2008-11-12, 12:45
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Ja, det var ju 12 stycken som skrivit på för tillfället.

Använd denna istället:

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1256

Jättebra initiativ! Har skrivit under på båda och ska sprida till många som får fortsätta! Trist är att man är flera i familjen men med bara en dator...

OT då det tydligen inte får kallas "väldtäkt" för vissa så lär vi få använda det gammaldags ordet Tidelag. Men det går ju jättebra.
Mvh
2008-11-12, 13:13
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummibolleh
Det händer ganska ofta att han-änder blir jävligt nuppglada och flera försöker sig på en enda stackars hona. Resulterar ofta i att honan kämpar för sitt liv, men sjunker död som en sten till bottnen. Fast det kanske klassas mer som mord? Eller förekommer ingetdera i djurriket enligt dig?

Liv och död är en naturlig del av naturen. Det exempel du gav är varken mord eller våldtäkt, det är bara ett skeende i naturen.
2008-11-12, 13:16
Medlem
pälsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Jättebra initiativ! Har skrivit under på båda och ska sprida till många som får fortsätta! Trist är att man är flera i familjen men med bara en dator...

OT då det tydligen inte får kallas "väldtäkt" för vissa så lär vi få använda det gammaldags ordet Tidelag. Men det går ju jättebra.
Mvh

Tack så mycket, ibland får man vara liten på jorden men stor i orden, jag försöker göra vad jag kan på mitt sätt
2008-11-12, 13:21
Medlem
pälsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Tror du djur blir dödade och uppätna frivilligt?

Vad har det med saken att göra?
Det handlade inte om en lag som förbjuder djur att para sig med varandra utan att båda samtycker. Det handlade om att människor utnyttjar djur sexuellt.

Vad som eventuellt kan hända i djurriket ger inte oss människor rätt att göra detsamma varken mot varandra eller djur.

Man kan ju rent allmänt säga att får du inte gifta dig med individen i fråga så bör du inte heller knulla den.
Eller hur?
2008-11-12, 13:23
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pälsboll
Ska man bara bli nertryckt av besserwissers för att man försöker skapa något?

Ja, det ska man. Det är skitbra att du engagerar dig och vill engagera andra, men att göra en egen namninsamling när en redan existerar tyder på att du är antingen lite dum i huvudet eller ganska självupptagen.

Citat:
Det är ju kanonbra att det finns en sådan insamling och jag skriver gladerligen på den. Men vad är felet med att jag skapar en egen/till namnlista?
Ju fler dessto bättre kanske?

Felet med det är att istället för att vi har en lista där alla samlas för saken blir det spridda skurar. De som hamnar på din lista kommer inte leta vidare efter den stora listan och vice versa, och resultatet blir två små listor istället för en stor. Och ingen bryr sig om små listor oavsett hur många sådana det finns för samma sak - de namninsamlingar som har effekt är de där så många som möjligt skrivit på. På samma insamling.
Ju fler desto bättre ja - om man snackar om så många som möjligt på samma lista. Många separata listor med samma poäng är helt meningslöst.

Så jag skriver på den stora listan bara. Det känns bättre. Tack för försöket dock, och lycka till.
2008-11-12, 13:48
Medlem
pälsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Ja, det ska man. Det är skitbra att du engagerar dig och vill engagera andra, men att göra en egen namninsamling när en redan existerar tyder på att du är antingen lite dum i huvudet eller ganska självupptagen.

Felet med det är att istället för att vi har en lista där alla samlas för saken blir det spridda skurar. De som hamnar på din lista kommer inte leta vidare efter den stora listan och vice versa, och resultatet blir två små listor istället för en stor. Och ingen bryr sig om små listor oavsett hur många sådana det finns för samma sak - de namninsamlingar som har effekt är de där så många som möjligt skrivit på. På samma insamling.
Ju fler desto bättre ja - om man snackar om så många som möjligt på samma lista. Många separata listor med samma poäng är helt meningslöst.

Så jag skriver på den stora listan bara. Det känns bättre. Tack för försöket dock, och lycka till.

