2021-05-19, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Jag tar det normala. Men normalt är inte bra?

"En vanligare storlek är en 60 meter bred och 90 meter lång plan. Det gör en area på 5400 m². Alltså nästan 2 fotbollsplaner per hektar vilket torde vara den vanligaste "översättningen".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Spelplanen_(fotboll)
Oavsett några meter hit eller dit, du har fortfarande inte förstått hur lite det är.
Majskolvsexemplet? Hur går det?
Citera
2021-05-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag pratar om ölen inte om arealutökning. Om man tar jordnötter till, hur blir kalkylerna då?
Öldrickande i Nordkorea verkar vara lika populärt som överallt annars.
Förstår fortfarande inte hur du citerar mitt inlägg och hur du får det till energiinnehåll? Är du vid dina sinnens fulla bruk? Eller har du sinnet fullt av bruk? Eller har du blivit förvirrad av att procent är inblandat? Jag hjälper dig gärna om du har några frågor eller funderingar.
Citera
2021-05-19, 22:03
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Nu är det väl iofs inte folket som skall behöva lida för statsledningens brister, eller?
Brister? Hela systemet i NK handlar om utnyttja människorna med brutal propaganda och hjärntvätt som jag inte har sett tidigare. Du ser fan inte underklassen skåla med Cristal Champagne som "överklassen" gör. Det går inte rädda dem.

Låt dem dö NK för mänskligheten skull
Citera
2021-05-19, 22:05
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Förstår fortfarande inte hur du citerar mitt inlägg och hur du får det till energiinnehåll? Är du vid dina sinnens fulla bruk? Eller har du sinnet fullt av bruk? Eller har du blivit förvirrad av att procent är inblandat? Jag hjälper dig gärna om du har några frågor eller funderingar.
Har du nödvändig kompetens och faktakunskap om både bryggerinäringen samt hur Nordkorea byggt upp sin ölbryggning.
Som LEMMOR säger?
Annars kan du upphöra omgående med att sprida lögner, desinformation och propaganda.
Citera
2021-05-19, 22:27
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Oavsett några meter hit eller dit, du har fortfarande inte förstått hur lite det är.

Sisådär 30 000 000 kg potatis extra/år. Lite i din värld. Många munnar fyllda i min värld.

900 hektar motsvarar ca 5% av Sveriges totala areal för potatisskörd. Lite i din värld, bra tillskott i min värld.
Senast redigerad av rokossovsky 2021-05-19 kl. 22:31.
Citera
2021-05-19, 22:37
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Hela systemet i NK handlar om utnyttja människorna med brutal propaganda och hjärntvätt som jag inte har sett tidigare.

Tvärtom. I DFRK handlar allt om att tillfredsställa folkets behov och detta lyckas man bra med - under ledning av det Koreanska Arbetarpartiet och dess suveräne och skicklige ledare, kamrat Kim Jong Un - trots imperialisternas enträgna försök att frambringa den svält och misär som du eftertraktar. Propaganda finner du i Väst, information och saklighet finner du i DFRK.
Citera
2021-05-19, 22:48
Medlem
Citat:
Har du nödvändig kompetens och faktakunskap om både bryggerinäringen samt hur Nordkorea byggt upp sin ölbryggning.
Som LEMMOR säger?
Annars kan du upphöra omgående med att sprida lögner, desinformation och propaganda.

Jag förstår att mitt inlägg och uppläxning sved och tog hårt!

Uppenbarligen tog det så hårt, att Du är helt ur balans och tappat

Vet Du öht vilken dag det är idag och vad klockan är? Röker Du kanske Koreansk Trichodermasvamp? (giftsvamp)
Citera
2021-05-19, 22:57
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Jag förstår att mitt inlägg och uppläxning sved och tog hårt!

Uppenbarligen tog det så hårt, att Du är helt ur balans och tappat

Vet Du öht vilken dag det är idag och vad klockan är? Röker Du kanske Koreansk Trichodermasvamp? (giftsvamp)
Ursäkta att jag har svårt att hålla mig för skratt. Gällande kunskap om bryggerinäringen, och denna del av världen... kör på bara....
Citera
2021-05-20, 00:51
Medlem
Citat:
Fina hus de bygger i DFRK! Kolla in bilderna. Så, är det bra att DFRK bygger nya hus åt folket?

Människorna som flyttar in är också djupt rörda inför kamrat Kim Jong Uns osjälviska kärlek för dem!

”In North Phyongan Province (NPP) many nice houses were newly built for its working people under the great loving care of the Workers’ Party of Korea.

As a result, tens of 4-, 5- or 6-story apartment blocks were completed admirably for hundreds of families. Trees of good species were planted and lawns sodded around the blocks for landscaping purposes. Each apartment has a living room, a room for man and wife, a kitchen, a wash room and so on for the sake of convenience. Workers began to remove to the apartment blocks from a few days ago so that they could live happily there thanks to the WPK. They were deeply moved by the unlimited selfless love of Kim Jong Un for them."
http://rodong.rep.kp/en/index.php?strPageID=SF01_02_01&newsID=2021-05-19-0001
Fint CAD:at!
Citera
2021-05-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursäkta att jag har svårt att hålla mig för skratt. Gällande kunskap om bryggerinäringen, och denna del av världen... kör på bara....

Försvarar du verkligen NK eller trollar du bara?
Citera
2021-05-20, 05:28
Medlem
Tråden noterar, att Nordkoreafanatikerna inte med ett enda ord, kommenterat Tyska ambassadören (nyligen pensionerad) Thomas Schäfers långa och utförliga intervju, som beskriver verkligheten i Nordkorea på ett brutalt imponerande och rättframt sätt.

Det blev nog lite för mycket att hantera för de Nordkoreanska propagandalakejernas redan lösa magar!

Förmodligen förekom nog ett och annat kalsongbyte även hos Svensk-Koreanska föreningen....

På ren Svenska innebär det att dom helt enkelt sket ner sig!
Senast redigerad av LEMMOR 2021-05-20 kl. 05:33.
Citera
2021-05-20, 07:51
Medlem
Citat:
Sisådär 30 000 000 kg potatis extra/år. Lite i din värld. Många munnar fyllda i min värld.

900 hektar motsvarar ca 5% av Sveriges totala areal för potatisskörd. Lite i din värld, bra tillskott i min värld.
Som sagt, en nordkorean får glädja sig åt det lilla.
Det du gör en enormt stor sak av innebär att en nordkorean kan äta tre gram mer potatis per dag.. Det visar hur illa matsituationen är i Nordkorea

Troligare är nog att den priviligierade eliten får någon extra portion potatis och den genomsnittliga nordkoreanen får fortsätta att söka mat för att lindra svälten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in