Citat:
Ursprungligen postat av
megabajs
Det värsta landet är USA. Finns det något land i världen som ställer till med så mycket elände överallt??
Nu vill man sända en film där två skojiga grabbar ska döda Nord Koreas ledare. Är det kul? Är det bra? Stimulerar det fred? Varför gör inte vi Svenskar en film som handlar om att döda Barack Obama?? Vore inte det jättekul?? Borde inte USA tycka det också??
Håller med om att USA ställt till med mycket, men jag skulle inte sträcka mig så långt som att kalla det för det värsta.
En film som handlar om att mörda en världsledare, särskilt om det är en komedi, kan mycket väl vara kul, oavsett vem den världsledaren är.
Bra och bra, beror väl på filmens kvalitet. Men det finns absolut potential. Är det bra att Kim är så barnsligt butthurt?
Den främjar kanske inte direkt fred, men låt mig vända på frågan. På vilket sätt kan en harmlös film provocera fram krig?
Ja, varför inte? Det vore jättekul. Jag skulle betala för det. Många amerikaner skulle nog också tycka det var kul, kanske är det därför det gjorts enorma mängder film, särskilt tecknade, där presidenter och politiker förlöjligas, skadas och t.o.m. dör. Dessa filmer går även på export till hela världen, så att alla ska kunna skratta åt deras ledare. Men för den skull hotar inte de amerikanska presidenterna de länder som visar dessa filmer, bl.a. Sverige, med krig, eftersom de har bättre och viktigare saker att göra. Som att försöka styra sitt land.
Tilläggas kan att när Chaplin gjorde filmen "Diktatorn" som drev med axelmakterna förbjöds den i Tyskland, men Hitler sägs ha uppskattat den privat. Kim kanske kan lära sig något om humor från sin diktatorkollega.