Citat:
Ursprungligen postat av pälsboll
Ska man bara bli nertryckt av besserwissers för att man försöker skapa något?
Ja, det ska man. Det är skitbra att du engagerar dig och vill engagera andra, men att göra en egen namninsamling när en redan existerar tyder på att du är antingen lite dum i huvudet eller ganska självupptagen.
Citat:
Det är ju kanonbra att det finns en sådan insamling och jag skriver gladerligen på den. Men vad är felet med att jag skapar en egen/till namnlista?
Ju fler dessto bättre kanske?
Felet med det är att istället för att vi har en lista där alla samlas för saken blir det spridda skurar. De som hamnar på din lista kommer inte leta vidare efter den stora listan och vice versa, och resultatet blir två små listor istället för en stor. Och ingen bryr sig om små listor oavsett hur många sådana det finns för samma sak - de namninsamlingar som har effekt är de där så många som möjligt skrivit på. På samma insamling.
Ju fler desto bättre ja - om man snackar om så många som möjligt på samma lista. Många separata listor med samma poäng är helt meningslöst.
Så jag skriver på den stora listan bara. Det känns bättre. Tack för försöket dock, och lycka till.