkom på radarn var en hel styrka klar att möta planet.
Besättningen var mycket förvånad då man sade att planet varit borta i cirka 10 minuter.
Vid en senare koll visade det sig att samtliga klockor ombord gick fel med 10 minuter i jämförelse med de på marken.
Fenomenet fick aldrig sin förklaring. Både Aftonbladet och Expressen hade en notis om händelsen för cirka 20 år sedan." Saxxat från http://www.bermudatriangeln.se/bermudatriangeln.html

Visst! Det måste vara sant om någon anonym tomte utan vetenskaplig skolning skriver att det är FAKTA och att man använda informationen i ett skolarbete...
Citera
2008-12-12, 14:58
Medlem
RAzakas avatar
Bermudatriangeln är bullshit. Vid RIKTIGA undersökningar har det visat sig att det inte har försvunnit mer fartyg där än någon annanstans. Har för mej att det till och med var ovanligt lite för att vara en så pass trafikerad del. Större delen av de fartyg Berlitz tar upp har antingen sjunkit någon annanstans med en naturlig förklaring, inte sjunkit alls eller aldrig existerat.
Citera
2008-12-12, 15:14
Bannlyst
tror helt ärligt att bermuda och dragon triangel bara är bullshit.
som religion/gud och all annan skit som människor vill tro på.
Citera
2008-12-12, 15:18
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillefisk

Min brorsa var kapten på ett fartyg som åkte igenom triangeln åtskilliga gånger. Han såg inte ett spår av något mystiskt. FAKTA från 1:a hands källa.

Jag vet i varje fall vem jag litar på.
Citera
2008-12-12, 18:46
Medlem
TEO //

Om vi utgår från ditt tänkande så bör vi inte heller lita på ditt påstående. Du kan också ljuga ihop en historia.

Skeptiker eller icke-troende har båda spekulativa teorier och så länge inget är klarlagt räknas det som paranormalt.
Citera
2008-12-13, 20:51
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Min brorsa var kapten på ett fartyg som åkte igenom triangeln åtskilliga gånger. Han såg inte ett spår av något mystiskt. FAKTA från 1:a hands källa.

Jag vet i varje fall vem jag litar på.

Det bevisar ingenting. Det är ingen som har påstått att alla fartyg som korsar Bermudatriangeln sjunker.
Citera
2008-12-13, 20:54
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Här står det allt du behöver veta: http://en.wikipedia.org/wiki/Bermuda_triangle

Dock tror jag som vissa forskare också tror, att det är just metangaser som gör att vattnets hållbarhet sjunker. Och får därmed skeppet att sjunka. Planen antänder metangasen med sina motorer så planen sprängs.

Varför hittar man då massor av plan som bara har skador efter nedslaget?

Metangasteorin är möjlig, men då måste den sänka bärigheten i planen så att de störtar av den anledningen istället.
Citera
2008-12-13, 21:19
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Varför hittar man då massor av plan som bara har skador efter nedslaget?

Metangasteorin är möjlig, men då måste den sänka bärigheten i planen så att de störtar av den anledningen istället.

Ursäkta? Massor av plan?

Metangasteorin har bevisat att det är möjligt att sänka ett skalenligt modellskepp i experiment och har aldrig bevittnats i verkligheten. En gasbubbla med kapacitet att sänka ett fullskaligt skepp skulle behöva vara djävulusiskt stor och sannolikheterna att de skall kunna bli så stora i verkligheten bedöms som väldigt små. De australiensiska forskarna som genomförde experimentet gjorde inga som helst referenser till Bermudatriangeln när de presenterade sina resultat utan relaterade dem i stället till ett möjligt område mellan Storbrittanien och det europeiska fastlandet där det eventuellt kan dyka upp gas ur havsbotten och där man även har hittat skeppsvrak.

Det finns inget som säger att Bermudatriangeln skulle vara något annat än ett påhitt. Alla undersökningar av folk som vet vad de håller på med visar att det inte är ett dugg farligare att färdas där än någon annan stans. Tror man på Bermudatriangelns existens så beror det enbart på att man vill att den skall finnas. Inte på att man har en särdeles förmåga att se sådant som etablerad forskning inte kan se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in