2014-12-22, 06:12
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
SONY har svarat att de inte dragit in någon film. Gamla nyheter som du tydligen lyckats missa. De är biografkedjor som beslutat att inte visa filmen, just nu.

Du följer uppenbarligen inte med i händelseutvecklingen. Många biografkedjor i USA beslutade att inte visa filmen. Då beslutade SONY att helt dra tillbaks den – inklusive i Sverige, där SF inte ens var tillfrågad. Vad som händer framöver återstår att se.

GOP har SONY i sitt grepp och har sagt åt SONY - läste jag på CNN - att om bolaget inte visar filmen så slutar de bry sig. SONY har satt sig i en delikat situation då bolaget är fångad i en politisk strid - vilket bolaget förstått borde ha insett kunde bli fallet, men lyssnar man på rådgivare från den amerikanska regeringen innan filmen färdigställts, så får man nog skylla sig själva - då USAs agenda är propagandistens.
Citera
2014-12-22, 10:20
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darre08
Lugna ner er gott folk.

http://uk.businessinsider.com/north-korea-denies-sony-hack-2014-12?r=US

Om Nord Korea förnekar detta, så bör vi lyssna till.

Det ligger såhär till Nord Korea torterar, hotar, etc = ond skurkland.

USA, ljuger hela tiden, torterar, invaderar, hotar, sanktionerar etc = ond skurk imperium..

Vad väger mest här? En galen Nord Korea som gärna med stolthet skulle erkänna attacken, om de verkligen låg bakom den. Eller USA som har ljugit från sin födelse och förbrutit avtal med ursprungsbefolkningen som de jagade hänsynslöst och utrotade till 99%.

Här så tippar jag på att Nord Korea faktiskt har ingenting med saken att göra. USA vill kanske att folket ska glömma bort alla tortyr händelserna och alla brott mot mänskliga rättigheter som de bedrivit stolt.

Ingen annan som tänker i mina spår?
Jag är inne på lite samma sak. Det vore mer typiskt Nordkorea att säga "Hahaha, våra överlägsna och ärorika armé av hackare kan knäcka era västerländska företag hur lätt som helst, detta är nu bevisat! Vi kommer att fortsätta med detta så länge ni vägrar buga för vår övermakt. Ni har blivit varnade..."

... eller nåt sånt. Mycket pekar ju tydligen på att det är en missnöjd f.d. anställd på Sony som ligger bakom attacken, och det skulle inte vara första gången heller, Sony har fått kritik för sin undermåliga datasäkerhet förr.
Citera
2014-12-22, 12:12
Medlem
I ena stunden erkänner man attackerna för att i nästa stund förneka. Nordkoreas schizofrena uttalande visar på landets galna framtoning i sin isolering och oförmåga att träda in i tjugonde århundradet. En konstig statsbildning Norr om Sydkorea som ingen fäster något större tilltro till eller ens intresserar sig för. Asiens Somalia som överlever tack vare nödhjälp helt enkelt.
Citera
2014-12-22, 14:56
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Alla anti-imperialistiska krafter kan nu samlas under Nordkoreas ledning i en gemensam attack på den terroritiska amerikanska statsbildningen. Vi är hundratals miljoner som ställer oss sida vid sida med Nordkorea i dess kamp mot det aggressiva USA. Det är uppenbarligen nu fråga om ett heligt krig.

"The army and people of the DPRK who aspire after justice and truth and value conscience have hundreds of millions of supporters and sympathizers, known or unknown, who have turned out in the sacred war against terrorism and the U.S. imperialists, the chieftain of aggression, to accomplish the just cause."
http://www.kcna.co.jp/item/2014/201412/news21/20141221-14ee.html
Citera
2014-12-22, 15:01
Bannlyst
Nordkorea lider av samma motsägelseproblem som Ryssland. "Accepterar ni inte att vi är oskyldiga så då jävlar smäller det".

Det är väl ett vanligt drag hos diktaturer. Dom vet att ingen kommer tro dom så dom bryr sig helt enkelt inte om att ens försöka verka trovärdiga.
Citera
2014-12-22, 15:10
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Nordkorea lider av samma motsägelseproblem som Ryssland. "Accepterar ni inte att vi är oskyldiga så då jävlar smäller det".

Det är väl ett vanligt drag hos diktaturer. Dom vet att ingen kommer tro dom så dom bryr sig helt enkelt inte om att ens försöka verka trovärdiga.

Du har inte läst historien. Nordkorea anses ligga bakom en rad attentat utomlands under de senaste 40 åren, inte blott i Sydkorea. Så om du tror att det bara kommer luft från Pyongyang så tar du djupt miste. SONY tar dock inga risker, då det vet vilken kapacitet Nordkorea har. Dess militärmakt består av miljoner mycket övertygade och mycket skickliga kämpar på sina respektive områden och det finns specialenheter som kan slå till var som helst i världen.

USA talar med viss rätt om att föra upp landet på terrorlistan igen, men sett ur Nordkoreas synpunkt är det inte terror det sysslar med, utan försvar mot en aggressiv omvärld och detta försvar är inte bara luft. Du kan vara lugn för att Sydkoreanerna är måttligt förtjusta över utvecklingen då de ligger sämst till, men även Japan är nog rätt bekymrat, speciellt om SONY plötsligt skulle få för sig att släppa filmen i någon form.
Citera
2014-12-22, 15:16
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous

Haha ja, de har väldigt svårt att låta bli att hota i samma mening som de påstår sig vara oskyldiga. Patetiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Vi är hundratals miljoner som ställer oss sida vid sida med Nordkorea i dess kamp mot det aggressiva USA. Det är uppenbarligen nu fråga om ett heligt krig.
Liten hund skäller och ni trashankar lyssnar. Diktaturens kreatur är inte hundratals miljoner och de fåtal terrorister av ditt slag i väst är maktlösa rättshaverister. Den lilla hunden skäller konstant. Ena veckan är det kärnvapen, nästa är det cyberkrig. Vad det än handlar om så har Nordkorea förlorat innan man börjat.

