Hej Hej
Har nu officiellt slut på idéer på hur jag ska koppla min telia digital box till mitt mediacenter vilket jag har kopplat till min tv. Alltså digitalboxen man får av Telia har två uttag, en för internet (alltså kanalerna) och en scart kontakt. Media centret har ingen scart kontakt men jag har någon form av scart förgrening som delar upp kabeln i en vit, en gul och en röd kabel (vet ej namned på dessa) och dessa kan jag koppla till media centret. Problemet ligger i det när jag väl har kopplat boxen till media centret så vill inte media center funktionen med guider och allt hitta några kanaler för den insisterar på att jag söker efter tyska kanaler. Då är frågan om jag har kopplat fel eller om det är något fel på media center funktionen, jag måste skriva in mitt postnummer men det hjälper inte. Någon som har en ide på hur jag kan lösa detta?
Förlåt för en rörig tråd men just nu är det ett virrvarr av kablar runt mig och jag är otroligt konfunderad över om jag någonsin kommer att få det att funka.
*Btw, vet inte om jag postade i rätt del av forumet*