2022-02-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Sedan 2001 har sjukhusen haft problem med inköp av viss teknisk utrustning pga, sanktionerna
Anhängare av nordkoreadiktaturen brukar även skylla bristen på mat och el på sanktionerna, de skyller tillkortakommandena på brist på reservdelar.

Skitsnack säger jag med flera, kan man bygga/kopiera kvalificerade robotsystem kan man även fräsa ett kugghjul till kraftverket eller svarva en remskiva till traktorn.

Sanktionerna är bra att ta till när man ska skyla över systemkollapsen.
Citera
2022-02-22, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Jag tror vi alla kommer bli lika överraskad som jag själv blev i december 1989 när Ceaușescu hastigt och lustigt blev avsatt ser detsamma hända i NK. Själv trodde jag det skulle hända redan strax efter den interna maktstriden för 5-6(?) år sedan när skottlossning tydligen utbröt mellan två falanger. Om jag inte missminner mig gällde det den gången bla. kontrollen över fisket(?)/ Kina-diplomatin.

Snabbt och från en klar himmel kommer det ske, och alla underrättelsetjänster kommer stå där med brallorna nerdragna. "Vi såg det inte komma"!

Det kommer, frågan är när? Är jag ensam i tråden att tro detsamma?
En av skillnaderna är att nordkoreanerna är extremt mycket mer undernärda och hungriga än vad rumänerna var.

Den nordkoreanska regimen håller majoriteten av sina medborgare hungriga och undernärda vilket minskar risken för uppror. De med hög Songbun lever dock gott.
Det är en planerad strategi för att Kimdynastin ska få fortsätta att leva sitt liv i lyx och överflöd.
Citera
2022-02-26, 12:35
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Anhängare av nordkoreadiktaturen brukar även skylla bristen på mat och el på sanktionerna, de skyller tillkortakommandena på brist på reservdelar.

Skitsnack säger jag med flera, kan man bygga/kopiera kvalificerade robotsystem kan man även fräsa ett kugghjul till kraftverket eller svarva en remskiva till traktorn.

Sanktionerna är bra att ta till när man ska skyla över systemkollapsen.
Om man hänger med lite så vet vi att man skulle beställa kinesisk avancerad medicinsk utrustning. Med det gick inte hem ifrån topphåll. De vill ha Tysk utrustning, Siemens, antar jag. Du får säkert bättre vård på Pyongyang General Hospital än på din underbemannade neddekade vårdcentral med gammal utrustning som drivs av en bunt somalier.
Citera
2022-02-26, 16:04
Medlem
Citat:
Du får säkert bättre vård på Pyongyang General Hospital än på din underbemannade neddekade vårdcentral med gammal utrustning som drivs av en bunt somalier.
Sjukvården är ju som du känner till i det närmaste obefintlig i Nordkorea.
Hur många kvalificerade sjukvårdsplatser finns det i nordkoreadiktaturen per 1000 invånare?

Vilken sjukhusvård får en nordkorean med låg songbunstatus?
Om Pyongyang General Hospital någonsin öppnas blir det enbart tillgängligt för de priviligierade.
Nordkoreanerna utanför staden får ju inte ens komma in i Pyongyang

Hur vet du hur sjukvården ser ut där jag bor?
Citera
2022-02-26, 16:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Sjukvården är ju som du känner till i det närmaste obefintlig i Nordkorea.
Hur många kvalificerade sjukvårdsplatser finns det i nordkoreadiktaturen per 1000 invånare?

Vilken sjukhusvård får en nordkorean med låg songbunstatus?
Om Pyongyang General Hospital någonsin öppnas blir det enbart tillgängligt för de priviligierade.
Nordkoreanerna utanför staden får ju inte ens komma in i Pyongyang

Hur vet du hur sjukvården ser ut där jag bor?
Varför ljuger du för?
Du har fått uppgifter till dig presenterat många gånger. B,la ifrån Sejonginstitutet. Utan att kunna bekräfta dina påståenden efter det.
WHO kallar Nordkoreas sjukvård för "the envy of the developing world".
Vill du att vi ska prata om Nordkoreas onlinetaktiker inom sjukvården? Där kvalificerade läkare nu hanterar mindre vårdcentralers ärenden som de anser svåra över internet. Där ligger de i framkant, även jämfört med USA där du inte ens blir insläppt genom dörrarna om du inte har pengar.

PGH är redan öppet. Officiell invigning kommer ske innan april.

Frågan är varför en Nordkoreansk kvinna och hennes 6 åriga barn svälter ihjäl i Sydkorea. Blev det något trassel med vårdcentralen?. Varför har över 30 stycken Nordkoreaner senaste decenniet valt och lyckats ta sig hem igen.?
Citera
2022-02-26, 18:35
Medlem
Citat:
Varför ljuger du för?
Du har fått uppgifter till dig presenterat många gånger. B,la ifrån Sejonginstitutet. Utan att kunna bekräfta dina påståenden efter det.
WHO kallar Nordkoreas sjukvård för "the envy of the developing world".
Vill du att vi ska prata om Nordkoreas onlinetaktiker inom sjukvården? Där kvalificerade läkare nu hanterar mindre vårdcentralers ärenden som de anser svåra över internet. Där ligger de i framkant, även jämfört med USA där du inte ens blir insläppt genom dörrarna om du inte har pengar.

