2008-11-20, 05:56
Medlem
Helt ofattbart korkat.
Palm är en av SVT:s största talanger - och så gömmer de undan honom i ett nattblock?
jönsar.
I stället satsar de på talanglösa fjantar som Robin och David Batra.
Palm skulle vara grym i Agenda, eller en egen larry king-aktig talkshow.
Citera
2008-11-20, 07:05
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Sådana här petningar beror ju näsgtan alltid på en konflikt med någon som är högre upp i hierarkin alt. privatlivet. Har lite känningar på en av kvällstidningarna men inte tillräckligt bra tydligen. Ingen info därifrån.
Palm skulle nog funka som talkshowkille med sin lite halvtorra humor.

Jag tror Svt har lagt locket på av olika orsaker men som jag förstår det har väl Eva Hamilton kommit på kant med många av sina medarbetare sedan hon blev chef. Det är ju många av dem som snabbt slutat och börjat jobba åt Tv8 osv så troligen ligger väl konflikten mellan henne och Rickard. Hon kanske blev arg för att han ställde upp på sketchen eller något. Elisabet Höglund hade väl någon konflikt med Svt också har jag för mig, var inte det också något mellan henne och Eva Hamilton?
En annan som också har haft problem med chefskapet var väl Morgan vad-han- nu-heter. Han var väl nyhetschef har jag för mig men var väl tvungen att avgå pga konflikter tidigare i höst så det kan även vara utifrån detta som Rickard måste byta till nattredaktionen.

Apropå konflikter i mediavärlden läste jag ett kåseri av Herman Lindqvist som handlade om någon konflikt på någon av tidningarna han jobbade åt förut.
Han sa att förr i tiden var utrikeskorrespondenttjänsterna även reträttplatser för de som hade förlorat i de interna striderna om chefspositionerna på tidningarna/tvmedierna. Kanske är det så inom Svt numera att istället för att låta förloraren bli utrikeskorrespondent blir den satt på nattredaktionen istället som straff
Senast redigerad av Gabriel Knight 2008-11-20 kl. 07:19.
Citera
2008-11-20, 07:53
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Kanske är det så inom Svt numera att istället för att låta förloraren bli utrikeskorrespondent blir den satt på nattredaktionen istället som straff
Självklart är det en bestraffning. Man vill bli av med honom. Väldigt få personer skulle be om en position som innebar att man fick förmedla nyheter till 4 alkoholister på avtändning, en nattvakt och Bosse Parnevik (han sover aldrig enl. egen utsago). Rickard säger själv att han är "väldigt ledsen".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3811871.ab
Citera
2008-11-20, 08:00
Medlem
carebears avatar
Nu har jag skickat protestmail till svt!
angående att palm skulle flyttas för att han skulle tappa trovärdighet genom att vara med i sketcher, så måste väl allt sånt säkert godkännas av hans chefer ändå, eller vad tror ni? dessutom är han ju bara med i svt.
Citera
2008-11-20, 09:07
Medlem
W.Schellenbergs avatar
Men vafan? Rikard Palm är ju den skönaste nyhetsuppläsaren (S)VT haft? Han ger ju ett mänskligt intryck med sina felsägningar och stakningar, annat än dom andra robotarna som lika gärna kunde vara ersatta av en röst.
Citera
2008-11-20, 09:17
Medlem
Det kanske kom fram att Palm röstade på Alliansen och fick därför dojan av s(v)t?

Palm som statsminister!
Citera
2008-11-20, 13:04
Medlem
Vobblers avatar
Mossiga trista SVT. Trist att inte få se Palm i rutan längre, vem sitter uppe och kollar på nätterna?

Om TV4 är smarta köper de över honom omedelbums, killen är ju superpoppis ju.
Citera
2008-11-20, 14:06
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Även jag har skrivit till SVT och klagat. Gör det ni också!
Citera
2008-11-20, 14:44
Medlem
supreme100s avatar
http://resume.se/nyheter/2008/11/20/just-nu-svt-i-extramote-om/
Citera
2008-11-20, 14:53
Medlem
CronoSs avatar
Jag skiter i RP, hoppas på att få se Lisbeth Åkerman oftare istället.
Citera
2008-11-20, 15:33
Medlem
Benny76s avatar
på tv4 skulle han nog passa bra annars,hoppas de uppvaktar honom med lite bättre lön och ett bra jobb.
Citera
2008-11-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CronoS
Jag skiter i RP, hoppas på att få se Lisbeth Åkerman oftare istället.
Du har för låga drömmar.
Vi andra drömmer om att titta på Rikard Palm i aktuellt tillsammans med Lisbeth Åkerman brevid sig i tv soffan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in