Citat:
då USAs agenda är propagandistens.
Nordkoreas sjuka utskick är humor, som filmen. Som en ful skabbig Chihuahua mot ett gäng Rottweilers. Vill USA så kan de förgöra diktatorn och Nordkorea flera gånger om. Nu är USA som tur är inte en sjuk diktatur som Nordkorea...
Senast redigerad av Xelious 2014-12-22 kl. 15:21.
Citera
2014-12-22, 18:58
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Jag är inne på lite samma sak. Det vore mer typiskt Nordkorea att säga "Hahaha, våra överlägsna och ärorika armé av hackare kan knäcka era västerländska företag hur lätt som helst, detta är nu bevisat! Vi kommer att fortsätta med detta så länge ni vägrar buga för vår övermakt. Ni har blivit varnade..."

... eller nåt sånt. Mycket pekar ju tydligen på att det är en missnöjd f.d. anställd på Sony som ligger bakom attacken, och det skulle inte vara första gången heller, Sony har fått kritik för sin undermåliga datasäkerhet förr.

Det finns mycket som talar emot att NK faktiskt är skyldiga. Helt enkelt därför att deras IT-struktur hör hemma på museum. Skulle det finnas någon i Nordkorea med den sortens kunskaper så skulle dom ha lämnat landet. Om dom inte hade hamnat i ett koncentrationsläger för oliktänkande.
Citera
2014-12-22, 19:50
Medlem
Citat:
Nej det märker jag inte.

Men jag noterar din logik, vilken innebär att om jag försvarar terrorism, så försvarar SONY densamma eftersom jag definitivt försvarar att SONY drog tillbaks filmen vilket kan motiveras bland annat av omsorg om folks liv och hälsa, dvs. för att undvika att människor inte blir offer för den terrorism som du säger att både jag och SONY försvarar.

Det är därför du fortsätter på ditt sjuka spår och försvara Nordkorea. Precis som en alkoholist inte förstår att han har problem med spriten ...
Citera
2014-12-22, 19:56
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amsta11en
Det är därför du fortsätter på ditt sjuka spår och försvara Nordkorea. Precis som en alkoholist inte förstår att han har problem med spriten ...

LoL Snygg analogi!

Men det är helt klart att mina sympatier ligger hos Kim Jong Un och det utsatta Nordkoreanska folket som nu är föremål för en imperialistisk attack, vars syfte är att krossa Nordkorea och dess legitima politiska ledning och ersätta den med en puppetregim likt den som sitter i Seoul. Vi är hundratals miljoner sympatisörer och Marshall Kim har nu anbefallt beredskap att slå till mot den terroristiska amerikanska staten. Så vi är beredda!
Citera
2014-12-22, 20:06
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Frågan om Nordkorea och mänskliga rättigheter kommer som bekant upp i säkerhetsrådet i dag - trots att frågan egentligen skulle behandlas i FNs organ för mänskliga rättigheter. Men detta är ett led i den fortsatta propagandan mot en utsatt nation som är föremål för USAs ogillande och skall därför straffas - USA som är skyldig till miljontals koreaners död och som är känt för att tortera och olagligt fängsla människor.

Inget lär hända i säkerhetsrådet då både Ryssland och Kina motsätter sig bindande resolutioner mot Nordkorea. Nordkorea var inbjudet men vägrade delta i jippot.

Hur som helst, 20.45/21.00 tror jag det startar. Tryck på ”Schedule”. Jag skulle tro att de sänder direkt från mötet eftersom de vill göra ett propagandanummer av det hela.

http://webtv.un.org/

Edit. Drar igång under denna länk:
http://webtv.un.org/live-now/watch/security-council-the-situation-in-the-democratic-peoples-republic-of-korea/3086187116001
Senast redigerad av Dr.Felixius 2014-12-22 kl. 20:51.
Citera
2014-12-22, 21:23
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Frågan om Nordkorea och mänskliga rättigheter kommer som bekant upp i säkerhetsrådet i dag - trots att frågan egentligen skulle behandlas i FNs organ för mänskliga rättigheter. Men detta är ett led i den fortsatta propagandan mot en utsatt nation som är föremål för USAs ogillande och skall därför straffas - USA som är skyldig till miljontals koreaners död och som är känt för att tortera och olagligt fängsla människor.

Inget lär hända i säkerhetsrådet då både Ryssland och Kina motsätter sig bindande resolutioner mot Nordkorea. Nordkorea var inbjudet men vägrade delta i jippot.

Hur som helst, 20.45/21.00 tror jag det startar. Tryck på ”Schedule”. Jag skulle tro att de sänder direkt från mötet eftersom de vill göra ett propagandanummer av det hela.

http://webtv.un.org/

Edit. Drar igång under denna länk:
http://webtv.un.org/live-now/watch/security-council-the-situation-in-the-democratic-peoples-republic-of-korea/3086187116001

Ryssland och Kina röstade emot att mötet skulle hållas. 11 röstade för. Mötet återupptas snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in