Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-19, 23:57
Medlem
Flytande_argots avatar
Är KFK något som bara tillämpas på nya användare? Ponera att jag sitter och har en dålig kväll och postar en bunt skräpinlägg, kan man åka på en KFK då? Vore ju oerhört pinsamt isåfall?
Citera
2008-11-20, 00:01
Moderator
evilhoneys avatar
Rent teoretiskt skulle du kunna bli KFKad även fast du är en etablerad användare men om det bara rör sig om en kvälls urspårande så kommer nog sedvanliga åtgärdes vidtas först, dvs tillsägelser/varningar beroende på vad du gjort.
Skulle du fortsätta tramsandet finns det dock inget som hindrar KFK enligt reglerna.
Citera
2008-11-20, 00:01
Medlem
Deannas avatar
Nä.. Du gör nog inte det eftersom du är en seriös etablerad användare.. Vid "KFK-utredningar" tas alla inlägg i beaktning.
Citera
2008-11-20, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Nä.. Du gör nog inte det eftersom du är en seriös etablerad användare.. Vid "KFK-utredningar" tas alla inlägg i beaktning.

Så om jag skriver ett eller två tramsiga inlägg, är det 0,35% av mina totala inlägg. är detta tolererat? vem bestämmer detta? spelar medlemskapets längd roll?

0126
Citera
2008-11-20, 00:09
Medlem
TTKs avatar
Det finns ingen immunitet från KFK-regeln bara för att man har ett högt postcount.

Exempel 7 623 inlägg:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=743940
Citera
2008-11-20, 00:12
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Det finns ingen immunitet från KFK-regeln bara för att man har ett högt postcount.

Exempel 7 623 inlägg:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=743940

fast tramsar man en kväll/natt så är det väl inte troligt?
Citera
2008-11-20, 00:13
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0126
Så om jag skriver ett eller två tramsiga inlägg, är det 0,35% av mina totala inlägg. är detta tolererat? vem bestämmer detta? spelar medlemskapets längd roll?

0126

jag gissar att du åker på en tillsägelse om du skriver ett eller två tramsiga inlägg.

KFK bestäms i Outlaw, och medlemskapets längd spelar ingen roll.
Citera
2008-11-20, 00:19
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
fast tramsar man en kväll/natt så är det väl inte troligt?

Troligtvis blir man inte KFK-ad för en handfull misslyckade inlägg under en kväll. Ville främst påpeka att det inte är fritt fram att sänka kvalitén efter att man skrapat ihop x antal tusen inlägg
Citera
2008-11-20, 00:23
Medlem
Flytande_argots avatar
Ja det här är ju givetvis ett helt teoretiskt scenario då samtliga mina inlägg kan klassas som nobelprismaterial.
Citera
2008-11-20, 00:34
Medlem
Ful Fisks avatar
Blev inte xcore bannad för kfk? Han skulle mycket väl kunna blivit det i alla fall...

edit: egen begäran verkade det vara. Annars hade han ju 8k inlägg.
Citera
2008-11-20, 13:02
Medlem
El Zorros avatar
OT raderat.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem