Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-18, 22:05
Medlem
Perriss avatar
WT är det nya PK.

Det är ett ängsligt medelklassuttryck i smaskig uppåtslickeanda som uppstått i distansieringssyfte för att finna genvägar uppåt, och är därmed till sin natur mest använt av de som fumligt balanserar på de smalaste spångarna över pöbeldjupet de själva föraktar.

Tror jag.

Men det kommer snart något nytt att irritera sig på när den här generationen loggar ut. Var så säkra.

/perris
Senast redigerad av Perris 2008-11-18 kl. 22:19. Anledning: stavvfäl
2008-11-18, 22:05
Medlem
Wojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blücher
Enligt dig är WT är aldrig OT ? Öh... Antar att du menar att WT aldrig är OT, jo det är det.

Och hur menar du att det är en WT-trådstart? Gott folk, här har vi en sån som jag berättade om i mitt första inlägg! Antingen försökte han göra mig förbannad eller så kunde han inte komma på ett bättre ord att kalla denna tråd än WT, för tror knappast att han egentligen tycker att tråden är WT, hur kan den vara det ?

Klassas det som WT att klaga på en grupp idioter som inte vet vad fan dem snackar om? Skulle inte tro det.
Det är faktiskt hon, inte han.
Och ja, jag tycker du har rätt.
2008-11-18, 22:16
Medlem
Ka-NiNs avatar
Citat:
Tack för att du håller med mig! Och alla andra =)

Men Vit, sure, White trash liksom. Men Fattig och Lågutbildad, enligt mig beror det på vilket land vi snackar om, är det Sverige vi pratar om nu(vilket jag gör, jag ger blanka fan i Förenta Staterna som ordet i stort sett har sitt ursprung)

För enligt mig så är det långt ifrån många som är fattiga eller lågutbildade i sverige, jag menar, vi får pengar från staten om vi inte har jobb, dock kan det vara rätt så svårt att få jobb, men det ordnar sig ändå alltid till slut.

Och lågutbildad...jadu, tror nog vi har bättre utbildning än de flesta länder, spec. USA. Gymnasiet är gratis och räcker gott och väl.

Allt är ju relativt. Om det nu råkar vara så att vi håller en högre standard än exempelvis U.S.A., så tycker jag att det är irrelevant i det här fallet.
"WT" innebär ju att någon (vit) har låg status, klen ekonomi osv..
Om man börjar jämföra mellan olika länder saknar uttrycket värde helt och hållet.
2008-11-18, 22:19
Medlem
Blüchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wojak
Det är faktiskt hon, inte han.
My bad! hon* =)

Citat:
Ursprungligen postat av Ka-NiN
Allt är ju relativt. Om det nu råkar vara så att vi håller en högre standard än exempelvis U.S.A., så tycker jag att det är irrelevant i det här fallet.
"WT" innebär ju att någon (vit) har låg status, klen ekonomi osv..
Om man börjar jämföra mellan olika länder saknar uttrycket värde helt och hållet.
Jo det var precis så jag tänkte, eftersom jag tänkte WT i Sverige och inte något annat land ang. detta.

Men enligt mig är det långt ifrån få som är fattiga eller lågutbildade här(sorry men jag jämfört med USA nu)

Visst finns det! Men långt ifrån en stor mängd..
2008-11-18, 22:20
Medlem
Santerias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Det är ett ängsligt medelklassuttryck i smaskig uppåtslickeanda som uppstått i distansieringssyfte för att finna genvägar uppåt, och är därmed till sin natur mest använt av de som fumligt balanserar på smalaste spångarna över pöbeldjupet de själva föraktar.

Påståendet stämmer ganska bra. Men jag står däremot fast vid att WT-fenomenet här på FB har urartat till den gräns att det inte är lönt att hänga upp sig på det så som TS har gjort. Det är ingen som behöver ta åt sig av vare sig av det som diskuteras om det eller kommentarer som fälls om det för det har passerat gränsen för allvar för länge, länge sen. Ska jag också göra en tråd där jag bölar och blir upprörd över kommentarer som refererar till användandet av kvinnors anala öppning? Det är liksom på samma nivå.
2008-11-18, 22:26
Medlem
Blüchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santeria
Påståendet stämmer ganska bra. Men jag står däremot fast vid att WT-fenomenet här på FB har urartat till den gräns att det inte är lönt att hänga upp sig på det så som TS har gjort. Det är ingen som behöver ta åt sig av vare sig av det som diskuteras om det eller kommentarer som fälls om det för det har passerat gränsen för allvar för länge, länge sen. Ska jag också göra en tråd där jag bölar och blir upprörd över kommentarer som refererar till användandet av kvinnors anala öppning? Det är liksom på samma nivå.

