2008-11-16, 23:12
Medlem
Richie Apriles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
En fråga: Vad är så hemskt med rock som innehåller flöjtspel?
Tycker inte om tvärflöjt, förutom att det ser jävligt muppigt ut när det spelas så är det ett instrument som inte passar in någonstans i någon sorts musik...
Och då ska vi inte ens börja prata om blockmongoflöjten...
Citera
2008-11-16, 23:16
Medlem
diannos avatar
flöjt är ballaste rockinstrumentet som finns! har just laddat ner lite moody blues och marshall tucker band. får se hur det låter sedan.
han grabben i focus är ju lagom störd. virtuos på orgel, tvärflöjt och joddling! blir inte bättre än så!
Citera
2008-11-16, 23:27
Medlem
Richie Apriles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
flöjt är ballaste rockinstrumentet som finns! har just laddat ner lite moody blues och marshall tucker band. får se hur det låter sedan.
han grabben i focus är ju lagom störd. virtuos på orgel, tvärflöjt och joddling! blir inte bättre än så!
Jag förstår inte det här, ni som lyssnar på flöjtrock, vad lyssnar ni på i övrigt? Finns det någon mer gemensam nämnare?
Citera
2008-11-17, 12:56
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richie Aprile
Jag förstår inte det här, ni som lyssnar på flöjtrock, vad lyssnar ni på i övrigt? Finns det någon mer gemensam nämnare?
lyssnar i övrigt mest på ganska så melodisk "popig" musik åt alla håll. queen, beach boys, maiden, misfits, biscaya, brad paisley och massvis med fler grejer. i vilket fall som helst så lyssnar jag faktiskt inte speciellt mycket på folk/prog-grejer så himla mycket, vilket borde vara en någorlunda gemensam nämnare.
är iallafall inte helt flöjtfrälst än, tycker fortfarande det är väldigt ballt, men vet inte om det är en smekmånadsperiod som går över när man har hört en del.
Citera
2008-11-17, 13:21
Medlem
Nemesis1s avatar
Flöjtrock rules! Lyssnar på den brittiska tjejduon Odin Dragonfly just nu, dessa rekommenderas men kan vara lite svåra att få tag på...

Rekommenderad låt: "Web"
Citera
2008-11-17, 15:04
Medlem
pazzions avatar
fast nu får ju flöjten känna sig slagen (om man ska se till focus-länken) med tanke på att hans visselsolo i ultratoner slår det mesta
Citera
2008-11-17, 15:12
Medlem
Richie Apriles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pazzion
fast nu får ju flöjten känna sig slagen (om man ska se till focus-länken) med tanke på att hans visselsolo i ultratoner slår det mesta
Jasså, har vi visselrockare här också... Usch!

Håll till godo:

http://www.youtube.com/watch?v=rp_ZAtCwjE8

http://www.youtube.com/watch?v=zQQ5sEOhbjQ&feature=related
Citera
2008-11-17, 15:27
Medlem
pazzions avatar
Citat:
Jasså, har vi visselrockare här också... Usch!

Håll till godo:

http://www.youtube.com/watch?v=rp_ZAtCwjE8

http://www.youtube.com/watch?v=zQQ5sEOhbjQ&feature=related

haha, jajjamensan ska med nöje kolla in de länkarna när jag har tillgång till en dator med högtalare. återkommer med recension
Citera
2008-11-17, 15:30
Medlem
doktor.peppars avatar
Citat:

Lyssnar på allting här i världen, förutom allt som innehåller orden hip hop, gangster rap, och rap.
Citera
2008-11-17, 15:38
Medlem
Richie Apriles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor.peppar
Lyssnar på allting här i världen, förutom allt som innehåller orden hip hop, gangster rap, och rap.
Och jag på allt som inte innehåller flöjt...
(inte riktigt sant, finns massor av musik som jag avskyr trots att ingen flöjt är inblandad)
Citera
2008-11-17, 15:43
Medlem
doktor.peppars avatar
Citat:
Och jag på allt som inte innehåller flöjt...
(inte riktigt sant, finns massor av musik som jag avskyr trots att ingen flöjt är inblandad)

Alltså jag har personligen aldrig förr hört flöjtrock före jag såg den här tråden, men jag gillade stark musiken av bandet med han som joddlade och spelade flöjt. Nu förstår jag hur bra det passar in med progg, det blir ju bara bättre då
Citera
2008-11-17, 15:52
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Tycker inte om tvärflöjt, förutom att det ser jävligt muppigt ut när det spelas så är det ett instrument som inte passar in någonstans i någon sorts musik...
Och då ska vi inte ens börja prata om blockmongoflöjten...

Aja... Din åsikt.

Citat:

Jag lyssnar mycket på progressiv rock, jazz, fusion, soul, funk, psykedelisk rock osv. Mycket 60-70-tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in