Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Med beroendeframkallande menade jag att man känner ett sug av att ta "drogen medicinen" och att man vill ha högre dos med tiden: det fins en risk för missbruk. Tror du fattade vad jag menade men du vill bara spela viktig-petter.
Slutar man tvärt med vissa läkemedel blir det en Rebound-effekt. Trappas dosen ned så vänjer man kroppen att klara sig själv...
Sen att be folk inte försöka med anti-depp är förjäkla dumt enligt mig..har tjej-kompisar som har mått dåligt psykiskt och nu har fungerade liv med citalopram och mår bra.
För vissa funkar det inte och andra funkar det för..Mår man dåligt som fan måste man ju prova ngt
Slutar man tvärt med vissa läkemedel blir det en Rebound-effekt. Trappas dosen ned så vänjer man kroppen att klara sig själv...
Sen att be folk inte försöka med anti-depp är förjäkla dumt enligt mig..har tjej-kompisar som har mått dåligt psykiskt och nu har fungerade liv med citalopram och mår bra.
För vissa funkar det inte och andra funkar det för..Mår man dåligt som fan måste man ju prova ngt
De var väl snarare tvärt om här va, mister ATC KOD N06A?!
Så vidare du inte är utbildad inom medecin så har en vanlig "lekman" inte en anning om va de står för.. så vem är viktig petter här?
För övrigt så står ja på mig vad ja har sagt tidigare, Anti depp medecin är de värsta du kan trycka på en människa i nöd, i många fall resulterar de i ännu mer elände.. läser du igenom läkemedelsrapporter samt eventuela svar här t,ex så ser du ganska snabbt att Anti depp familjen inte fungerar så bra som läkemedelsbolagen hävdar..
Sen kan vi väl gå in på biten av biverkningar, de är ju nästan så man blir rädd när man läser på fass.se om dom olika preparaten, vissa medeciner har ju mer bivärkningar än vad dom är ämnade att göra nytta, och hur skall man kunna leva sitt liv på ett normalt plan, när man oftast går upp i vikt, tappar sexlusten/potensen, kan inte äta, kan inte sova, blir väldigt lätt emetionell störd, etc???
fortsätt du predika om du tycker de gör nån skilnad, så gör jag det med =)'
// DeSs