2017-12-06, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Signalerna från Ryssland är klara. Moskva anklagar USA för att sabotera politiska lösningar i Korea och stärker nu banden med Pyongyang.

Förhoppningsvis blir det också samarbete mellan Ryssland och DFR Korea för att omöjliggöra Vinter OS i S.Korea; ett par missiler i trakterna och spektaklet kommer att bli inställt till Pyongyangs och Moskvas stor jubel!

Rapporter kommer nu om att Ryssland sänder in massiva oljeleveranser till DFR Korea, vilket enligt dessa uppgifter fått priset på bränsle att rasa med mellan 25 och 60%.

Nu får man ta dessa västerländska uppgifter med en nypa salt. Mer trovärdigt är att lyssna på vad Ryssland själva sagt och säger. President Putin har tidigare deklarerat att Ryssland inte kommer att acceptera att DFRK trängs in i ett hörn. Ryssland har öppnat en ny internetförbindelse, nya färjeförbindelser, skickat över jordbruksprodukter.

TASS skriver också om hur den ryska ledningen ser på problematiken:
"Russian Foreign Minister Sergey Lavrov earlier said the United States seemed to have deliberately provoked North Korea to take tough actions.//Russian Deputy Foreign Minister Igor MOrgulov: "During consultations, US representatives said that in case North Korea keeps silence regime in place for two months the United States would reduce its military activity in the region," he said. "But, regrettably, instead of a silence regime on both sides we saw Washington increasing its military activity on the Korean Peninsula. And what would you expect from Pyongyang," he said referring to North Korea’s missile launch on November 29.
[url]http://tass.com/world/979247[/url

Newsweek ("international efforts" = USA-imperialismens illegitima blockadpolitik):
"The price of fuel in North Korea has plummeted over the past month thanks to Russian oil imports, according to reports that suggest Russia is ignoring international efforts to isolate the rogue North Korean regime.//The reports claimed that the price of diesel had fallen by 60 percent since early November, and the price of gasoline fell by around 25 percent.//“It is no secret that Russia supplies North Korea with oil. In fact, Russia is perfectly entitled to do so,” James Brown, a Russia and Japan expert focusing on energy politics at Temple University, told Newsweek. “This is because Russia ensured that no cuts to crude oil supplies were mandated in the sanctions adopted on 11 September.”
http://www.newsweek.com/russia-north-korea-oil-imports-kim-jong-un-united-states-736144

Ryssland förnekar sig aldrig, som vanligt. Skamligt!

Förtroendet emellan Kina - Ryssland och US/SK om att ett "Verkligt ärligt uppsåt" finns, för att få en fredlig,
diplomatisk lösning till stånd, rörande Nordkorea, minskar dag för dag nu, tyvärr.

Kina och Ryssland talar med kluven tunga, istället för att vara raka och ärliga, direkt.
(Vi kan inte och vill inte lösa problemet Nordkorea)

Mycket bättre att klargöra, att vi vill ha status quo, dvs ha Nordkorea kvar som "Den smutsiga buffert" Nordkorea är.

Istället "Jamsar" man med ett tag, i den internationella debatten och i FN,
med dubbla budskap och "Svävande inlindade" uttalanden, hit och dit.

När lögnerna - dubbelspelet - iskalla cynismen och alla fredliga försök tar slut, vad händer då??

Jo, då konstaterar alla inblandade, att, orden räckte inte till, orden var utan mening, och de facto sterila och cyniska.

Ja, skall vi tro på historieböckerna, så blir det krig.

SISTA UPPGÖRELSEN MED KOMMUNISMEN

Det är nog dags att inse, att denna konflikts egentliga orsak är det faktum, att Nordkorea är det sista helt kommunistiska land vi har att göra upp med. Det vore klädsamt om Ryssland och Kina kunde ta sitt ansvar för det man själv skapat, tillsammans med Kim II Sung, och "Vädra ut" den sista anhalten av gammal Stalinism, istället för att låta USA och väst göra det, för att sedan, återigen, klandra USA, som den stora boven.
Citera
2017-12-06, 12:46
Medlem
Utrikesdepartementet har för en tid sedan givit ut en rapport där man sammanställer olika internationella demokratiska organisationers syn på Nordkorea. Rapporten är är skriven på lättläst svenska och dess rubrik är:
”Mänskliga rättigheter, demokrati och rättsstatens principer i Demokratiska folkrepubliken Korea (Nordkorea) 2015–2016”

Man redovisar även olika organisationers överenskommelser och i vilken grad de har ratificerats.

