Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Det är inga dagdrömmar att eu kan komma att inse att svartskallar är en börda för hela unionen. Det är du som dagdrömmer om att så inte kommer att ske. Det är väl antagligen därför som ni inom vänsterpacket är så emot EU? Jag vet inte om du är vänster eller inte, jag utgår från det bara med tanke på dina åsikter i övrigt. Ber om ursäkt ifall jag har fel.
Och jag avser inte att infödda svartskallar ska avisas. Dom kommer man få göra livet outhärdligt för så att dom själv söker sina rötter i vederbörligt land. Det finns massor med sätt för att göra detta. En sak som redan görs utan att nån beställt det är att arbetsgivare nekar er jobb. Ni gnäller om diskriminering på den svenska arbetsmarknaden och har gjort så i flera år. Har det hänt nåt drastiskt på den fronten?
Får ni några jobb eller hur är det? 
Och jag avser inte att infödda svartskallar ska avisas. Dom kommer man få göra livet outhärdligt för så att dom själv söker sina rötter i vederbörligt land. Det finns massor med sätt för att göra detta. En sak som redan görs utan att nån beställt det är att arbetsgivare nekar er jobb. Ni gnäller om diskriminering på den svenska arbetsmarknaden och har gjort så i flera år. Har det hänt nåt drastiskt på den fronten?
Får ni några jobb eller hur är det? 
1. EU är beroende av svartskallarna både som arbetskraft och som investerare. Stora och viktiga delar av den europeiska ekonomin ägs nämligen av svartskallar. Om EU jävlas med svartskallarna så kommer detta att kollapsa EUs ekonomi.
Exempel: Sovereign funds shake the logic of capitalism
Citat:
By Lawrence Summers For some time now, the large flow of capital from the developing to the industrialised world has been the principal irony of the international financial system. In 2007 this flow will total well over half a trillion dollars, a figure that will be comfortably exceeded by the build-up in reserves and sovereign wealth funds (SWFs) in developing countries. Indeed, Morgan Stanley has estimated on reasonable assumptions that there is now close to $2,500bn (£1,200bn, €1,800bn) in SWFs and that this figure will increase to $5,000bn by 2010 and $12,000bn by 2015.
Citat:
In the last month we have seen government-controlled Chinese entities take the largest external stake (albeit non-voting) in Blackstone, a big private equity group that, indirectly through its holdings, is one of the largest employers in the US. The government of Qatar is seeking to gain control of J. Sainsbury, one of Britain’s largest supermarket chains. Gazprom, a Russian conglomerate in effect controlled by the Kremlin, has strategic interests in the energy sectors of a number of countries and even a stake in Airbus. Entities controlled by the governments of China and Singapore are offering to take a substantial stake in Barclays, giving it more heft in its effort to pull off the world’s largest banking merger, with ABN Amro.
Förstår du?
2. Jag är mycket positiv till diskriminering och liknande utestängning. Ni är nämligen en grupp som är på nedgång både demografiskt och socialt-ekonomiskt. En sådan grupp kan i längden inte hävda sig mot en grupp som expanderar i dessa avseenden. Att klamra sig fast vid privilegierna kommer bara att göra fallet hårdare för er själva.
Senast redigerad av Babianen 2008-11-16 kl. 17:00.
Senast redigerad av Babianen 2008-11-16 kl. 17:00.