Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-12-06, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Slog ihop med Pimpa min Mac tråden, då båda behandlar samma ämne. E.g. hitta X bakgrund osv.

Eventuellt kan de två posterna passa bättre i Posta din OS X bakgrund.

/Mod

Håller med om att min tråd ifrån gårdagen, bättre passar in här. Men inte att den skulle pass in i Posta din OS X bakrund )utgår ifrån att du menar screenshot).

Den tråden handlar mer om att skicka skärmdumpar, och folk spenderar mer tid på att fråga om vart du fått den, kan jag få den, bla bla bla. Denna tråd hade jag mer tänkt som ett forum för direkta länkar.
Citera
2008-12-06, 15:19
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NVIDIA
Den första var riktigt snygg! Jag använder en del simpla som redan finns i biblioteket på en Mac, men nu skall jag byta!

Edit: Fan vad liten den var

Om du vill göra ett fulknep och inte har tillgång till PS så kan du ju i detta fallet bara kör originalstorlek och lägga till svart bakgrundsfärg.
Fast det är klart, du kanske vill ha själva motivet större också, då får du ge dig ut på google (:
Citera
2008-12-06, 16:06
Medlem
Kivans avatar
Så här ser mitt skrivbord ut:
http://img223.imageshack.us/img223/3239/bild1cn4.png

Jag använder DragThing för att få "dockan" uppe i vänstra hörnet, Apps/folders-menyn i nedra vänstra hörnet och papperskorgen nere i mitten. Apps/folders-menyn kommer fram när jag drar pekaren över den, likaså papperskorgen när jag drar ner något till den.

iTunes- och Firefox-flikarna längs kanterna kommer från Sticky Windows som låter en dra ett fönster till kanten istället för det traditionella sättet att minimera. Utmärkt program.

Edit: Och den enda vettiga skärmsläckaren är Fenêtres Volantes.
Senast redigerad av Kivan 2008-12-06 kl. 16:08.
Citera
2008-12-06, 20:27
Medlem
angående mirage... hur avinstallerar man det eller fixar tillbaka det till det gammla utseendet?
Citera
2008-12-07, 13:01
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Så här ser mitt skrivbord ut:
http://img223.imageshack.us/img223/3239/bild1cn4.png

Jag använder DragThing för att få "dockan" uppe i vänstra hörnet, Apps/folders-menyn i nedra vänstra hörnet och papperskorgen nere i mitten. Apps/folders-menyn kommer fram när jag drar pekaren över den, likaså papperskorgen när jag drar ner något till den.

iTunes- och Firefox-flikarna längs kanterna kommer från Sticky Windows som låter en dra ett fönster till kanten istället för det traditionella sättet att minimera. Utmärkt program.

Edit: Och den enda vettiga skärmsläckaren är Fenêtres Volantes.

Jag var ju tvungen att ta ner DragThing efter att ha sett ditt sjukt snygga skrivbord. Särskilt då jag suttit och pysslat om i dockan allt för mycket för att få programmen på rätt plats så att jag känner mig nöjd.

Min fråga är helt enkelt, hur fasen fungerar programmet? Det går inte alls bra för mig. Vill ha standardprogrammen i ett hörn och underhållningsprogram/spel i ett annat.
Citera
2008-12-07, 16:08
Medlem
Kivans avatar
Det finns otroligt mycket inställningar i programmet, jag har inte själv full koll ännu. Men gör så här:

Inne i DragThing ta File -> New Dock -> Drawer. Nu har du en låda som du kan dra omkring om du håller ner Alt. Dra ut den till mitten av skärmen först. Längs sidorna av den blåa lådan kan du ändra storlek efter behag. Sedan är det bara att dra den till något lämpligt hörn och gå in och ställa in den som drawer igen. Dra sedan de ikoner du vill ha i dockan dit.

Fråga på om det är något du undrar eller något som krånglar.
Citera
2008-12-07, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NVIDIA
Den första var riktigt snygg! Jag använder en del simpla som redan finns i biblioteket på en Mac, men nu skall jag byta!

Edit: Fan vad liten den var

Om du klickar på bilden när sidan öppnats så blr den stoooor
Citera
2008-12-20, 23:09
Bannlyst
Någon som har några sköna Äppel bakgrundbilder, lite trött på mina

Skulle vara nice med något nytt.

Här är även en sida som listat och beskrivit lite apps.

http://bestmacsoftware.org/
Senast redigerad av ExilSvensk 2008-12-20 kl. 23:11.
Citera
2008-12-21, 17:43
Medlem
Någon som har koll på var man kan hämta lite snyggare Adobe photoshop ikoner, VLC, Itunes? Har tittat i flera ikon pack men inte hittat något nämnvärt.
Citera
2008-12-21, 17:57
Medlem
Durkslags avatar
DeviantArt har säkert något fint
http://browse.deviantart.com/customization/icons/?order=15
Citera
2008-12-25, 16:01
Bannlyst
Någon som vet var man kan få ta på bakgrunder på t.ex tigrar lejon alltså djur. Eller tjejer när jag tittar på alla sidorna hittar jag bara fula mac bilder och på natur har inte hittat en enda på en tjej eller på djur
Citera
2008-12-25, 16:53
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Någon som vet var man kan få ta på bakgrunder på t.ex tigrar lejon alltså djur. Eller tjejer när jag tittar på alla sidorna hittar jag bara fula mac bilder och på natur har inte hittat en enda på en tjej eller på djur

http://www.skins.be/
21309 skrivbordsbilder på tjejer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in