Det skulle vara intressant om någon pro-Nordkoreaperson, t.ex SecundusSilent, ville bemöta punkterna i sammanställningen, eller någon annan från Svensk-Koreanska vänföreningen.

http://www.regeringen.se/498aca/contentassets/25af26485f634353a1c1e9e3dd90c875/nordkorea---manskliga-rattigheter-demokrati-och-rattsstatens-principer-2015-2016.pdf
Citera
2017-12-06, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Utrikesdepartementet har för en tid sedan givit ut en rapport där man sammanställer olika internationella demokratiska organisationers syn på Nordkorea. Rapporten är är skriven på lättläst svenska och dess rubrik är:
”Mänskliga rättigheter, demokrati och rättsstatens principer i Demokratiska folkrepubliken Korea (Nordkorea) 2015–2016”

Man redovisar även olika organisationers överenskommelser och i vilken grad de har ratificerats.

Det skulle vara intressant om någon pro-Nordkoreaperson, t.ex SecundusSilent, ville bemöta punkterna i sammanställningen, eller någon annan från Svensk-Koreanska vänföreningen.

http://www.regeringen.se/498aca/contentassets/25af26485f634353a1c1e9e3dd90c875/nordkorea---manskliga-rattigheter-demokrati-och-rattsstatens-principer-2015-2016.pdf

Du lär nog få en lång, lång utläggning som idiotförklarar hela denna sammanställning, alternativt att den är falsifierad i propagandasyfte, efter påtryckningar av CIA eller att COI:s kommission inte har korrekt info och bara antar och spekulerar. Alternativt kan Du få ett svar med en motsägelsefull rapport från annat håll som "Bevisar", att COI är ute i grumligt vatten.
Citera
2017-12-06, 16:18
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Utrikesdepartementet..
UDs redovisningar är uppenbarligen inte att lita på.
Citera
2017-12-06, 16:54
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:

Varför gå till andrahandsuppgifter från en svensk stat som härskar över medborgare som saknar demokratiska och humanitära rättigheter, när vi kan erhålla förstahandsuppgifter från en koreansk stat som respekterar dessa rättigheter?

Den svenska staten och dess regim, som förnekar sina egna medborgare nationell självständighet och därmed inflytande över sina egna liv - som har lämnat makten över sin utrikspolitik till icke demokratiska organ inom EU och makten över sin försvarspolitik till Vita Huset, har ingenting att lära det koreanska folket och dess ledarskap i Pyongyang i frågan om mänskliga rättigheter.

Att sammanställa rapporter som baseras på slander och dubbelstandard, med bristande empiri fyller förstås inget kunskapsmässigt syfte utan det politiska syftet är att smutskasta den humanitära demokratiska stormakten DFR Korea.

DFRK respekterar allas mänskliga rättigheter i alla dess dimensioner, sådana som inte är respekterade i kapitalistiska diktaturer, sådana som den svenska – en diktatur som inte ens längre kan kallas för ”Sverige” då det inte uppfyller de mest elementära kraven på nationell självständighet.

Vill man veta hur det förhåller sig i DFR Korea när det kommer till hur det sociala och politiska systemet fungerar och hur de mänskliga rättigheterna är garanterade, så hänvisas till skriften ” UNDERSTANDING KOREA (9) (HUMAN RIGHTS):

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv (punkt 4, sidan tre):
"When a certain country has lost its own sovereignty, it is an empty talk to discuss about the rights of the people in the country and their provision."
http://www.korean-books.com.kp/en/packages/xnps/download.pg.php?429#.pdf
Citera
2017-12-06, 17:04
Medlem
Snapcounts avatar
Det är ju inte lätt idag att avgöra vad som är "fake news" eller inte, bäst är det iallafall att ta det mesta som skrivs med en "skopa salt", hur som haver :

Seddon hevder at USAs tidligere FN-ambassadør, John Bolton, kom med en krystallklar beskjed til britiske politikere under et London-besøk forrige uke:

«Boltons oppdrag, offisielt eller ei, var å viderebringe beskjeden om at CIA-topper har advart Donald Trump om at han har et vindu på tre måneder på å stoppe Nord-Koreas rakettprogram. Etter det vil nordkoreanerne ha muligheten til å treffe amerikanske byer - inkludert Washington D.C., med en atombombe».

Trump skal ha fått beskjed om at problemet må løses innen mars 2018. Mars-fristen skal også ha blitt nevnt av en amerikansk forsvarstopp i møte med en tidligere europeisk topp-politiker under et møte i grensebyen Panmunjom - i Koreas demilitariserte sone.