Fick bara nog av detta blev så himla trött på att se det hela tiden.

Ja, jag håller med om att det inte är värt att haka upp sig på, men det är sån jag är.. hakar upp mig på småsaker, som irriterande delar i reklam på TV, småsaker bara. Och nu kände jag för att göra en tråd angående just WT-ämnet där jag helt enkelt fått nog, oavsett hur långt det har gått.
2008-11-18, 22:34
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Jag tycker mest att uttrycket används som ett slarvigt sätt att avfärda någon eller något utan närmare motivation. Det kan ju inte rimligen vara så att en hederlig skattebetalare bör klassas som slödder för att han t.ex. har ett namn som slutar med ett "y".

Som med lånta modeord i allmänhet så får det ersätta minst 14 välfungerande svenska. Språkets begreppsliga täckning divideras följaktligen med minst 14 av bara farten. Det som sägs blir suddigare. När modeordet används, vill säga.

Det här kan inte jämföras med att någon tar den i Numero II, vilket är något högst konkret.

Rätt oförargligt ändå eftersom det snart försvunnit.

Förresten, borde inte PK, MILF och WT kunna ersätta alla andra beskrivande språktermer?
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2008-11-18 kl. 22:40.
2008-11-18, 22:38
Medlem
Ka-NiNs avatar
Citat:
Jo det var precis så jag tänkte, eftersom jag tänkte WT i Sverige och inte något annat land ang. detta.

Men enligt mig är det långt ifrån få som är fattiga eller lågutbildade här(sorry men jag jämfört med USA nu)

Visst finns det! Men långt ifrån en stor mängd..

Om vi ska jämföra Sverige och U.S.A. får vi nog göra det på en procentuell skala, och inte rent antal (säger sej självt). Dock tror jag att du har rätt i att fler kan klassas som "WT" där, än här, även procentuellt.
Men nu har väl inte antalet något med något att göra, överhuvudtaget?

Jag tror att du har missuppfattat mej en aning.
Att du klassas som "WT" i U.S.A. innebär ju inte att du behöver klassas som det i Frankrike. Det är med andra ord din nationella (läs "Lokala") samhälls-status som bedöms, och inte din internationella.
Allt handlar om att alla har olika normer, och att standarden sitter på olika nivåer.

FN kanske skulle kunna lägga upp en internationellt användbar standard angående hur man ska klassa någon som White Trash?
2008-11-18, 22:39
Medlem
Santerias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag tycker mest att uttrycket används som ett slarvigt sätt att avfärda någon eller något utan närmare motivation. Det kan ju inte rimligen vara så att en hederlig skattebetalare bör klassas som slödder för att han t.ex. har ett namn som slutar med ett "y".

Är det så? Verkligen inte. Tycker någon här egentligen att det är så? Med all sannolikhet; nej. Är det däremot kul att driva med det? Som fan!
2008-11-18, 22:45
Medlem
Blüchers avatar
Citat:
Om vi ska jämföra Sverige och U.S.A. får vi nog göra det på en procentuell skala, och inte rent antal (säger sej självt). Dock tror jag att du har rätt i att fler kan klassas som "WT" där, än här, även procentuellt.
Men nu har väl inte antalet något med något att göra, överhuvudtaget?

Jag tror att du har missuppfattat mej en aning.
Att du klassas som "WT" i U.S.A. innebär ju inte att du behöver klassas som det i Frankrike. Det är med andra ord din nationella (läs "Lokala") samhälls-status som bedöms, och inte din internationella.
Allt handlar om att alla har olika normer, och att standarden sitter på olika nivåer.
Antalet har inte något med det att göra, nopp. Nä jag förstår dig, ville bara påpeka lite vad jag tyckte om vissa sakerna du sa.

Mm.. Om man ska jämföra land så handlar det självklart om vilka standarder som är vanliga där.

Citat:
FN kanske skulle kunna lägga upp en internationellt användbar standard angående hur man ska klassa någon som White Trash?
Det vore väll något ?! =D
2008-11-18, 22:50
Medlem
Citat:
Hon försökte dra ut baseballträdet du har uppkört i din röv så långt att du inte äns ser ett skämt när det står svart på vitt.

Svart på grått om jag får be.

2008-11-18, 22:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Är det så? Verkligen inte. Tycker någon här egentligen att det är så? Med all sannolikhet; nej. Är det däremot kul att driva med det? Som fan!

Det var ett exempel. Visst är det kul att driva med saker och ting. Det mest bedrägliga, och möjligen för somliga förföriska, är att uttrycket nyttjas som en inbillad fribiljett till en högre kulturnivå än den som den person mot vilken det riktas ligger på. Bedrägligt därför att så många tycks tro att det fungerar.

Lite kul i början, sedan tröttande, sedan avlagt och bortglömt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in