2010-12-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yose
Jag jobbar som elektriker och var lite stressad när ett telefonsamtal kom från en säljare på Ment som påstod att jag gjort en förfrågan till dem tidigare i Maj 09 om en annons i en katalog. Jag misstog mej och trodde detta gällde ett annat ärende jag verkligen hade gjort en förfrågan om.

Jag trodde det var ett lokalt marknadsföretag och gjorde då en telefoninspelning för att avsluta ärendet. När jag insåg att det var ett misstag kontaktade jag Ment som ilsket förklarade att det nu finns ett avtal och jag kommer inte att slippa undan. Telefonsäljaren ljög mej rakt i örat och fick på så sätt till ett avtal jag inte ville ha. Trots att jag förklarade att jag inte vill vara med i en rikstäckande katalog var jag nu mot min vilja tvingad till detta, jag jobbar nämligen bara lokalt i Karlstad.

Ett företag som jobbar på detta sätt är icke seriösa och jag vill varna för deras verksamhet.

Råkat ut för precis samma sak. Det blev en dyr miss
Citera
2010-12-16, 20:20
Medlem
http://resume.se/nyheter/2010/12/16/foretagarnatverk-mot-newzg/
Citera
2010-12-18, 10:07
Medlem
http://www.resume.se/nyheter/2010/12/17/it-bolag-vann-mot-newzgobe/

Känns lite som om resume.se inte är så förtjusta i sin konkurrent
Citera
2011-02-01, 10:25
Medlem
Jag talade personligen med VD för Newzglobe Stefan Lidzell om ett ärende där min svärfar antagligen blivit lurad och han sa rent ut att ment.se och saker som liknar det ment.se förknippas med har inget med detta att göra.
Inga av kommentarerna som finns att läsa på internet har någonting med min svärfars faktura att göra.
Faktiskt så jobbade han inte heller med annonsförsäljningen men jag blev kopplad till honom av den personen som svarade på annonssäljarens telefonnummer.
Den personen blev rent otrevlig när jag frågade hur jag skulle göra för klaga på ett ärende osv.

Men det var ju positivt att VD:n tog sig tid att prata med mig och han var mkt trevlig att prata med.

Annonsföretaget heter Företagskatalogen och har telefonnummer 08-587 06601 och försäljaren heter Anna Boström. Jag frågade efter henne men hon var inte inne...

Självklart tror jag på det Stefan Lidzell säger till mig och han har lovat att ordna fram all dokumentering i ärendet så vi kan se vem som gjort vad och när.
Jag ville även ha kontakt med säljaren som ringde till svärfar så hon kan intyga att hon har ringt honom tidigare.
Jag ska även kontakta Telia om samtalsloggar till svärfar för de senaste 12 månaderna tillbaka.
Jag har även kontaktat deras inkassobolag PaySolutions och bett dom ge mig uppgifterna på till vilket företag min svärfars pengar ska skickas då de bara är ombud.
Då tänkte jag kolla så att det finns dokumentation på att den som tecknat avtalet med svärfar verkligen har anställning där och har befogenhet att göra det.
Så nu är det bara att vänta och se om vi eller dom har gjort fel.
Jag vet inte om det bara är en ren slump eller ett olyckligt sammanträffande att telefonnumret till NewzGlobe och Företagskatalogen är samma men det känns ju konstigt.
Om jag drev en nättidning som newzglobe skulle jag inte vilja bli ihopblandad med fuffensfolk.
Nåväl vi får se vad som händer.
Citera
2011-02-01, 11:10
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinnPower
Jag har även kontaktat deras inkassobolag PaySolutions och bett dom ge mig uppgifterna på till vilket företag min svärfars pengar ska skickas då de bara är ombud.
Om pengarna skall gå till Liberate Teknisk Utveckling AB 556674-8231, så bör din svärfar vara medveten om att han i så fall är skyldig att göra skatteavdrag på fakturan, då de saknar F-skattesedel.

Newzglobes skuldberg växer
Citat:
Ursprungligen postat av Dagens Media
Bolaget Liberate Teknisk Utveckling, tidigare Ment Månadens Entrepreneur AB, har tillsammans med bolaget Newzglobe Business News, en skuld på 6,4 miljoner kronor hos Kronofogden - varav 6,2 miljoner kronor består av obetald skatt.
Han ljög för Skatteverket – kallade bröllopet för ”kick-off”
Citat:
Ursprungligen postat av Dagens Media
På exklusiva Operakällaren firade Newzglobe-grundaren Meraj Syed sitt bröllop. För att slippa betala notan själv kallade han bröllopet ”kick-off” – och lät bolaget betala.
(...)
”En bröllopsfest är enligt Skatteverkets bedömning inte hänförlig till näringsverksamheten utan är att betrakta som en privat levnadsomkostnad”, skriver Skatteverket i sitt beslut.
Liberate Teknisk Utveckling AB
Newzglobe Business News AB
Senast redigerad av Justitiemord 2011-02-01 kl. 11:17.
Citera
2011-02-02, 03:02
Medlem
Nu har både en av deras chefer och Vd talat med mig och de drar tillbaka allting och skickar ut en bekräftelse på att det är slut.
Mycket rakryggat av både Stefan VD och Anton försäljningschef.
Svärfar jublar och jag kanske får julklappar i år oxå...
Står man bara på sig så går det nog att lösa men man ska nog passa sig för vad man tackar ja till.
Citera
2011-02-07, 19:11
Medlem
http://www.dagensmedia.se/karriar/article3088808.ece

Nu händer det ytterligare saker. Ska intressant och se hur en eventuell kkförvaltare hanterar detta.
Citera
2011-02-08, 08:06
Medlem
Justitiemords avatar
Och idag ökade skatteskulden ytterliggare med 446 836 kr.
Citat:
Ursprungligen postat av o.kahn
http://www.dagensmedia.se/karriar/article3088808.ece

Nu händer det ytterligare saker. Ska intressant och se hur en eventuell kkförvaltare hanterar detta.
Denne kommer att försöka återvinna alla bluffutbetalningar och det kommer att sluta precis som för FlyMes ägare.
Senast redigerad av Justitiemord 2011-02-08 kl. 08:44.
Citera
2011-02-14, 12:07
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Och idag ökade skatteskulden ytterliggare med 446 836 kr.
Och nu ökade den med 449 953 kr, vilket medför att saldot f n ligger på 6 635 104 kr.
Citera
2011-03-08, 07:47
Medlem
Justitiemords avatar
Och så var det dags för konkursansökan för Liberate Teknisk Utveckling AB.

Stockholms tingsrätt, mål nummer K 3161-11
Senast redigerad av Justitiemord 2011-03-08 kl. 08:07. Anledning: stavning
Citera
2011-03-21, 10:05
Medlem
Justitiemords avatar
Vårstädning hos nätmedierna
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Svedjetun
Även Newzglobe.com, den usla journalistikens obestridbara högborg, har för första gången uttalat ambitioner om kvalitet. Chefen Bernt Hermele – som värvades från Realtid för hans framgångsrika, men ack så smutsiga, räckviddsjakt – sparkades ut med förklaringen att sajten nu ska eftersträva affärsfokus.

"Det är inte fel med avslöjanden, men det blev lite för mycket av den varan även om vi höjde vår trafikvolym”, förklarade Newzglobes ägare Meraj Syed för Resumé.
Citera
2011-03-23, 12:27
Medlem
Nån som vet vad som händer med bolaget?
Endast 3 st anställda " journalister " just nu.

S. Lidzell är bortplockad som ansvarig utgivare enl:
http://www.newzglobe.com/sv/kontakta-oss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in