Tidsfristen «kan bare vise til et forkjøpsangrep» mot Nord-Korea, mener Seddon.

https://www.dagbladet.no/nyheter/hevder-cia-har-gitt-trump-nord-korea-tidsfrist-krigstrommene-slar-stadig-kraftigere/68952734
Citera
2017-12-06, 17:20
Medlem
Citat:
DFRK respekterar allas mänskliga rättigheter i alla dess dimensioner

Jag uppskattar verkligen att du svarar SecundSilent, men okunnig om det nordkoreanska systemet som jag är, vore jag mycket tacksam om du bemöter punkterna i rapporten.
Upplysning är bildande och kunskap är inte tungt att bära.

Edit: Pdf-filen du länkade till fungerar inte hos mig, det blir bara ”tomtar o troll” i texten
Senast redigerad av Alsson 2017-12-06 kl. 17:23.
Citera
2017-12-06, 17:51
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Jag uppskattar verkligen att du svarar SecundSilent, men okunnig om det nordkoreanska systemet som jag är, vore jag mycket tacksam om du bemöter punkterna i rapporten.

Edit: Pdf-filen du länkade till fungerar inte hos mig, det blir bara ”tomtar o troll” i texten

Ankommer det på mig att bemöta en massa ogrundade påståenden?

Ta istället och ansträng dig lite genom att ge bevis för vad som påstås. Kunskap kräver som bekant grundläggning.

Länken innehåller en pdf-fil som kan laddas ned om så önskas. Det är inget fel på den.
Annars hittar du skriften även på denna koreanska websida, också här som nedladdningsbar:
http://www.korean-books.com.kp/en/
Citera
2017-12-06, 17:53
Medlem
Eurypteridas avatar
Har utrikesdepartementet en sammanställning om Saudiarabien på lätt svenska ?

Trump sålde väldigt mycket vapen till Saudiarabien.
Utrikesdepartementet och Trump sväljer kameler och silar mygg.
Citera
2017-12-06, 18:06
Medlem
Citat:

Vad sade jag?

Du har bevisbördan, FN - Sverige och EU är dom slutna centralstyrda ofria staterna.

Nordkorea är ett föredöme och egentligen det mest demokratiska och folkstyret landet på denna jord!

Allt för folket!
Citera
2017-12-06, 18:49
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR

Du har bevisbördan, FN - Sverige och EU är dom slutna centralstyrda ofria staterna.

Nordkorea är ett föredöme och egentligen det mest demokratiska och folkstyret landet på denna jord!

Bör inte du propagera för att USA ska införa allmän rösträtt ?

Det finns tydligen vissa brister gällande den amerikanska befolkningen i arbetsläger och för de från Guam .
Citera
2017-12-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ta istället och ansträng dig lite genom att ge bevis för vad som påstås. Kunskap kräver som bekant grundläggning.

SecundusSilent (jag ber om ursäkt för tidigare felstavning)

Jag har bara läst om vad det står om Nordkorea i nedanstående organisationers rapporter och har därmed försökt att vara så grundläggande som, i alla fall för mig, är möjligt
Rapporterna var anledningen till att jag ramlade på UDs rapport

Anser du att de av alla demokratiska nationer erkända nedan listade organisationer och alla dess rapporter ang. Nordkorea bara far med osanning?

1. FN:s råd för mänskliga rättigheter en undersökningskommission (COI)
2. Transparency Internationals
3. UNICEF
4. FN:s universella granskningsmekanism för mänskliga rättigheter (UPR)
5. Human Rights Watch
6. Reportrar utan gränser
7. Internationella arbetsorganisationen (ILO)
8. Amnesty International
9. CEDAW (Konventionen om avskaffande av diskriminering av kvinnor)
10. 2014 års granskning i FN
11. FN:s Interagency Group for Child Mortality
12. UNDP:s index (Human Development Index)
13. Många av FNs konventioner ang NK

Jag skulle fortfarande tacksamt se dina kommentarer ang. dess rapporter som sammanfattats av svenska UD. Upplys mig om felaktigheterna, jag har ett öppet sinne och kan ändra min uppfattning om NK om ovanstående organisationer har fel.

Vilken av dessa organisationer anser Du mest lögnaktig? Vems rapporter ska man undvika att läsa? Och tvärtom, finns det någon av ovanstående organisationer man kan lita på?
Emotser tacksamt svar av Dig SecundusSilent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in