Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Sådana här petningar beror ju näsgtan alltid på en konflikt med någon som är högre upp i hierarkin alt. privatlivet. Har lite känningar på en av kvällstidningarna men inte tillräckligt bra tydligen. Ingen info därifrån.
Palm skulle nog funka som talkshowkille med sin lite halvtorra humor.
Jag tror Svt har lagt locket på av olika orsaker men som jag förstår det har väl Eva Hamilton kommit på kant med många av sina medarbetare sedan hon blev chef. Det är ju många av dem som snabbt slutat och börjat jobba åt Tv8 osv så troligen ligger väl konflikten mellan henne och Rickard. Hon kanske blev arg för att han ställde upp på sketchen eller något. Elisabet Höglund hade väl någon konflikt med Svt också har jag för mig, var inte det också något mellan henne och Eva Hamilton?

En annan som också har haft problem med chefskapet var väl Morgan vad-han- nu-heter. Han var väl nyhetschef har jag för mig men var väl tvungen att avgå pga konflikter tidigare i höst så det kan även vara utifrån detta som Rickard måste byta till nattredaktionen.
Apropå konflikter i mediavärlden läste jag ett kåseri av Herman Lindqvist som handlade om någon konflikt på någon av tidningarna han jobbade åt förut.
Han sa att förr i tiden var utrikeskorrespondenttjänsterna även reträttplatser för de som hade förlorat i de interna striderna om chefspositionerna på tidningarna/tvmedierna. Kanske är det så inom Svt numera att istället för att låta förloraren bli utrikeskorrespondent blir den satt på nattredaktionen istället som straff