PGH är redan öppet. Officiell invigning kommer ske innan april.

Frågan är varför en Nordkoreansk kvinna och hennes 6 åriga barn svälter ihjäl i Sydkorea. Blev det något trassel med vårdcentralen?. Varför har över 30 stycken Nordkoreaner senaste decenniet valt och lyckats ta sig hem igen.?

Nordkoreas sjukvård är fullständigt katastrofal, i princip existerar den inte och det vet du!
Det finns sjukvård för eliten, i övrigt är den i stort sett ickeexisterande.
Hur många vårdplatser finns i Nordkorea per 1000 personer?
Citera
2022-02-26, 18:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Nordkoreas sjukvård är fullständigt katastrofal, i princip existerar den inte och det vet du!
Det finns sjukvård för eliten, i övrigt är den i stort sett ickeexisterande.
Hur många vårdplatser finns i Nordkorea per 1000 personer
Sluta prata i gåtor eller håll käften.
Det låter som om du vet något, så varför leverar du inte info som jag och världssamfundet har gjort?
Ska vi gå igenom Sejong institutets siffror igen?
Citera
2022-02-26, 19:29
Medlem
Citat:
Sluta prata i gåtor eller håll käften.
Det låter som om du vet något, så varför leverar du inte info som jag och världssamfundet har gjort?
Ska vi gå igenom Sejong institutets siffror igen?
Vilket världssamfund? FN?
Sjukvården i Nordkorea är ju i princip ickeexisterande, bortsett från vården för eliten förstås.
Sejonginstitutets rapport visar ju med all önskad tydlighet att Nordkoreas politik helt och hållet och utan undantag är avsedd för eliten, de priviligierade, de med hög songbunstatus.

Hur är det med antalet vårdplatser per tusen invånare? Hur många är de?
Citera
2022-02-26, 19:37
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Vilket världssamfund? FN?
Sjukvården i Nordkorea är ju i princip ickeexisterande, bortsett från vården för eliten förstås.
Sejonginstitutets rapport visar ju med all önskad tydlighet att Nordkoreas politik helt och hållet och utan undantag är avsedd för eliten, de priviligierade, de med hög songbunstatus.

Hur är det med antalet vårdplatser per tusen invånare? Hur många är de?
Det är upp till dig att komma med svar på dina påståenden .
Jag har siffrorna framför mig gällande sjukvården och jämfört med USAs så ser det inte speciellt bra ut om du inte har en viss status, som det ser ut i hela världen för övrigt..

Jag tror du får läsa om Sejonginstitutet rapport som du förkastat, kallat för ren lögn tidigare osv.
Citera
2022-02-26, 19:38
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Nordkorea är för mig väldigt fascinerande.
Hur hela landet är uppbyggt är så främmande och bisarrt.
Barn ligger döda på motorvägar och folk bara går förbi dem,
som om det vore vardag, får man se i hemliga videor bl.a.
Och ändå ser folket Kim Jong Il som en gud?
Trots att hans regim har sett till att folket svälter till döds.

Kommer Nordkorea någonsin att störtas tror ni?
När Kim Jong Il är död, kommer folkets näste ledare
kanske försöka få lande på fötter igen?

Vad har ni att säga om NK? Finns det någon här som har varit där och sett landet (ja, det man tillåts att se då...) med egna ögon?

Kallades för ett halvsekel sedan
"Österns Jerusalem", det var väldigt Kristnat.
Sedan lyckades satan sätta in en ruggig offensiv och flaggan pryds nu (ihop med 60 andra staters) med det sataniska pentagram vi hittar i pannan på den transsexuella geten BAPHOMET, som ju dyrkas av frimurarna.
Så, ja det har gått käpprätt tyvärr.
Citera
2022-02-26, 20:04
Medlem
Citat:
så varför leverar du inte info som jag och världssamfundet har gjort?
Jag frågade efter vilket världssamfund? Vad menar du?
Citat:
Jag har siffrorna framför mig gällande sjukvården och jämfört med USAs så ser det inte speciellt bra ut om du inte har en viss status, som det ser ut i hela världen för övrigt
Det finns i princip ingen sjukvård i Nordkorea. Varför redovisar du inte siffrorna du har ”framför dig”?
Citat:
Jag tror du får läsa om Sejonginstitutet rapport som du förkastat, kallat för ren lögn tidigare osv.
Om du tar dig tid att läsa rapporten kommer du att konstatera att det gäller de med hög songbun, d.v.s. eliten

Hur många vårdplatser finns det i Norkorea per 1000 invånare?
Citera
2022-02-26, 20:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Jag frågade efter vilket världssamfund? Vad menar du?

Det finns i princip ingen sjukvård i Nordkorea. Varför redovisar du inte siffrorna du har ”framför dig”?

Om du tar dig tid att läsa rapporten kommer du att konstatera att det gäller de med hög songbun, d.v.s. eliten

Hur många vårdplatser finns det i Norkorea per 1000 invånare?
Källor på det då brukar man kalla det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in