2010-05-16, 09:59
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o.kahn
Han har reggat sajten www.realmedia.se för bolaget RARA Realmedia AB. Enligt den icke färdiga hemsidan ska det handla om en kriminalreportage sajt:-)

/ O.Kahn
Undrar om sidan skall finansieras av annonsintäkter.
Citera
2010-05-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trettonafton09
Här kommer mera.....det tar aldrig slut. Nu är det skattebedrägeri på hög nivå!

http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article148589.ece

Här är dementin:
www.newzglobe.com/sv/artikel/20100517/newzglobe-under-luppen

// O.Kahn
Citera
2010-05-17, 20:01
Medlem
Justitiemords avatar
De är rätt bra på att försvara sig må man säga.

Skulle det dock visa sig att de agerat klandervärt, så kommer ärendet att landa på ekobrottsmyndighetens bord.

Undrar hur det kommer att gå för den ärade mediemogulen Meraj Syed.

Ingen som sitter på skvaller om honom förresten?
Citera
2010-05-17, 20:11
Medlem
En annan skön Ment/Newzglobe grej:

http://svenskforetagsforening.se/2010/05/bluffakturor-av-misstag-ment-business-news/#more-98

// O.Kahn
Citera
2010-05-17, 20:59
Medlem
Enligt ratsit så har Ment/Newzglobe bytt namn på sitt bolag där nästan all omsättning finns ( 2009 ca 48 miljoner) Newzglobe Business Network AB till Liberate Teknisk Utveckling AB.
http://www.ratsit.se/5566748231

Newzglobe Business News AB finns dock kvar med samma namn.

// O. Kahn
Citera
2010-05-17, 21:28
Medlem
Justitiemords avatar
Liberate Teknisk Utveckling AB har 2 167 662 kr i obetalda skatter och avgifter.

Newzglobe Business News AB har 61 362 kr.

Uppgifterna är dock från 14/5 samt 7/5, så det kan ha ändrats sedan dess.

Källa: Creditsafe
Citera
2010-06-10, 10:52
Medlem
Justitiemords avatar
Angelica och Meraj Syed (till vänster).

Riktiga stekare verkar det som.

Fram med skvaller nu!
Citera
2010-07-21, 12:25
Medlem
Jag har en säker källa på hur det går till på detta företag och detta är vad hon har att säga om saken. Första och främst som ni alla misstänker tjänar dom pengar på annonsförsäljning.

Försäljningen går till väga på följande sätt:

Telefonförsäljaren ringer upp [Företag] och påstår att dom vill bekräfta deras medverkan i en kommande upplaga. - Detta är självklart en fullständig lögn då kunden i första början aldrig gått med på att medverka i deras efterblivna verksamhet. Som förövrigt är identisk med Eniros gratisstjänst.

Telefonförsäljaren försöker sedan spela som att detta har skett med kundens samtycke sedan länge tillbaks (i detta stadie är det bara neka om ni blir drabbad för dom har absolut ingen uppföljning och självklart så ljuger dom) och påpekar att det är "för sent" att dra sig ur nu. Standardkommentaren är att den kommande utgåvan (en jävla dvd) har gått i tryck? och att deras medverkan inte går att ändra på.

Det dom nu är jävligt vassa på att lyckas med är det jävligaste med deras affärsmetod.

Om du som uppringd börjar snacka om att du inte vill medverka (längre) har du i princip gått i fällan. Tricket är att blåneka från början alternativt bara be dom dra åt helvete och slänga på luren. För om du kläcker ur dig att du inte längre vill medverka alternativt att försäljaren säger något i stil med "jaha så du vill inte längre vara med" har du indirekt bekräftat att du en gång faktiskt gått med på att medverka.

Det dom sen gör är att spela in samtalet där det låter som du en gång tidigare har bekräftat din medverkan och att dom "avbokar" dig framöver. Ofta vill dom gärna låta som dom gör dig en tjänst och är schyssta genom att ta bort er när ni i själva verket aldrig varit med på ett smack från början. Priset per medverkan är runt 5000:- och för det jävla priset för du en pissannons som aldrig kommer visas.

Dom annonser dom säljer massproduceras av en ensam person, snittet är att göra uppemot 30-40 om dagen och allt är enbart gjort i mallar. Annonsen läggs upp i ett överfullt system och kommer med absolut största sannolikhet aldrig visas upp. Den blir även begränsad att bara visas upp i regionen som den beställdes (tänk göteborg, stockholm etc.) Däremot om en kund ringer in och påpekar att deras annons inte syns går dom in och aktiverar just den annonsen och lägger den på startsidan för en dag för att på så sätt lura kunden att dom får valuta för pengarna. Det roliga är att dom har gjort det så många gånger så även startsidan är överbelastad av annonser.

Meraj Syed har jag inte så jävla mycket att berätta om. Snubben bor i Dubai och verkar lida av både hybris och en skev verklighetsförankring. Folk sparkas till höger och vänster och han lever verkligen lögnen av att han driver ett seriöst företag fast ALLA som är anställda vet att allt bara är en jävla fasad. Han driver ett flertal företag som alla är jävligt skumma och producerar ytterst lite. Namnbytet från Ment till Newzglobe var förmodligen pågrund av att folk började känna igen namnet Ment alltför mycket och koppla ihop det med falska fakturor.

Jag svarar gärna på mer frågor om ni har några men detta var allt jag orkade skriva nu.
Citera
2010-07-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trettonafton09
Här kommer mera.....det tar aldrig slut. Nu är det skattebedrägeri på hög nivå!

http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article148589.ece

Nån som har några nyheter ang detta? Vilka är bolagen som påstås ha agerat " målvakter " för uttagen?

// O. Kahn
Citera
2010-11-01, 13:56
Medlem
http://www.resume.se/nyheter/2010/10/20/newzglobe-i-skatteharva/index.xml

Vill läsa hela artikeln.

Nån som har inloggning som kan lägga upp?

/ O. Kahn
Citera
2010-11-02, 01:10
Medlem
ideviants avatar
var i kontakt med dessa skojjare nu i sommras, de sökte då säljare för någon av deras företagsregister. detta gick ut på att jag skulle sälja in platser på någon sida lik nummerupplysning.se för 3 000.- provisionen på detta var 90kr, sen hade man en fastlön på 10 000kr.

Först mötte jag någon kille som försökte sälja in konceptet till mig, då lät det
"Vi jobbar halv 9 till 15 varje dag, sedan bjuder företaget på lunch blablabla. på fredagar brukar vi varva ner i konferensrummet med popcorn och en bra film" Lät skitbra.

Kom sedan hem och sökte på företaget då det visade sig att de skickade ut "luftfakturor" gällande deras företagsregister, dvs. man får ingenting för det man betalar för.

Jag blev kallad på andra-intervju med 14 andra personer, här mötte jag Stefan Lidzell som är VD för företaget.
De berättade om deras säljteknik "Här jobbar vi som vargar, vanligtvis väntar hemsidor på att folk ska kontakta dom dvs. slänger ut beten och väntar på att folk ska nappa. Här hugger vi dom direkt" "Har du något emot det".

Jag fick jobbet men tackade nej.

Deras nyhetsredaktion bestod av 3 personer, deras säljavdelning bestod av 20 +.

Kommer aldrig igen ha kontakt med dessa idioter.
Citera
2010-11-02, 04:17
Medlem
carass avatar
deras hemsida ser ju ganska ok ut

så min fråga till alla negativa inlägg: är det sant det ni skriver eller är ni konkurrenter eller avskedade?
Senast redigerad av caras 2010-11-02 kl. 04:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in