Ärligt talat så bryr jag mig inte om om du tycker/tror att jag är dum i huvudet eller självupptagen.
Din arroganta översittarattityd gör att jag inte lägger särskilt stor vikt vid det du skriver.
Gör som du vill men besvära dig inte med att tacka för försöket.
2008-11-12, 13:53
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ärligt talat så bryr jag mig inte om om du tycker/tror att jag är dum i huvudet eller självupptagen.
Din arroganta översittarattityd gör att jag inte lägger särskilt stor vikt vid det du skriver.
Gör som du vill men besvära dig inte med att tacka för försöket.

Välkommen till flashback
2008-11-12, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ska man bara bli nertryckt av besserwissers för att man försöker skapa något?
Det är ju kanonbra att det finns en sådan insamling och jag skriver gladerligen på den. Men vad är felet med att jag skapar en egen/till namnlista?
Ju fler dessto bättre kanske?
Nä men det känns lite seriösare på den sidan, och det finns ett litet forum för varje insamling man kan debattera också..

Känns som det kommer bli rörigt att ha det så på bloggen.
Blandat med diskussioner och namnpåskrifter. nä gör en sån istället och länka den från din blogg. Helt klart snyggare.
2008-11-12, 14:59
Medlem
Citat:
Vad har det med saken att göra?
Det handlade inte om en lag som förbjuder djur att para sig med varandra utan att båda samtycker. Det handlade om att människor utnyttjar djur sexuellt.

Vad som eventuellt kan hända i djurriket ger inte oss människor rätt att göra detsamma varken mot varandra eller djur.

Man kan ju rent allmänt säga att får du inte gifta dig med individen i fråga så bör du inte heller knulla den.
Eller hur?

När djur börjar jobba och betala skatt i samhället så ska de även ha samma rättigheter som människor. Innan dess så bryr jag mig inte. Om jag kan äta djur utan att få dåligt samvete så kan jag inte klandra andra för att de vill knulla dem. Hur vet du förresten att djuren inte vill knulla?
2008-11-12, 15:02
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Tack så mycket, ibland får man vara liten på jorden men stor i orden, jag försöker göra vad jag kan på mitt sätt

Föreslår att vi skickar uppmaning via e-mail till alla våra bekanta! Och dom fortsätter i sin tur. Jag rör mej visserligen i djurkretsar så är rätt säker på att det kan gå ut till något hundratal. Till några kan säkert alla lyckas.
Hur många har skrivit på om 2 veckor?
Eliza
2008-11-12, 15:07
Medlem
flipis avatar
Citat:
Hjälp mig att samla in namnunderskrifter FÖR en lag som FÖRBJUDER sex med djur!
Gå in här och skriv under: http://mumari.se/2008/november/namninsamling-skriv-under-for-ett-forbud-mot.aspx
Tack på förhand!

*suck* jag blir så trött som ger sig på saker de inte vet något om...

Visst bestialitet borde föbjudas, zoofili däremot ser jag inget fel med alls.

Och vad exakt menar du med "sex med djur"?

Ja, jag är djurvän...
2008-11-12, 16:47
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Du missar min poäng. Poängen är inte att djur gillar eller inte gillar att bli "våldtagna". Poängen är att du kan inte prata om våldtäkt så länge det är djur inblandade. Eller menar du att ifall ett lejon dödar en gasell så är det "mord", eller ifall en leguan snor en sköldpaddas ägg så är det "snatteri"? Djurvärlden skiljer sig från det liv vi människor lever. Det går inte att jämföra. Man missförstår saker väldigt grovt om man får för sig att juridiska termer som "våldtäkt" kan appliceras på djur.

Här är en bra film för övrigt: http://www.efukt.com/2317_Dont_Ruin_My_Fuck_Session_Bro.html

Nu är det ju så att en MÄNNISKA knullar djuret, inte ett djur som knullar ett annat djur. Så nog fan är det våldtäkt.

Ni som tycker sånt här borde vara lagligt ska ha ett nackskott

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in