Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-16, 07:36
Medlem
Gjorde ett försök att hitta mitt absolut första inlägg någonsin här på Flashback. Jag är ganska säker på att detta var min första trådstart:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=71905

(Ja, förlåt mig ty jag har syndat! )

Men användaren har skrivit en massa inlägg som jag definitivt inte skrivit. Så därför undrar jag om alla som använde det nicket nn i efterhand blivit ihopklumpade i en nn (old) -användare? För det här var väl innan det blev möjligt att registrera sig?
Citera
2008-11-16, 07:53
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozzfan
Gjorde ett försök att hitta mitt absolut första inlägg någonsin här på Flashback. Jag är ganska säker på att detta var min första trådstart:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=71905

(Ja, förlåt mig ty jag har syndat! )

Men användaren har skrivit en massa inlägg som jag definitivt inte skrivit. Så därför undrar jag om alla som använde det nicket nn i efterhand blivit ihopklumpade i en nn (old) -användare? För det här var väl innan det blev möjligt att registrera sig?

Nja, när jag kollar min (old) användare är den separerad från övriga
med samma namn. Du kanske har förträngt en del inlägg?
Citera
2008-11-16, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nja, när jag kollar min (old) användare är den separerad från övriga
med samma namn. Du kanske har förträngt en del inlägg?

Nog pysslade jag med mycket underligheter i min ack så avlägsna ungdom. Men jag försökte i alla fall vara lite konsekvent med underligheterna. En underlighet i taget!

Den här användarens underligheter spretar åt alla håll och kanter samtidigt (förutom min trådstart, givetvis).
Citera
2008-11-16, 08:57
Moderator
Ruskigbusss avatar
I allra första början så fanns det väl inte ens nån kontroll att du var du, utan man kunde kalla sej vad som helst, t ex samma som nån annan kallat sej.

Kanske är det därför?
Citera
2008-11-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
I allra första början så fanns det väl inte ens nån kontroll att du var du, utan man kunde kalla sej vad som helst, t ex samma som nån annan kallat sej.

Kanske är det därför?

Ja, det är antagligen enda möjliga förklaringen. Om det nu inte fanns någon annan som hade lika kul humor som jag (det var faktiskt lite kul innan "bredband" blev något alla hade).

Exakt när infördes kravet på att registrera sig?
Citera
2008-11-16, 14:29
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Exakt när infördes kravet på att registrera sig?
april 2002, men forumet existerarade parallellt med planket som inte krävde registrering fram tills december iirc
Citera
2008-11-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
april 2002, men forumet existerarade parallellt med planket som inte krävde registrering fram tills december iirc

Det förklarar saken. Mitt inlägg skrevs redan i augusti 2001, alltså innan registreringen blev möjlig. Tack för klargörandet!
Citera
2008-11-16, 16:08
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozzfan
Det förklarar saken. Mitt inlägg skrevs redan i augusti 2001, alltså innan registreringen blev möjlig. Tack för klargörandet!
Registrering var möjlig även på de gamla konferenserna men det var frivilligt att registrera sig. Den funktionen kom för att det blev ett sådan jävla missbruk av meningsmotståndares namn efter ett tag. Jag tror möjligheten att regga sig infördes någon gång 2001 men det är jag inte helt hundra på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in